Charles den Tex
De vriend

Charles den Tex, De vriend
ONDERHUIDSE SPANNING

Emma heeft alles voor elkaar: een goede baan als tolk, een mooie woonboot in Amsterdam en een lieve vriend. Nadeel is alleen dat hij iets te ver weg woont en niets van haar baan en woonboot weet. Als tolk voor de Amsterdamse recherche moet Emma veel voor haar omgeving geheim houden. Zelfs haar beste vriendinnen weten niet dat zij voor de politie werkt. Maar tijdens een van haar opdrachten, het afluisteren van een groep Kroatische mannen, houd Emma ook voor haar collega's iets achter. Ze weet namelijk wie de grote onbekende man is... Dit kan haar echter nog duur komen te staan, als zowel de politie als de Kroaten daarachter komen. Wat volgt is een spannend relaas met veel verrassende types en een zeer verrassend slot.

Charles den Tex is bij het grote publiek voornamelijk bekend als de auteur van De macht van meneer Miller. De met de Gouden Strop bekroonde thriller, welke is verwerkt tot een Tv-serie met Daan Schuurmans in de hoofdrol. De macht van meneer Miller werd het begin van een trilogie, allen met Michael Bellicher in de hoofdrol. Met De vriend neemt de bekroonde auteur nu een dame als hoofdrolspeelster. Verder gaat hij echter gewoon door met wat hij al jaren doet. Goede spannende thrillers schrijven met uitgewerkte karakters. En wederom uiterst actueel: Facebook, communicatie via computergames en de Cloud. In alle boeken van Charles den Tex wordt de lezer meegezogen in het verhaal. Onderhuidse spanning en duidelijke zinnen. Teasers van hoofdstuk naar hoofdstuk.

Deze vooralsnog standalone thriller zit goed in elkaar. Meerdere verhaal lijnen komen (toevallig) samen. Karakters zijn sterk neergezet. De opdrachtgever van de Kroaten doet denken aan een karakter uit één van de eerste thrillers van David Baldacci, Duister lot. Men zou kunnen zeggen dat het helemaal geen schande is genoemd te worden met één van ’s werelds best verkopende thriller auteurs. Met De Vriend bewijst Charles den Tex dat hij het verdient.

De Vriend
Auteur: Charles den Tex
ISBN: 978 90 445 1988 4