Anne-Marie Frisque
Het grote dieren seizoenenboek

Anne-Marie Frisque: Het Grote Dieren Seizoenenboek
EEN GEWELDIG BOEK VOL VERRASSINGEN

In de wei staat een grote, oude eikenboom en in die boom is het ieder jaargetijde een vrolijke drukte. Familie Eekhoorn woont op de tweede verdieping, het Hazengezin heeft een huisje helemaal beneden en Opa en Oma Uil wonen in het topje van de boom. Ook zijn daar nog meneer en mevrouw Wielewaal, zij vliegen elke winter naar Afrika en komen dan in de lente weer terug naar hun huis in de oude eik.

Een prentenboek van hard karton in de vorm van een eikenboom. Raampjes waar je doorheen kan kijken en flapjes die je open kan maken. Het Grote Dieren Seizoenenboek is een geweldig boek vol verrassingen, waar jonge kinderen volop van zullen genieten. Naast voorlezen is dit boek ook heel leuk om samen te lezen. Op iedere bladzijde worden enkele woorden van het verhaal vervangen door kleine illustraties. Op deze manier kunnen kinderen zelf raden welk woord bij het pictogram hoort en krijgen zij het gevoel zelf ook echt een boekje te kunnen lezen.

Het Grote Dieren Seizoenenboek is zeer geschikt om de woordenschat van jonge kinderen te verrijken met nieuwe, seizoensgerichte woorden en om de verschillen tussen de jaargetijden duidelijk te maken. De illustraties van Anne-Marie Frisque, een internationaal bekende prentenboekillustrator, zijn duidelijk, kleurrijk en herkenbaar. Eerder is ook al Het Grote Beren Winterboek verschenen, een groot succes in Nederland en binnen de kortste keren uitverkocht. Het Grote Dieren Seizoenenboek doet hier geenszins voor onder. Beide boeken zijn échte aanraders en onmisbaar in de kinderboekenkast. Snel kopen dus!

Het Grote Dieren Seizoenenboek
Auteur: Anne-Marie Frisque
Vertaling: Maartje Beukers