Discussie Alexey Pehov: De vloek van de schaduw

Hier worden de discussies gevoerd over de verschillende boeken.

Discussie Alexey Pehov: De vloek van de schaduw

Berichtdoor Eric » do apr 28, 2011 13:38

Alexey Pehov
De Vloek van de Schaduw

Afbeelding

In deze discussie kan je alles kwijt over De Vloek van de Schaduw van Alexey Pehov. Je eerste reactie toen je het boek ontving, een foto van de postbode, je reactie op het feit dat het een gesigneerde versie betreft. En vervolgens je mening en op- en aanmerkingen tijdens het lezen. Mooie quotes, leuke ontwikkelingen, op welke pagina je vandaag stopt met lezen etc. etc.

Dus ook over de cover, de schrijfstijl, de geloofwaardigheid? Zijn er delen waarin het lezen moeilijker gaat en zo ja: waarom is dat volgens jou? Doet het verhaal je aan andere boeken denken? Of aan andere auteurs? En tegen het eind van het boek: blij dat het bijna uit is of kan je niet wachten om te weten hoe het gaat aflopen?

Uiteraard is het mogelijk om op de reacties van de andere lezers te reageren.

Afbeelding

Naast dit discussietopic komt er een tweede draadje die alleen voor de uiteindelijk waardering gaat worden gebruikt. De bekende sterren voor een aantal vastgestelde criteria. Dit draadje gaat open als de eerste lezers het boeken hebben uitgelezen. Het is niet de bedoeling dat in dit topic discussies komen. Het is alleen voor de zogenaamde 'rapportcijfers'.

Wie hebben het boek allemaal ontvangen:

01. Egwene
02. Esther
03. Ikops
04. Senhina
05. Belgarath
06. Cyn
07. Yeth
08. Ysgrublaidd
09. Lies
10. Jemima

Veel plezier tijdens het lezen en met de discussie.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Jemima » do apr 28, 2011 14:33

Ik heb het boek dus binnen gekregen en ik vind de cover alvast erg mooi. Dat wisselt nogal bij fantasy, maar deze vind ik heel aantrekkelijk. Het spreekt mij aan en zou ik in een winkel ook opgepakt hebben. Niet omdat het heel bijzonder of origineel is, maar dat hoeft voor mij ook niet persé.

Ik vind het ook erg leuk dat het gesigneerd is, vooral omdat er een intrigerend stukje in het Russisch staat. Kan iemand van de winnaars me daarmee helpen, heel toevallig :D
Ik lees nu: Gevallen van Karin Slaughter
Ebook: Zwaar beproefd van Chantal van Gastel en De steen des afscheids van Tad Williams
Jemima
De Leerling
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Esther » do apr 28, 2011 15:03

Ik heb het boek vanmorgen binnen gekregen en ik vind de cover er heel mooi uitzien?
Het gesigneerde stukje met tekst is ook heel verrassend maar ik weet ook niet wat er staat misschien dat iemand anders dat weet?Ik ben heel nieuwsgierig :D .

Heel even een klein vraagje, als je kijkt op de bladzijde waar je de zoveelste druk op kan vinden staat er onderaan 2002 Aleksey Pehov in plaats van Alexey Pehov of kan je de naam op beide manieren schrijven?
Leest nu:Liz Braswell-The nine lives of Chloe King-The Stolen
Esther
Drakenmeester

Berichtdoor Jemima » do apr 28, 2011 15:14

Ik denk niet dat ze de x in het Russisch kennen, dus zal de klank wel gewoon zo goed mogelijk nagebootst worden. En dan kunnen beide spellingen natuurlijk. Ik roep maar wat hoor, heb geen verstand van Russisch, maar vond dit zelf wel logisch klinken.
Ik lees nu: Gevallen van Karin Slaughter
Ebook: Zwaar beproefd van Chantal van Gastel en De steen des afscheids van Tad Williams
Jemima
De Leerling

Berichtdoor Cyn » do apr 28, 2011 18:07

Ik opende mijn brievenbus en daar lag hij....in een mooie witte envelop. Hij schreeuwde me toe "open mij". Als een bezetene rende ik naar mijn voordeur en trok de envelop open alsof het de laatste envelop op de wereld was. Een glimmende kaft verblinde mijn zicht en er verscheen een grijns van oor tot oor. Voorzichtig liet ik het boek door mijn handen glijden en rook de lucht van vers, ongelezen papier....De pagina's maakte een geweldig geluid toen ik ze omsloeg en tot mijn verbazing :shock: is het boek zelfs gesingeerd! Mijn vreugde werd alleen maar groter en groter en ik kan nu al niet wachten om te beginnen!
Cyn
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor belgarath » do apr 28, 2011 18:59

Ik heb het boek vandaag ook gekregen. Meteen valt de verzorgde uitgave, de fraaie cover en de heerlijke geur van een nieuw boek op. Ik kijk er al naar uit om aan het lezen te beginnen :D
belgarath
De Laatste Leerling

Berichtdoor Egwene » do apr 28, 2011 19:10

Ik wist nog niet eens dat ik gewonnen had, toen de postbode het pakje af kwam geven. Ik ben er erg blij mee!
Natuurlijk ben ik ook geintrigeerd door de opdracht, dus misschien eens vragen bij de uitgeverij wat Alexey kan hebben geschreven.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Cyn » do apr 28, 2011 21:32

Egwene schreef:Ik wist nog niet eens dat ik gewonnen had, toen de postbode het pakje af kwam geven. Ik ben er erg blij mee!
Natuurlijk ben ik ook geintrigeerd door de opdracht, dus misschien eens vragen bij de uitgeverij wat Alexey kan hebben geschreven.

Whahahaha dat is ook een manier om er achter te komen dat je gewonnen hebt :lol:

Ik heb inmiddels al een paar blz gelezen en het is goed te doen. Gezien ik eerlijk niet veel met fantasy heb vind ik dit boek toch wel pakkend.
Cyn
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Senhina » do apr 28, 2011 21:48

Ook ik had post. Een TNT briefje dat ze morgen opnieuw gaan proberen mijn pakje te bezorgen.
Groetjes Senhina
Senhina
De Bliksemdief

Berichtdoor Klara » do apr 28, 2011 22:11

Ik ga deze discussie met belangstelling volgen. Het lijkt me een geweldig boek!!
Klara
De Leerling

Berichtdoor ikops » do apr 28, 2011 22:14

Nou, nou, wat een enthousiasme voor een boek. Ik moet toegeven dat de kaft er inderdaad erg mooi uitziet. Lekker neutrale en rustige kleuren. De rug is niet overdreven stijf gebonden, dat is dan wel weer iets minder, maar al met al ziet het er toch wel verzorgd uit.
ikops
Drakenziel

Berichtdoor Yeth » vr apr 29, 2011 08:06

Teleurgesteld slenterde ik terug naar binnen. Geen dikke witte envelop te vinden in de brievenbus.
Yeth
De Bliksemdief

Berichtdoor Eric » vr apr 29, 2011 10:14

Plaatje geleend van een twitterbericht van Ysgrublaidd.
De gesigneerde pagina in het boek van Alexey Pehov. Vertaling is nog even onbekend, maar wie weet....

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor ikops » vr apr 29, 2011 11:47

Ik kan er niet veel van maken, iets met geesten of zo.
ikops
Drakenziel

Berichtdoor Eric » vr apr 29, 2011 12:50

Of over zweetvoeten.... ;)
Eric
Heer van Chaos

Volgende

Keer terug naar De Ezzulia Leesclub: De Discussie