Niccolo Ammaniti

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over literatuur.

Niccolo Ammaniti

Berichtdoor Eric » do okt 29, 2009 22:48

100.000 keer Ammaniti

29 oktober 2009 |  Vandaag werd bij boekhandel Scheltema in Amsterdam het 100.000e exemplaar van Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolo Ammaniti uitgereikt. Het boek staat inmiddels al 29 weken in de bestseller top 60. Ook andere Ammaniti's als Ik ben niet bang, Zo God het wil en Jij bent mijn schat wisten al een plekje in de lijst te veroveren. Opmerkelijk in het succesverhaal van Ik haal je op, ik neem je mee is dat het boek al een aantal jaar in de Nederlandse vertaling op de markt is, maar dat de lezer de roman eigenlijk pas echt in 2009 heeft ontdekt. Ammaniti-ambassadeurs Kluun, Saskia Noort en Herman Koch, die zich zeer positief over het boek uitlieten, hebben bijgedragen aan het succes van de Italiaanse auteur.

In februari 2010 zal het allernieuwste en langverwachte boek van Ammaniti in Nederland verschijnen. In Laat het feest beginnen draait alles om de clash tussen twee werelden: de wereld van de elite (rijk, beroemd, intelligent), en aan de andere kant de arbeidersklasse, die alles doet om dagelijks geluk na te streven.

Ik haal je op, ik neem je mee
Auteur: Niccolo Ammaniti
Oorspronkelijke titel: Ti prendo e ti porto via
Uitgeverij Lebowski
ISBN: 978 90 488 0130 5
Paperback
Prijs: 12,50

Afbeelding

Een klein fictief dorp, Ischiano Scalo, aan de Italiaanse Rivièra, is het toneel voor twee adembenemende liefdesverhalen. Graziano Biglia is een veertigjarige playboy – met geblondeerd haar, zonnebankteint en strakke leren broek – die het buitengewoon met zichzelf heeft getroffen. Hij speelt gitaar en is een groot fan van de Gipsy Kings. Na veel gereis en talloze affaires is hij naar Ischiano teruggekeerd om zich te settelen met zijn ‘geliefde’ Erica, die alleen maar op zijn geld uit is.

Gloria en Pietro zitten in dezelfde klas: zij is van goede komaf, woont in een villa in de heuvels, is mooi en zelfbewust. Hij is een schuchtere, onzekere en dromerige jongen, die lijdt onder het explosieve karakter van zijn vader – een verknipte herder – en is het mikpunt van de treiterijen van andere jongens uit zijn klas. Wanneer Pietro door drie van zijn kwelgeesten gedwongen wordt in te breken in de school, en later, onder andere omstandigheden, ook thuis bij zijn lerares Flora – die een geheime verhouding heeft met Graziano – raken alle hoofdpersonen op dramatische wijze met elkaar verbonden.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Andalusier » vr okt 30, 2009 11:12

Ik vind Ammaniti echt een geweldige schrijver! Erg leuk dat 'Ik haal je op, ik neem je mee' zo succesvol is, al is het inderdaad wat vreemd dat het zo lang heeft geduurd voor het werd opgemerkt :)
Ik ben heel erg benieuwd naar zijn nieuwe boek!
Calamiteitenleer voor gevorderden * Marisha Pessl
Andalusier
De Historicus
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Luna-Isis » vr okt 30, 2009 18:03

Ik twijfel al zolang over Ik haal je op, ik neem je mee, maar ik heb het nog niet gekocht ook.
Ik vind het heerlijk om mijn literaire horizon te verbreden! En nog leuker om daarover te bloggen op http://leesdame.nl
Luna-Isis
De Eerstverlorene

Berichtdoor winterlief » ma nov 16, 2009 17:31

Ik las laatst Ik Ben Niet Bang van deze schrijver en het viel me ontzettend tegen. Het verhaal zelf is best leuk maar meer positiefs heb ik niet over het boek te zeggen. De schrijfstijl vond ik suf, personages kwamen niet echt uit de verf en het einde zie je al van de voren aankomen. Zonde. Ik zit nu ook niet te springen om meer van deze man te lezen.
winterlief
Shannara

Berichtdoor Andalusier » di nov 17, 2009 00:44

winterlief schreef:Ik las laatst Ik Ben Niet Bang van deze schrijver en het viel me ontzettend tegen. Het verhaal zelf is best leuk maar meer positiefs heb ik niet over het boek te zeggen. De schrijfstijl vond ik suf, personages kwamen niet echt uit de verf en het einde zie je al van de voren aankomen. Zonde. Ik zit nu ook niet te springen om meer van deze man te lezen.

Ik vond het juist een heel goed boek! Er werd echt perfect zo'n broeierige sfeer opgeroepen, en ik vond de personages super uitgewerkt en daardoor levensecht.
Maar ik kan me voorstellen dat als de stijl je niet ligt, je er niet veel aan vindt.
Andalusier
De Historicus

Berichtdoor Maud » wo nov 18, 2009 14:39

Heeft iemand 'Zo god het wil' al gelezen? Ik heb die namelijk gekocht als mijn eerste boek van Ammaniti. Ik wil hiermee even checken of ik het boek hoog op de NTL-stapel moet leggen (zo veel boeken, zo weinig tijd :D ).
Leest:
De filosofie van de heuvel - Ilja Leonard Pfeijffer
Maud
De Bliksemdief

Berichtdoor Maud » do dec 03, 2009 11:21

Zo God het wil van Niccolo Ammaniti is uit. (Het volgende heb ik ook al op een ander draadje geschreven):
In het begin had ik lichte twijfels of ik dit wel echt leuk zou gaan vinden maar dan barst het verhaal los en kun je het boek niet meer opzij leggen. Ik kan het boek het best omschrijven als een macabere klucht. De schrijver weeft in een vlotte stijl een aantal verhalen door elkaar. Het boek leest prettig, het is opgebouwd uit korte hoofdstukken met veel plotwendigen (de Dan Brown-stijl). Met ook een beetje diepgang. :4:
Leest:
Maud
De Bliksemdief

Berichtdoor Andalusier » do jan 21, 2010 15:53

Ik ben gisteren begonnen in Zo god het wil. Ik ben benieuwd of mijn mening een beetje aansluit bij die hierboven :)
Andalusier
De Historicus

Berichtdoor carla » ma jan 25, 2010 13:31

Weet iemand info over zijn nieuwste boek, Laat het feest beginnen?
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Maud » ma jan 25, 2010 15:15

Op de website van de Ned. uitgever staat in ieder geval wat informatie:http://www.lebowskipublishers.nl/result_titel.asp?T_Id=228&A_Id=118&A_Id2=&A_Id3.
Je vindt er ook een fragment uit het boek. De nederlandse uitgave verschijnt dus in februari 2010.
Leest:
Maud
De Bliksemdief

Berichtdoor Andalusier » ma jan 25, 2010 16:32

Je kunt ook kijken op www.niccoloammaniti.nl
Daar staat info over al zijn boeken en de verfilmingen daarvan.
Dit is het nieuwe boek, dat in februari uitkomt:
Afbeelding
In maart en mei dit jaar wordt oud werk van hem uitgebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Andalusier
De Historicus

Berichtdoor Maud » ma jan 25, 2010 17:25

@Andalusier, hoe bevalt "Zo God het wil"? Is het je eerste boek van deze schrijver?
Leest:
Maud
De Bliksemdief

Berichtdoor carla » di jan 26, 2010 16:40

Bedankt voor de info!
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Andalusier » do jan 28, 2010 22:36

Maud schreef:@Andalusier, hoe bevalt "Zo God het wil"? Is het je eerste boek van deze schrijver?

Ik heb hem net uitgelezen! Hiervoor had ik al zijn boeken 'Ik haal je op, ik neem je mee', 'Ik ben niet bang' en het verhaal 'Jij bent mijn schat' gelezen. Ammaniti is inmiddels een van mijn favoriete schrijvers geworden!
Ik vond 'Zo God het wil' ook een erg goed boek. Het zat erg goed in elkaar en zat weer vol met originele metaforen en Ammaniti's satirische humor. En waar de boeken die ik eerder van hem heb gelezen niet speciaal spannend waren, was dit ook nog eens een echte pageturner. En ik vond het best veel diepgang hebben :)
Andalusier
De Historicus

Berichtdoor Amable » za jan 30, 2010 03:26

Ik heb al eens met 'Ik haal je op, en neem je mee' in mijn handen gestaan, maar het nog niet gekocht. Doen? Ik ben erg benieuwd naar de reacties op dit boek!
Laatst bijgewerkt door Amable op za jan 30, 2010 03:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Amable
De Onmagiër

Volgende

Keer terug naar Literatuur: Discussies