Jenny Valentine

Boeken voor de jeugd (en soms ook voor ouderen)

Jenny Valentine

Berichtdoor Eric » zo okt 19, 2008 22:09

Het debuut Op zoek naar Violet Park van Jenny Valentine is een jeugdboek dat vertelt over Lucas, een puber van 16. Hij ziet op een avond in een taxicentrale een urn met de as van een tot op dat moment onbekende oude vrouw, Violet Park. De urn is een aantal jaren geleden achtergelaten in ??n van de taxi?s en staat sindsdien op de plank in de centrale. Op dat moment begint er voor Lucas een zoektocht naar wie Violet Park was. Een zoektocht die op een ingenieuze manier samensmelt met het raadsel rondom zijn vader, die 5 jaar geleden plotseling is verdwenen.

Jenny Valentine won met haar debuut de 40th Guardian Childrens Fiction Prize en werd daarmee de tweede schrijfster die dit binnen drie jaar voor elkaar kreeg. Op zoek naar Violet Park is een fantastisch boek voor tieners, maar ook voor volwassenen, in het bijzonder ouders die zelf een puber opvoeden.

Afbeelding

Op Zoek naar Violet Park
Auteur: Jenny Valentine
Oorspronkelijke titel: Finding Violet Park
Moon Uitgevers
ISBN: 978 90 488 0081 0
Paperback
Prijs: 15,95

Een interview met Jenny Valentine staat inmiddels op onze website.
Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/jennyvalentine.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon) en Test (Mirjam Mous)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Egwene » zo okt 19, 2008 23:08

Dit klinkt als een leuk en interessant boek. Trouwens haar tweede verhaal klinkt ook zo. Een zoektocht is altijd wel leuk.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Gebroken soep

Berichtdoor Patty » do jun 11, 2009 08:57

Afbeelding

Gebroken soep - 14+ - Jenny Valentine - 221 p. - Moon - 90-488-0156-5 - Rouwproces; Depressies; Echtscheiding - Oorspr. titel: Broken Soup - 2009

Bij Rowan Clark thuis is niets zoals het zou moeten zijn. Haar oudere broer Jack is verongelukt, haar vader is vertrokken en haar moeder is sindsdien zwaar depressief. Rowan probeert zo goed als het gaat voor haar jongere zusje te zorgen, en voor de buitenwereld verborgen te houden dat alles verkeerd gaat. Maar dat lukt steeds minder goed.
Wanneer ze op een dag in de supermarkt in de rij staat, tikt een onbekende jongen op haar rug. Hij geeft haar een negatief, dat ze volgens hem heeft laten vallen. Rowan weet van niets, maar neemt de foto uiteindelijk toch aan, omdat ze geen opschudding in de supermarkt wil veroorzaken.
Op de foto ziet ze vaag een wijdopen mond. Wanneer de foto wordt afgedrukt, schrikt Rowan: op de foto staat haar overleden broer Jack, breed lachend.
Rowan gaat op zoek naar de jongen die haar het negatief gaf. Hij leert haar om weer van het leven te genieten.

Er is al een derde boek, maar daar heb ik nog niet alle gegevens van.
I was born with a reading list I will never finish
Patty
Drager van het Witte Goud
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Eric » di apr 12, 2011 17:36

Het dubbelleven van Cassiel Roadnight
Oorspronkelijke titel: The Double Life of Cassiel Roadnight
Uitgeverij Moon
Vertaling: Jenny de Jonge
ISBN: 978 90 488 0895 3
Gebonden
Prijs: € 16,95
Verschenen: april 2011

Afbeelding

Twee jongens. Eén identiteit. Wie is de ware Cassiel Roadnight…

Ik had er niet voor gekozen om hem te zijn. Ik heb Cassiel Roadnight niet uit een rij willekeurige jongens gepikt die toevallig op mij leken. Ik heb het gewoon laten gebeuren. Gewoon gewild dat het zo was. Meer heb ik echt niet fout gedaan…in het begin.

Chap is 16, woont in een opvanghuis en heeft met iedereen problemen. Hij vindt zijn leven waardeloos en aan de toekomst wil hij al helemaal niet denken. Maar als Bureau Jeugdzorg op de stoep staat en in Chap de al twee jaar vermiste Cassiel Roadnight herkent, neemt zijn leven een wel heel rare wending. Chap, die denkt dat hij toch niets te verliezen heeft, besluit de identiteit van de vermiste jongen aan te nemen. De familie van Cassiel onthaalt Chap als de verloren zoon, en hij is blij eindelijk een thuis en familie te hebben. Waar hij alleen niet op heeft gerekend zijn de spoken uit zijn eigen én Cassiels verleden…
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Marcella » wo apr 13, 2011 20:33

Dit lijkt me een leuk boek, de verhaallijn die geschetst wordt fascineert me wel. :)
Leest:
Robin Hobb - De oproep van de Nar
Marcella

Berichtdoor Patty » do apr 14, 2011 08:54

Het wordt hoog tijd dat ik die boeken eens ga lezen! :)
I was born with a reading list I will never finish
Patty

Re: Jenny Valentine

Berichtdoor Eric » zo sep 11, 2011 20:54

Iggy & ik
Illustraties: Sandra Klaassen
Oorspronkelijke titel: Iggy & me
Uitgeverij Moon
Vertaling: Aimée Warmerdam
ISBN: 978 90 488 1016 1
Gebonden
Leeftijd: 4-6 jaar
Prijs: € 9,95
Verschenen: augustus 2011

Afbeelding

Ik heet Flo en ik heb een kleine zus. Toen mijn kleine zus nog kleiner was dan ze nu is, veranderde ze haar naam. Op een ochtend werd ze wakker en heette ze anders. Dat was erg verwarrend.

Op een ochtend besluit de vijfjarige Sam dat ze Iggy is. Haar grote zus Flo en haar ouders spelen het spelletje mee, in de hoop dat Iggy ’s avonds weer Sam zal zijn. Maar Sam komt niet terug en na een tijdje went het wel. Want ook Iggy houdt van zingen, tekenen en kattenkwaad uithalen. Van enge films en mensen met paars haar is ze wel een beetje angstig, maar dan is Flo er gelukkig. Want het zijn tenslotte zusjes, hoe ze ook heten.

‘Haar eerste boek voor jonge kinderen is even uitmuntend als haar boeken voor tieners.’
- The Bookbag
Eric
Heer van Chaos

Keer terug naar Jeugdboeken: Discussies en Informatie