Luc Deflo

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Luc Deflo

Berichtdoor Nicky » za sep 27, 2008 18:41

Luc Deflo: Lust

Iris Bruweel heeft het allemaal. Ze is getrouwd met Bert, heeft een leuke baan en Kobe, haar dochter, is een schatje. Tot de dag dat ze toevallig Dirk Janssens ontmoet. Hij zet haar in vuur en vlam. Dierlijk, knap, charmant, en zo helemaal anders dan haar sofaman Bert, met zijn eeuwige pindanootjes en zijn beginnend buikje. Janssens is een womanizer, dat beseft ze wel Maar toch gaat Iris in op zijn avances en ze spreken af in een hotelletje, waar alle remmen wegvallen. Dirk, de perfecte minnaar, doet haar lijf ontvlammen. Voor hem is het een spel, het zoveelste eenmalige avontuurtje. Dat weet ook Iris, want de spelregels zijn van in het begin duidelijk, hij wil en kan zijn huwelijk niet opgeven.

Maar Dirk heeft bij haar een niet te stillen honger opgewekt. Voor Iris wordt het spel bittere ernst en de broeierige lust die haar lichaam verteert, is onblusbaar. Erger nog. Iris Bruweel wordt hartstochtelijk verliefd. Alsof ze in een afgrond tuimelt. Peilloos diep. Het gebeurt gewoon. Er is niks tegen te beginnen. Hij is een drug. Ze wil meer. Proeven, strelen, likken, alles wil ze. En nog veel meer. Dat moet gewoon.

Ze gooit al haar charmes in de strijd en ze gaat ver. Heel ver. Ze bedriegt, manipuleert, probeert hem klem te rijden, jaagt hem op, bestookt hem met sms?jes en gebruikt alle middelen die haar ter beschikking staan. Dirk bindt in en er ontspint zich een stormachtige affaire. Iris werpt al haar waarden en normen overboord. Haar huis, Bert, Kobe?.het kan haar allemaal niet meer schelen. Maar wat ze ook doet en hoe ver ze ook gaat, Dirk zal nooit zijn zoon Julien in de steek laten. Die is alles voor hem, hij gaat voor hem door het vuur. Wat begon als een onschuldige affaire, verandert in een gruwelijk machtsspel, doordrenkt van lust en bedrog. Een spel met regels noch remmen, waarbij slachtoffers onvermijdelijk lijken te worden.

Uitvoering: paperback
Prijs: ? 21,50
Genre: thriller

Afbeelding
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Hanszie » ma maart 02, 2009 20:34

Ik ben dit boek momenteel aan het lezen!!! Bij ons heeft hij wel een andere omslag.

Afbeelding

Persoonlijk vind ik deze die van Nicky mooier!!!

Nu ja, de inhoud primeert en dat is zeker de moeite waard.
Wordt dus vervolgd.
Ik lees nu:
Karin Slaughter - Trouweloos
Hanszie
De Eerstverlorene
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicole(ken) » ma maart 02, 2009 23:23

Ik heb het boek juist uitgelezen : goed voor 5* :!:

(en dat is niet omdat we beiden uit België komen hoor ;) )
mooi, 't leven is mooi zolang er boeken zullen zijn
Nicole(ken)
Grensgeval

Berichtdoor Hanszie » di maart 03, 2009 08:48

Ik kan me ook vinden in je waardering voor dit boek hoor, ik ben nu halfweg. Deflo is momenteel wel top in zijn genre in Vlaanderen.
Ik lees nu:
Hanszie
De Eerstverlorene

Berichtdoor Hanszie » za maart 07, 2009 14:31

Na Pitbull (Deflo’s vorige boek) was ik helemaal weg van deze auteur. Ik vind zijn stijl heel origineel. In Lust is dat niet anders. Deflo mag terecht bij de top van de Nederlandstalige misdaadauteurs gerekend worden. Lust is wederom een goed boek. Deflo werkt zijn personages heel zorgvuldig uit en laat ze echt tot leven komen. De hoofdstukken zijn zoals in Pitbull heel origineel ingedeeld. Telkens lezen we mee met de verschillende personages. Het boek draait voornamelijk rond vreemdgaan en wat de consequenties daarvan zijn. Het hoofdpersonage is Dirk Janssens, een ambtenaar bij de Vlaamse overheid die verslaafd is aan vreemdgaan en wel met zo veel mogelijk mensen. Hij is verslaafd. Hij gaat heel gevoelloos om met zijn hobby tot dat alles misloopt en vreselijke gevolgen heeft.
Ik lees nu:
Hanszie
De Eerstverlorene

Berichtdoor Eric » vr mei 22, 2009 22:45

Op onze website een interview met Luc Deflo vanwege zijn nominatie voor de Gouden Strop 2009.

Zie: http://www.ezzulia.nl/uitgelicht/lucdeflo.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » ma dec 07, 2009 00:06

Schimmen
Auteur: Luc Deflo
Standaard Uitgeverij
ISBN: 978 90 223 2429 5
Paperback
Prijs: € 21,95
Verschenen: oktober 2009

Afbeelding

Het doet een mens wat. Toevallig je eerste lief weer ontmoeten. Het overkomt rechercheur Dirk Deleu, en hoewel er intussen vele jaren verstreken zijn, is de herinnering aan de breuk, die gehuld was in een waas van mysterie, nog altijd vers. Bovendien vraagt de dame, Ingrid Dejongh, hem om een gunst. Ze vraagt of hij haar afscheidsbrief nog heeft, want ze wil die graag terug.

Als Deleu de brief terugvindt, gaat hij beseffen dat er iets is wat hij als adolescent nooit onder ogen heeft durven te zien, en dat een schokkend familiegeheim aan de basis heeft gelegen van de plotselinge verhuizing van het gezin Dejongh.

Hij wil zijn schuld aflossen bij Ingrid en haar helpen. Maar openlijk kan dat niet, want Ingrid, die eindelijk de confrontatie met haar demonen uit het verleden aangaat, wordt door niemand geloofd. Haar stiefvader, een gerenommeerd psychiater, zoveel jaren later beschuldigen van pedofilie – het is geen dagelijkse kost.

Als de twee tijdens hun clandestiene zoektocht naar bewijzen de eerste deksteen omdraaien, vallen ze in een beerput vol schokkende intriges, waarin gaandeweg steeds meer smeerlapperij komt bovendrijven. En de waarheid? Ligt die begraven op de bodem van de put? Of kijkt ze grinnikend toe, over hun schouder?

Op de website staat een interview van Jürgen Joosten met Luc Deflo vanwege het verschijnen van Schimmen.
Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/lucdeflo.html
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » ma dec 07, 2009 12:29

"Het is een tocht door de zwartste straten van de menselijke psyche"
Dat klinkt veelbelovend.
Goed interview Jurgen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » za mei 22, 2010 12:10

Jaloezie
Auteur: Deflo
Uitgeverij Manteau
ISBN: 978 90 223 2487 5
Paperback
Prijs: € 21,95
Verschenen: maart 2010

Afbeelding

Een woonwijk in Heffen bij Mechelen wordt opgeschrikt door een moord. De vierendertigjarige Irene Vandesompel wordt badend in het bloed gevonden in haar garage. Ze is op gruwelijke wijze vermoord met vierendertig messteken.

De overbuurvrouw is de laatste die de vrouw in leven heeft gezien, toen de ex-man van Irene, met wie ze in een vechtscheiding was verwikkeld, die middag de kinderen kwam ophalen. Maar de ex heeft een ijzersterk alibi, en andere getuigen zijn er niet, hoewel de feiten plaatsvonden in een rustige buurt met sociale controle.

Uit de autopsie blijkt dat de dader ‘slechts’ zeventien keer wild heeft toegestoken, met een heggenschaar van het merk Fiskars. Aan die strohalm klampen rechercheurs Dirk Deleu en Nadia Mendonck zich vast.

Gaandeweg wordt duidelijk dat ook gezellige buren een duister kantje kunnen hebben. Mendonck en Deleu, die van de ene verbazing in de andere vallen, raken compleet verstrikt in een web van sociale intriges en ontketenen ongewild een kettingreactie van geweld die niemand voor mogelijk hield.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » zo mei 23, 2010 10:03

hij houdt het wel "schimmig" met zijn covers
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Jannick » wo sep 15, 2010 21:50

Luc Deflo - Prooi
Verschijnt in oktober 2010.

Afbeelding

Bijna middernacht. Inge Gerets komt van een personeelsfeestje in het chique Anderlechtse Westland Shopping Center. Ze moet voortmaken. Anders mist ze de laatste trein richting Mechelen. In Sint Guido, de dichtstbijzijnde metrohalte ligt het perron er verlaten bij. Op het signalisatiebord is welgeteld één rode stip te zien. Van een metrostel dat twaalf minuten geleden is vertrokken. Van inkomend verkeer geen spoor. Als ze een taxi overweegt en rechtsomkeert wil maken, merkt ze tot haar verbazing dat ze niet alleen is. De jonge allochtoon, zelfzeker en arrogant, staart haar aan alsof hij naar iets smerigs kijkt.

Blijven of weglopen? Kiezen. De essentie van het leven. Maar wat als er geen keuze is? Als het noodlot nonchalant je enige uitweg blokkeert. De roltrap. Inge beseft dat ze als een rat in de val zit. Ze panikeert. Waarom ik? Probeert zichzelf te sussen. Die jongen wacht gewoon op een vriend. Haar gemoed schiet vol en ze haast zich naar het eind van het perron, murw gebeukt door haar emoties. Ben ik een racist? De jonge allochtoon komt haar niet achterna. Op het signalisatiebord floept een rood bolletje aan. Nog tien minuten wachten. Inge haalt opgelucht adem. Als haar ogen langs de muur glijden, ziet ze een vuilniszak. Het ding hangt over de bewakingscamera. Is dat toeval? Of het begin van een verschrikkelijke nachtmerrie waaruit Inge nooit meer zal ontwaken?

Via: http://deflo-luc.blogspot.com
Jannick
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Nicky » do sep 16, 2010 08:38

oef heftig
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor ikops » do sep 16, 2010 08:58

hmmmm
ikops
Drakenziel

Berichtdoor Nicky » do sep 16, 2010 17:48

welke kant hmmmm je op ikops?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor ikops » do sep 16, 2010 17:57

Klinkt een beetje als een GTST-scenario.
ikops
Drakenziel

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers