| Auteur |
Bericht |
Eric
Heer van Chaos

|
Geplaatst:
Zo Jun 29, 2008 16:43 |
  |
JUDITH VISSER: TINSELTOWN
De Discussie
De discussie over "Tinseltown" van Judith Visser bestaat in totaal uit vier onderdelen:
= De Cover
= De Schrijfstijl
= De Voortgang
= De Discussie (Spoilers)
Dit is de plek voor de uiteindelijke discussie over "Tinseltown". Een discussie die redelijk breed mag zijn. Mooie citaten, de uitwerking van de karakters, de uitvoering van de uiteindelijke ontknoping. De geloofwaardigheid van het verhaal, de kwaliteit van de auteur, de verwachting voor wat betreft het toekomstige succes. Noem het maar op. Reageer op de mening van de andere lezers, maar respecteer wel de mening van de ander!
Let op: Deze discussie gaat ongetwijfeld spoilers bevatten. Probeer het zoveel mogelijk te voorkomen, tenzij het nodig is voor de discussie.
Maar voor iedereen die deze discussie gaat volgen en het boek niet heeft gelezen: Je kan tegen spoilers aanlopen!
Op zich is het wel aardig als iedereen hier zijn/haar eigen beoordeling geeft van het boek. Op een schaal van 1 t/m 5 sterren.
Absoluut top!
Heel goed
Goed
Een redelijk verhaal
Laat maar zitten...
Hoe maak je die sterren?
Type gewoon in:
:7:
(dubbele punt, cijfer, dubbele punt)
De enige cijfers die werken zijn 1 t/m 5
De te beoordelen onderdelen zijn:
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Aansprekende hoofdpersonen:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Je kan zelf bepalen welke onderdelen zwaarder tellen (plot?) of minder belangrijk zijn (cover?). De optelling van alle beoordelingen is dus niet per definitie hetzelfde als je eindoordeel.
Het eindoordeel kan je vervolgens ook invoeren bij de bovenstaande poll. Zodat het voor iedereen meteen inzichtelijk is wat de algemene mening is over het boek.
Ik wens iedereen veel plezier bij de discussie en nodig ook andere leden uit om hier vooral aan deel te nemen.
De discussie gaat van start op maandag 30 juni
 |
_________________ Beheerder van het Ezzulia forum.
Leest nu: De handen van Kalman Teller van Gauke Andriesse
En: Dief en de Magiër van Sarah Prineas
Laatst aangepast door Eric op Za Aug 16, 2008 10:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
   |
 |
Nicky
De Onnavolgbare

|
Geplaatst:
Ma Jun 30, 2008 18:47 |
  |
Ik mag de spits afbijten, merk ik.
Mijn sterren aan dit boek
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Het was mijn allereerste luisterboek en ik zag er een beetje tegenop om eraan te gaan beginnen. Het was erg wennen aan het begin maar, na drie keer opnieuw gestart te zijn, kreeg ik er steeds meer plezier in. Het deed me denken aan de lagere school jaren waarin door de juffrouw voorgelezen werd. Ja, het medium is me goed bevallen.
Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie het fenomeen luisterboek vinden.
Later kom ik nog wel uigebreider terug met mijn verhaal over het verhaal. |
_________________ Justin Cronin: De oversteek. |
|
   |
 |
Snowdrop
De Illusionist

|
Geplaatst:
Ma Jun 30, 2008 19:57 |
  |
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal: en een half.
Misschien dat het door het luisterboek zelf komt, maar het is ieder geval niet voor mij weggelegd. Ik kon mij er moeilijk in vinden, mijn gedachten dwaalden snel af. Vooral in het begin. Na een paar cd's ging het wat vlotter. De cover vind ik erg mooi en past ook precies bij het verhaal. Ook een pluspunt is dat de auteur het boek zelf verteld heeft. Geeft toch een persoonlijk tintje aan het luisterboek.
Het plot had ik ook niet verwacht, dus dat is ook een pluspunt! |
|
|
  |
 |
Marcella
Kleine Bij

|
Geplaatst:
Di Jul 01, 2008 10:27 |
  |
Ik heb het luisterboek uit en zal vanavond of morgen mijn sterren toekennen.  |
|
|
  |
 |
Marten
De Opvolger

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 00:43 |
  |
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Het was een erg leuke ervaring om eens een luisterboek te proberen. Ik heb ondanks het feit dat ik het boek niet zo diepgaand vond er erg van genoten. |
_________________ Leest:
Bernhard Hennen - De Elfen
Las: Paulo Coelho - Brida  |
|
  |
 |
C@rolien
Het Laatste Jurylid

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 07:05 |
  |
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Ik heb het boek niet beluisterd, maar gelezen.
De schrijfstijl is op zich prettig, maar het verhaal weet mij nergens echt te boeien. Ook de humor, die ik in Tegengif regelmatig ben tegengekomen, heeft zich in deze roman maar weinig laten zien. De zoektocht naar de verdwenen vriendin bracht nog enigszins spanning in het verhaal, maar toen haar afwezigheid plotseling verklaarbaar leek, kabbelde het verhaal maar een beetje voort. Het stalkerselement verdween misschien ook iets te veel naar de achtergrond. Ik vond de hysoceity omschrijvingen ook niet zo interessant om te lezen. Nee, toch niet mijn boek.
Edit: net ook even gestemd en we missen 2 stemmen. Ik denk die van Marten en Snowdrop. Ben benieuwd of Snowdrop 'm naar boven of beneden af gaat ronden.  |
_________________ Ik lees:

Laatst aangepast door C@rolien op Wo Jul 02, 2008 12:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Marten
De Opvolger

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 10:37 |
  |
Was vergeten te stemmen. Heb het nu gedaan, excuses =) |
_________________ Leest:
Bernhard Hennen - De Elfen
Las: Paulo Coelho - Brida  |
|
  |
 |
Snowdrop
De Illusionist

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 10:43 |
  |
| C@rolien schreef: |
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Ik heb het boek niet beluisterd, maar gelezen.
De schrijfstijl is op zich prettig, maar het verhaal weet mij op nergens echt te boeien. Ook de humor, die ik in Tegengif regelmatig ben tegengekomen, heeft zich in deze roman maar weinig laten zien. De zoektocht naar de verdwenen vriendin bracht nog enigszins spanning in het verhaal, maar toen haar afwezigheid plotseling verklaarbaar leek, kabbelde het verhaal maar een beetje voort. Het stalkerselement verdween misschien ook iets te veel naar de achtergrond. Ik vond de hysoceity omschrijvingen ook niet zo interessant om te lezen. Nee, toch niet mijn boek.
Edit: net ook even gestemd en we missen 2 stemmen. Ik denk die van Marten en Snowdrop. Ben benieuwd of Snowdrop 'm naar boven of beneden af gaat ronden.  |
Sorry, vergeten te stemmen. Ik heb hem naar beneden afgerond... |
|
|
  |
 |
ellena
De Leerling

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 13:52 |
  |
Luisterbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Ik vond het een leuk simpel luisterboek, ik denk ook voor een eerste luisterboek dat dat ook wel prettig is dat het niet te moeilijk was.
vond het lekker dat ik andere dingen kon doen en ondertussen toch lekker met een boek bezig was!
Het boek zelf is lekker luchtig geschreven, het holleywood leventje lekker herkenbaar,
Ik vond Kim af en toe wel iets te naief, met vreemde meegaan en dan denken dat ze er niks voor terug willen.
En daar toch wel vaker in trappen.
Ze word zo gewaarschuwd door de taxi chaffeurs en doet daar een beetje lacherig over, alsof ze het allemaal wel weet en gaat dan zo een paar keer de fout in.
Ook had ik grote delen van het plot aan zien komen en was dit neit echt verassend, alleen het definitieve ervan was wel een verrassing. Dat vond ik dan wel weer "leuk" |
|
|
   |
 |
Nicky
De Onnavolgbare

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 16:15 |
  |
Het leukste vond ik dat die taxichauffeur haar zelf ook belazerde. |
|
   |
 |
Petra Kruijt
De Hobbit

|
Geplaatst:
Wo Jul 02, 2008 19:48 |
  |
Leesbaarheid:
Schrijfstijl:
Spanning:
Geloofwaardigheid:
Diepgang:
Originaliteit:
Onderliggende thema:
Plot:
Cover:
Totaal:
Ik heb het boek ook gelezen en niet geluisterd. De leesbaarheid vind ik goed, niets op aan te merken eigenlijk, want ik bleef nergens op hangen. Ook de schrijfstijl vind ik goed, al was het soms wat te makkelijk of kinderachtig.
De spanning in het verhaal is sterk aanwezig. Ik vind het jammer dat Kim er pas zo laat achterkomt wat er met haar vriendin gebeurd is en dat dan ook meteen ?lle puzzelstukjes op hun plek vallen, maar het past bij het karakter dat ik ook in Tegengif heb leren kennen. Ze is nu eenmaal na?ef.
Wat mij betreft mag het derde boek over Kim snel komen en ik zal het zeker lezen! |
_________________ I stay, I pray, see you in heaven - one day |
|
  |
 |
Marcella
Kleine Bij

|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 00:44 |
  |
Helaas vandaag veel te druk geweest om mijn beoordeling hier neer te kunnen schrijven. Hoop er morgen aan toe te komen en anders vrijdag... |
|
|
  |
 |
Nicky
De Onnavolgbare

|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 06:39 |
  |
allemaal 2 en 3 sterren beoordelingen |
|
   |
 |
marianneke
De Witte Tijger

|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 10:43 |
  |
Ik ga me komend weekend maar eens met de beoordeling en het aantal sterren van dt boek bezig houden. |
_________________ Leest
Koude lente - Lieneke Dijkzeul
Luistert naar:
Het oog van de wereld - Robert Jordan |
|
   |
 |
Eric
Heer van Chaos

|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 10:45 |
  |
De stemmen van Marianneke en Marcella komen binnenkort. Het wachten is verder nog op de beoordelingen van Ageeth, Mijnboekenkast, Dani?lle en Antonette. En daarna kan de discussie wat mij betreft volledig gaan losbarsten.  |
_________________ Beheerder van het Ezzulia forum.
Leest nu: De handen van Kalman Teller van Gauke Andriesse
En: Dief en de Magiër van Sarah Prineas |
|
   |
 |
|
|