Nog eens hetzelfde als hierboven, maar dan met de brontekst
== [[August Leunis]] ==
{{tbp-links|August Leunis}}
'''WEG''' - [[Wikipedia:Te_beoordelen_pagina%27s/Toegevoegd_20210718#August_Leunis|Zeer recent]] in soortgelijke vorm al verwijderd na onvoldoende te zijn opgeknapt. De problemen zijn nu ook niet opgelost. – [[Gebruiker:StuivertjeWisselen|StuivertjeWisselen]] ([[Overleg gebruiker:StuivertjeWisselen|overleg]]) 2 aug 2021 20:40 (CEST)
-> dat de problemen niet zijn opgelost is een leugen. Er zijn bronnen toegevoegd. Dat ten eerste. Ten tweede staat het iedereen vrij om het artikel aan te passen, maar in plaats daarvan hakken enkele "heilige redacteuren" er gewoon met de botte bijl in. Het is typisch voor de verrotte sfeer van wikipedia: enkele redacteuren zijn alleen maar redacteur om aan zelfvergroting te doen. En als ze een slachtoffer hebben gevonden, dan bijten ze er zich als een dolle pitbull in vast.
Gezellig samen artikelen schrijven is meewerken aan wikipedia in elk geval niét. Het is elkaars werk afkammen, inspanningen te niet doen, de eigen mening opdringen. En dat door mensen die in het normale leven waarschijnlijk niet eens een degelijke baan kunnen krijgen. {{Afz|213.49.128.89}}

enk je nu echt dat ALLE bronnen op internet te vinden zijn? Het lijkt me dat sommige redacteuren gewoon aan spierenballengerol doen.
:Er zijn VIJF boeken van deze auteur vermeld. VIJF.
:Bovendien is er nu een link naar de dbnl, met een tamelijk lange bibliografie van die auteur.
:Is de bedoeling van wikipedia dat er alleen maar dingen op staan die je op internet vindt? Dan kun je beter gewoon Google gebruiken. Dat zal een stuk eerlijker informatie opleveren.
:Jullie zijn echt bezig met het zeer ontmoedigend te maken om iets voor wikipedia te doen.
:Maar misschien is dat ook de bedoeling.{{afz|62.235.198.218}}{{4tildes}}
::We willen graag een net geschreven artikel waaruit direct de relevantie van Leunis duidelijk wordt. Een rijtje publicaties en een subjectieve mening (jouw mening?) over zijn visie, daar kunnen we dus niet heel veel mee. Daarnaast is het artikel deels in telegramstijl geschreven en daarmee voldoet het ook al niet echt aan de conventies. Bronnen hoeven trouwens niet online beschikbaar te zijn. Maar nu is het wel heel erg karig: een lijstje uit DBNL, en een website die citaten publiceert. Is er echt niks beters over Leunis te vinden? [[Gebruiker:Thieu1972|Thieu1972]] ([[Overleg gebruiker:Thieu1972|overleg]]) 2 aug 2021 22:45 (CEST)
Ik zou wel eens willen weten waar die haatdragend houding tegenover August Leunis vandaan komt. Eigenlijk krijgt niemand de kans om er een pagina over op Wikipedia te zetten. Hij wordt direct aangevallen, zonder dat de moeite wordt gedaan om het te verbeteren. Het lijkt erop dat het vandalisme niet meer van buiten wikipedia komt, maar binnenin wikipedia zelf zit, alsof de vandalen zich tussen de redacteuren hebben gewurmd.{{Afz|213.49.128.89}}
:In plaats van al die moeite te steken in aanvallen richting mensen die ook gewoon netjes opbouwend commentaar geven (zoals Thieu1972 hierboven doet), kan je die moeite ook steken in het verbeteren aan de hand van het gegeven commentaar. Op [[WP:BLP|deze pagina]] staat waar een biografie van een levend persoon aan moet voldoen om überhaupt geaccepteerd te worden en op [[H:SVB|deze pagina]] staat hoe zo'n biografie er uit hoort te zien. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 10:58 (CEST)
:Ik heb bij de vorige nominatie ook nog gezocht naar bronnen over Leunis. Dat zoekwerk doe ik wel vaker, om te bekijken of er alsnog iets van een genomineerd artikel te maken valt. Ik kon helaas niks bruikbaars vinden, en toen bleef er weinig anders over dan verwijdering. Het is jammer dat de aanmaker alle energie richt op het aanvallen van gebruikers die kritiek leveren, i.p.v. de problemen met dit artikel gewoon op te lossen. De info in dit artikel zal toch érgens vandaan komen? Welke bronnen zijn er dan gebruikt? [[Gebruiker:Thieu1972|Thieu1972]] ([[Overleg gebruiker:Thieu1972|overleg]]) 3 aug 2021 11:06 (CEST)
::die auteur heeft maar liefst VIJF boeken uitgegeven. Vanwaar komt die informatie, denk je?
:Ah, uit de boeken zelf. Dus de informatie die hier in het artikel staat is noch neutraal, noch door derden naar buiten gebracht. We lezen dus de informatie die de auteur zelf bekend heeft gemaakt, top. Gelukkig is de betrouwbaarheid van Wikipedia niet afhankelijk van wat er in artikelen staat, zodat iedereen hier over zichzelf (of na overlijden via de eigen werken) kan schrijven. Nu even serieus: Wikipedia baseert de artikelen op informatie van derden en dat zijn altijd niet betrokken partijen. De auteurs kunnen nog zoveel hier wel of niet willen laten schrijven, Wikipedia doet daar niet aan. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 14:36 (CEST)
* {{Tegenweg}} -> iemand heeft hier de stem "niet weg" verwijderd! Bravo voor wikipedia. Elke dag vind je onder de redacteuren meer vandalen. De beschuldiging dat de ingang over Leunis subjectief is, klopt niet. Het is een heel objectieve weergave van feiten. {{Afzx|3 aug 2021 14:08|213.49.128.89}}
:Als jij in het werk van een ander gaat zitten schrijven, dan wordt dat ongedaan gemaakt. Een reactie schrijf je onder de tekst en niet tussen dat van anderen. Je schrijft het als één stuk, zoals ik hier ook doe. En dan, als laatste, zet je een handtekening middels vier tildes: ~, dit is de tilde. Een biografisch artikel behoort een uitgeschreven "verhaal" te zijn, niet een aantal regels staccato tekst. In de tekst staat ook dat hij veel schreef, geef mij dan een bron waarin staat wat veel is, of noem het aantal in plaats van een [[Wikipedia:Wees duidelijk en concreet|wezelwoord]] als veel te gebruiken. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 14:36 (CEST)
-> Als jij in het werk van een ander gaat zitten schrijven --> je weet heel goed dat het daar niet om gaat. Het gaat om het leugenachtige voorstellen van een bijdrage. {{Afzx|3 aug 2021 18:51|213.49.128.89}}
::jij stelt volledig niet ter zake doende eisen, dit is een encyclopedische ingang, als je een biografisch "verhaal" wilt lezen (alert: kleutertaal), lees dan een boek. Of is het de heimelijke bedoeling van wikipedia om ons te overdonderen met zo veel gratis materiala dat wikipedia het monopolie op informatie krijgt, zoals amazon de enige winkel ter wereld wil zijn? Is wikipedia even ziek als de monopolisten van internet, als de amazons van deze wereld? Ondersteund door naievelingen die er hun vrije tijd aan opofferen, om als beloning af en toe een tekst gratis te mogen lezen die ze trouwens zelf hebben geschreven? Dat zou best wel eens kunnen. Er moet ergens een verklaring zijn voor de blijvend groeiende kloof tussen arm en rijk sinds de komst van computers. {{Afzx|3 aug 2021 16:12|213.49.128.89}}
:Nee, wat ik wil lezen is een biografie en niet een verkapte CV. Wikipedia wilt juist informatie van elders halen en dat dan samenvoegen tot artikelen, in plaats van sms-berichten. En als je niet weet wat Wikipedia is, dan zoek je het lemma maar op bij de internetversie van de [[Encyclopædia Britannica]]. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 17:00 (CEST)
::aan een cv zal hij niet veel hebben, want hij is dood. dit is geen sms-bericht: jij legt je eigen eisen op. dit is nou net wél een samenvoegen van informatie, maar jij wilt dat niet zien, je bent tenslotte een typische wikipedia-redacteur: baasje willen spelen. Vind je dat het een sms-bericht is? Doe een inspanning: pas het aan. Maar ja, dat is niet zo leuk als baasje spelen. inderdaad: de [[Encyclopædia Britannica]] raadplegen is interessant, want wikipedia heeft heel veel van de [[Encyclopædia Britannica]] overgeschreven, o.a. massa's artikelen over historische personen. Eigenlijk zouden jullie moeten worden veroordeeld wegens plagiaat. <small>– De voorgaande bijdrage [[Wikipedia:Ondertekening|werd geplaatst]] door [[Gebruiker:213.49.128.89|213.49.128.89]] ([[Overleg gebruiker:213.49.128.89|overleg]] · [[Speciaal:Bijdragen/213.49.128.89|bijdragen]]) 3 aug 2021 17:28 (CEST)</small>
Jullie geven ook niemand de tijd om een tekst bij te werken. Als een ingang toevallig in het oog valt van een of andere redacteur die het niet bevalt, wap! genomineerd voor verwijdering! En probeer daar maar vanaf te geraken.
Alsof iedereen die in zijn vrije tijd en gratis voor noppes een ingang schrijft, een werkloze is die niets anders te doen heeft dan gratis werken. {{Afzx|3 aug 2021 18:30|213.49.128.89}}
:Misschien iets meer energie steken in het artikel verbeteren naar de maatstaven die hier gelden, in plaats van mij proberen te beledigen? Wie weet blijft het artikel dan behouden. Op uw beledigingen ga ik verder niet in, zonde van mijn tijd namelijk. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 18:42 (CEST)
Pff, alsof mensen hun werk zomaar afkammen iets te maken heeft met het behouden van het artikel. Goed dat ik niets over Napoleon heb geschreven, want anders zou je nog alle artikelen van Napoleon weghalen.
Misschien moet ik dat maar eens doen. {{Afzx|3 aug 2021 18:47|213.49.128.89}}
Bovendien besef jij niet dat je bewijst dat het zonde is van ieders tijd om (gratis) een bijdrage te willen leveren aan wikipedia, waar het toch "zo gezellig is om samen aan artikelen te werken", maar waarvan het belangrijkste resultaat is dat baasjes in plaats van de artikelen te verbeteren, zich bezighouden met het rondstrooien van beoordelingen (resultaat van een trauma opgelopen toen ze nog school liepen) en nieuwe artikelen te nomineren voor verwijdering. {{afzx|3 aug 2021 18:50|213.49.128.89}}
:Ga lekker ergens anders [[Internet troll|trollen]]. [[Gebruiker:Dqfn13|Dqfn13]] ([[Overleg gebruiker:Dqfn13|overleg]]) 3 aug 2021 19:23 (CEST)
{{Opmerking}} De anoniem met IP-nummer 213.49.128.89 heeft een [[Overleg gebruiker:213.49.128.89|afkoelblokkade]] opgelegd gekregen, zodat hij even rustig de tijd heeft om zich af te vragen of zijn werkwijze wel productief is. {{Gebruiker:Erik Wannee/paraaf2}} 4 aug 2021 09:52 (CEST)
* {{Tegenweg}} Volgens mij is dit toch behoorlijk gestoffeerd. {{afz|81.11.135.157}}{{4tildes}}
* {{Tegenweg}} Het enige wat nog ontbreekt zijn precieze geboorte- en sterfdatums [[Speciaal:Bijdragen/83.134.200.71|83.134.200.71]] 8 aug 2021 13:00 (CEST)
:{{voorweg}} ik zie een hoop geschreeuw en gedoe, maar niet of nauwelijks informatie ''over'' de schrijver. Lang niet alle stemmen voor behoud lijken mij ook zinvol... {{Gebruiker:The Banner/handtekening}}[[Gebruiker:The Banner|‍]] 14 aug 2021 16:58 (CEST)
* {{Tegenweg}} het groeit nog altijd aan [[Speciaal:Bijdragen/81.11.177.238|81.11.177.238]] 14 aug 2021 23:58 (CEST)
* {{Tegenweg}}
{{su}}