Donnybrook – Frank Bill

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Donnybrook – Frank Bill

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jan 12, 2018 08:15

Afbeelding

Donnybrook is een mengeling van pure adrenaline, rauwe humor en het over the top geweld van Quentin Tarantino en de hick fiction van Cormac McCarthy en Donald Ray Pollock.

‘Donnybrook’ – Frank Bill - 2017

Afbeelding

Voor Jarhead Johnny Earl is er nog maar één mogelijkheid om eten te kopen voor zijn gezin en dat is de Donnybrook in Orange County winnen. Elk jaar in augustus komen daar de meest doorgewinterde bare-knuckle-vechters bij elkaar voor dit toernooi. Onder toeziend oog van een enthousiaste menigte vol drugs, drank, weddenschappen en hamburgers, gaan twintig mannen elkaar te lijf tot er nog maar één overeind staat. De overblijver wint de ongelofelijke prijs van honderdduizend dollar. Jarhead staat bekend als de meest taaie bokser uit Kentucky en is ervan overtuigd dat de Donnybrook zijn weg naar een beter leven en een ontsnapping aan als zijn problemen is. Maar er zijn meer die azen op de Donnybrook. Chainsaw Angus - een gepensioneerde vechter die de klappen in zijn gezicht zat is - en zijn losbandige zus Liz koken methamfetamine in een verscholen hut, diep in de bossen. De Donnybrook is voor hun een uitgelezen kans om veel klanten in een keer te bereiken en een fortuin te verdienen. Het gaat om zoveel geld dat Liz zich afvraagt of ze dat wel met haar broer wil delen en of ze er niet beter zelf met het geld vandoor kan gaan.

‘Ik kan Zeek en Caleb, die kleintjes van me, niet te eten geven vanuit de bak, dacht Jarhead Earl. Dit was zijn kans ze een beter leven te geven. Hij duwde met zijn duim nog twee .12-patronen in de kamer van het jachtgeweer. De klik van de eerste patroon had weergalmd in de oren van Dote Conrad nadat hij het automatische .12-geweer aan Jarhead had overhandigd. Jarhead bracht de loop omhoog en zei: ‘Handen in de lucht en draai je naar me om. Langzaam.’ Dote had een willekeurig jachtgeweer of wapen kunnen pakken dat voor hem aan de muur achter de toonbank van zijn wapenwinkel hing, maar die waren allemaal ongeladen. Hij stak zijn harige armen in de lucht. Spreidde ze naast zijn hoofd als de palen van een footballdoel. Zijn handen ter hoogte van zijn oren, die vanonder zijn petje met verbleekte rebellenvlag staken. Hij droeg een grijs T-shirt. Rode bretels liepen over een kogelronde pens omlaag. Koperen klemmetjes grepen zich vast aan de band van zijn camouflagebroek. Zei: ‘Ik kan hem apart voor je houden als je vandaag nog niet kunt betalen. Het duurt nog wel even voordat het hertenseizoen begint.’ Jarhead zei: ‘Ik betaal geen ene moer. Kom achter je toonbank vandaan. Ik volg je naar de safe achter. Of je moet genoeg in de kassa hebben liggen.

Zie ook http://frankbillshouseofgrit.blogspot.nl/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Donnybrook – Frank Bill

Berichtdoor Nicky » vr jan 12, 2018 14:03

afschuwelijke cover
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jan 12, 2018 14:24

Niks afschuwelijks aan, perfect gekozen. Klopt als een bus!
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr jan 12, 2018 22:19

toch verschil tussen man en vrouw :lol:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Minnie » vr jan 12, 2018 23:34

Niet enkel vind ik het een afschuwelijke cover, ik vind die beschrijving ook afschuwelijk. Trekt me helemaal niet.
Ik denk dat het de eerste keer is dat een tip van jou mij helemaal niet aantrekt Bel. :shock:
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Keer terug naar De Leestip van Beldaran