Het Boek des Onheils – Kai Erik

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Het Boek des Onheils – Kai Erik

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 01, 2016 06:32

Afbeelding

De keuze voor deze week is een angstaanjagend spannend verhaal over een raadselachtig manuscript uit het verleden dat krachten herbergt die het slechtste in een mens naar boven halen. Afgunst, destructieve trots en een verpletterend gevoel van de zinloosheid van het bestaan…

Afbeelding

‘Het Boek des Onheils’ – Kai Erik – 2016

Tijdens een college krijgt universitair docent Mickel Backman een schok te verwerken: een van zijn studenten wil een scriptie schrijven over een oud manuscript waarover nooit hardop gesproken zou mogen worden. Hoe kan Pasi Maars, student, ooit gehoord hebben van Leander Granlund, een ontspoorde en verwarde jonge dichter uit de jaren twintig, met maar één ongepubliceerde dichtbundel op zijn naam. Pasi Maars is ervan overtuigd dat professor Backman meer weet over Granlund en zijn werk dan hij wil toegeven. En Pasi is vasthoudend: want gedichten die tientallen jaren geleden verdwenen kunnen toch onmogelijk iemand schade berokkenen, of wel?

Kai Erik (zijn echte naam is Kaj Korkea-aho) werd in 1983 geboren in Finland. Hij is columnist en schrijft toneelstukken en hoorspelen. In 2014 werd hij door Granta geselecteerd als een van de 20 beste jonge Finse auteurs.

Voor een leesfragment zie http://www.amboanthos.nl/boek/het-boek-des-onheils/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Het Boek des Onheils – Kai Erik

Berichtdoor mar10e » vr jul 01, 2016 09:17

Boek is al in huis :)
Nu nog een keer in beginnen.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor Nicky » vr jul 01, 2016 10:23

ik kan me voorstellen dat hij zijn naam aangepast heeft.
Lijkt me goed
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo jul 10, 2016 08:46

Bij Elly's Shop is momenteel 'Het Huis des Onheils'- Kai Erik als E-book te koop niet voor € 9,99 maar € 4,99
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Keer terug naar De Leestip van Beldaran