Het Verdoemde Zwaard - Rick Riordan

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Het Verdoemde Zwaard - Rick Riordan

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jun 10, 2016 06:51

Afbeelding

De leestip van deze week een JV Urban Fantasy draag ik met een knipoog op aan An’drei. Het begon met de Griekse, toen de Romeinse goden en halfgoden, daarna kwamen de Egyptische goden en tovenaars aan bod, en nu is het tijd voor de Noorse goden en halfgoden. Eerder tipte ik van Rick Riordan ‘De Verloren Held’; ‘De Rode Piramide’; en ‘Percy Jackson en de Andere Helden’. Het is net als de eerdere boeken een goede mix van actie en humor.

Afbeelding

‘Magnus Chase en de Goden van Agard’ #1 ‘Het Verdoemde Zwaard’ – Rick Riordan - 2016

Magnus Chase is altijd een onrustige jongen geweest. Sinds de mysterieuze dood van zijn moeder leeft hij in de straten van Boston. Op een dag wordt hij opgespoord door een man die hij nog nooit eerder heeft ontmoet, een man van wie zijn moeder beweerde dat hij gevaarlijk zou zijn. De man vertelt hem een onmogelijk geheim: Magnus is de zoon van een Noorse god. En dat is niet alles: de goden van Asgard bereiden zich voor op een oorlog. Om Ragnarok - de ondergang van de goden - te voorkomen, moet Magnus in de Negen Werelden op zoek naar een wapen dat al duizend jaar onvindbaar is. Wanneer een vurige aanval door reuzen hem dwingt te kiezen tussen zijn eigen veiligheid en het leven van honderden onschuldigen, maakt Magnus een fatale beslissing. Soms is de enige manier om een nieuw leven te beginnen door eerst te sterven...
‘Ja, ik weet het, jongens. Jullie gaan zo meteen lezen hoe ik een pijnlijke dood sterf en dan denken jullie van: Wauw! Dat klinkt cool, Magnus! Mag ik ook zo’n pijnlijke dood? Nee. Punt uit. Ga niet van het dak af springen. Hol niet de snelweg op en steek jezelf niet in de fik. Zo werkt het niet. Zo kom je niet op de plek waar ik terechtkwam. Je zou trouwens toch niet in mijn schoenen willen staan. Als je geen morbide verlangen koestert naar ondode krijgers die elkaar voor je ogen in de pan hakken, zwaarden die in neusgaten van reuzen verdwijnen en donkere elfen in trendy outfits, zet dan élke gedachte aan het vinden van de deuren met de wolvenkoppen uit je hoofd.’

Zie ook http://rickriordan.com/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Het Verdoemde Zwaard - Rick Riordan

Berichtdoor An'drei » vr jun 10, 2016 08:14

:lol: bedankt ;)
An'drei
Nachtzwaluw

Re: Het Verdoemde Zwaard - Rick Riordan

Berichtdoor Comicbookpro » vr jun 28, 2019 01:40

Hey , ik kon Een verdoemde zwaard van Weiss en Hickman, lange tijd geleden...overigens niet een hele goeie serie. Daarom was ik al nieuwsgierig om deze topic te bekijken. Hoe is Rick Riordan als auteur ?
J Kagawa- Night of the Dragon (LB)
R. Jordan-B.Sanderson -Wheel of time Bundle (EB) Book 12 The Gathering Storm
S. King - It
Comicbookpro
De Bliksemdief

Keer terug naar De Leestip van Beldaran