Terry Goodkind

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Terry Goodkind

Berichtdoor Eric » za jan 15, 2005 00:30

Terry Goodkind is de auteur van de fabelachtige serie "De Wetten van de Macht". Deze boeken kan ik echt iedereen aanbevelen. Ik moet alleen het meest recente deel - "Het Weerloze Rijk" - nog lezen. Maar ieder deel is weer even sterk. Heel spannend en zeer origineel: fantasy van absoluut topniveau!
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » vr jan 21, 2005 21:25

TERRY GOODKIND GAAT VERDER....

Ooit begon hij met "The Wizard's First Rule" en nu, acht boeken later, heeft Terry Goodkind een eigen fantasywereld geschapen waarin ongelooflijk voor fans graag ronddwalen. De reeks boeken draait om The Sword of Truth en naar elk deel wordt door die steeds groeiende groep fans reikhalzend uitgekeken.

In januari is het weer zover: dan verschijnt "Chainfire" (0765305232). Het is zowel deel negen in The Sword of Truth-reeks, als het eerste deel van een nieuwe trilogie. Deze trilogie draait wel om dezelfde hoofdpersonen als in "The Wizard's First Rule" en de andere zeven delen van de reeks, maar kan ook op zichzelf staan. Niet alleen een prachtige nieuwe titel voor de fans, maar ook een mooie kans voor nieuwe lezers om kennis te maken met de fantasy-wereld van Goodkind.

Bron: Van Ditmar Magazine, januari/februari 2005

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » vr jan 21, 2005 21:32

Het laatste verschenen deel in vertaling is "Het Weerloze Rijk", deel acht in de serie. Maar - evenals alle voorgande boeken - op zich ook wel zelfstandig te lezen. Al zou ik iedereen de juiste volgorde wel willen aanraden. Samen met David Gemmell ??n van mijn meest favoriete auteurs van fantasy!

Terry Goodkind: Het Weerloze Rijk

Het weerloze rijk is de langverwachte zelfstandig leesbare nieuwe bestseller van Terry Goodkind. Een opwindend fantasy-verhaal over wilskracht en de offers die mensen uit liefde brengen, gesitueerd in een fascinerende wereld met een rijk verleden en een gewelddadig heden.

Ooit was Richard Rahl een eenvoudige woudloper. Inmiddels is hij een magische krijger die met zijn vrouw Kahlan heeft gevochten tegen onaardse tegenstanders, militaire vijanden, de Onderwereld, wilde magie en zelfs de elementen. Maar nu is hij vergiftigd. Hij kan het tegengif verdienen door een natie te verdedigen tegen barbaarse invallers, mits hij Kahlan uitlevert als gijzelaar...

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Beldaran » wo feb 02, 2005 13:11

De eerste 7 boeken heb ik met zeer veel genoegen gelezen, wel vind ik het :( dat TG (zoals veel te veel serie schrijvers) vanaf deel 2 zo vaak terugkijkt en herhaalt. En helaas loopt dat in Het Weerloze Rijk echt de spuigaten uit. Daarnaast begint het verhaal wel erg voorspelbaar te worden. Ondanks deze kritiek, noem ik het niet puur :evil: , er is nog net genoeg over gebleven wat wel ok? is. :)
Beldaran
De Zilvermagiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Rafeltje » wo feb 02, 2005 22:23

Helemaal mee eens Bel. Het blijft best wel lekker weg lezen, maar wat minder herhalingen en voorspelbaarheid zou aangenaam zijn.
"Many do not know that we are here in this world to live in harmony, those who know this do not fight against eachother."
Rafeltje
Roofdier

Berichtdoor de ijsbeer » di feb 08, 2005 18:51

Mijn grootste probleem met deze boekenserie is het feit dat de hoofdrol figuur, Richard nog steeds niet een fatsoenlijke magier is. Ik heb m tot boek 7gelezen, en hij heeft nog steeds geen les gehad van zijn opa, iets waar ik toch echt wel tijd voor gemaakt zou hebben als ik hem was.
Voor de rest lees ik ze nog steeds graag, al worden ze wel steeds saaier nu de serie verder gaat.
de ijsbeer
De Bezoeker

Berichtdoor Beldaran » wo feb 09, 2005 08:58

De ijsbeer, realistisch gezien heb je gelijk, maar juist het gegeven dat Richard geen les krijgt / heeft gekregen in magie van opa, heeft wel voor de nodige verhaal verwikkelingen gezorgd.

Gr. Bel
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor de ijsbeer » wo feb 09, 2005 14:05

Ja das wel aan de ene kant waar, maar na zo veel boeken mag je toch wel eens verwachten dat dat gebeurt? Zou misschien ook voor wat meer originele verhaallijnen zorgen.
de ijsbeer
De Bezoeker

Berichtdoor Kahlan » ma feb 14, 2005 23:38

Ik heb de eerste 6 delen ademloos uitgelezen, deel 7 vond ik wat minnetjes... niet al te boeiend. En deel 8 ben ik nu mee bezig, al ben ik
er al een tijd in bezig.

Terry Goodkind blijft wel mijn favoriete fantasyschrijver :)
Het eerste fantasyboek wat ik las was van hem en ik was gelijk verslingerd aan fantasyboeken :D
Good friends, good books and a sleepy conscience: this is the ideal life.
Kahlan
De Bezoeker

Berichtdoor Eric » ma feb 14, 2005 23:44

Ik ben ook een fan van Goodkind, al moet ik de laatste nog steeds lezen. Als fantasy fan mag je de leestips van Beldaran op vrijdag niet missen, Kahlan. Je naam verraad je waardering voor Goodkind trouwens al behoorlijk, bedenk ik mij nu net.... :P :D :o
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Kahlan » di feb 15, 2005 00:01

Haha ja idd, deze nickname gebruik ik al sinds boek 2 schat ik zo :wink: En gelukkig was hij hier nog vrij. (buiten dat ik het een mooie naam vind, vind ik haar personage ook erg leuk)

Er is nog zoveel te lezen ... :)
Kahlan
De Bezoeker

Berichtdoor Ibran » di feb 15, 2005 10:00

Ik vind Goodkind al zeker vanaf boek 5 minder worden. Ik stoor me aan zijn armoedige, bijna boeketreeksachtige schrijfstijl, aan het schaamteloze amerikaanse nationalisme in zuster van de duisternis, aan de eindeloze herhalingen van wat we al weten en on top of it all de rol van de geit in boek acht. Ik weet niet meer of dat nou om te huilen is of om te lachen.
En dan hebben we het nog niet gehad over zijn voorkeur voor sado-masochisme en de zeker in de eerste boeken opvallende overeenkomsten met het werk van Jordan.
Maar ja, je leest 8 boeken van zo'n man, dan moeten die laatste vier er ook nog maar achteraan. Misschien herpakt-ie zich.
Ibran
De Hobbit

Berichtdoor Beldaran » di feb 15, 2005 14:20

Ibran, ik vind het in en in :cry: dat jij niet inziet, dat de rol van Sarah de Geit, nu juist het dramatisch hoogtepunt in dit achtste deel was :wink:

Gr. Bel :)
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor Ibran » di feb 15, 2005 16:22

Ik snap het ook niet, en dat terwijl ik toch gek op dieren ben. :D
Ibran
De Hobbit

Berichtdoor Kahlan » di feb 15, 2005 21:42

Deel 8 gaat toch niet alleen maar over de geit he, want dan stop ik wel :lol:

Zijn schrijfstijl/verhaallijn komt dus overeen met Jordan? Die heb ik namelijk nog niet gelezen... maar ik heb wel gelezen dat ook Jordan aftakeld na het 6e boek oid.
Kahlan
De Bezoeker

Volgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies