John Grisham

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Re: John Grisham

Berichtdoor honingbol » ma jun 11, 2012 19:39

Oh nee... weer een nieuwe Grisham! Ik loop echt vreselijk achter met lezen en toch wil ik ze in mijn kast compleet hebben... Maar goed, ook deze komt dus weer op de lijst!
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Eric » di okt 09, 2012 12:01

De afperser
Auteur: John Grisham
Oorspronkelijke titel: The Racketeer
Uitgeverij AW Bruna
Vertaling: Jolanda te Lindert
ISBN: 978 94 005 0087 7
Paperback
Prijs: € 19,95
Verschijnt: 25 oktober 2012

Afbeelding

Wanneer rechter Fogletree van het hooggerechtshof maandagochtend niet komt opdagen in de rechtszaal, nemen zijn medewerkers in paniek contact op met de FBI. Fogletrees lichaam wordt korte tijd later gevonden in de kelder van zijn vakantiehuisje, waar hij regelmatig de weekenden doorbracht. Er worden geen sporen van braak gevonden, niets verdachts, behalve de twee lichamen: dat van rechter Fogletree en zijn jonge secretaresse.

Ik kende rechter Fogletree niet, maar ik weet wel wie hem heeft vermoord. En waarom.
Ik ben een advocaat, ik zit in de gevangenis.
Het is een lang verhaal…

De afperser is het dertigste boek van John Grisham, een van de populairste auteurs van de afgelopen decennia. Het is tevens zijn twintigste thriller. Al bijna vijfentwintig jaar weet Grisham miljoenen lezers in de ban te houden met meeslepende, ijzersterke en vooral adembenemend spannende verhalen.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » wo okt 10, 2012 14:18

Ik ben juist een paar jaar geleden afgehaakt, bij de schilderende broers die met een huis bezig waren. Helaas weet ik de titel niet meer
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Connie » wo okt 10, 2012 21:52

Ben benieuwd ik vind zijn boeken erg wisselend :lezen2:
Connie
Shannara

Berichtdoor carla » ma nov 12, 2012 12:32

De Afperser gisteren uitgelezen, viel mij toch tegen ondanks de lovende reacties van andere lezers. Voor mij 3 sterren, zijn oude niveau haalt hij bij lange niet.
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Eric » za jun 08, 2013 22:59

Het protest
Auteur: John Grisham
Oorspronkelijke titel: Theodore Boone: The Activist
Serie: Kid Lawyer
Vierde deel
Uitgeverij AW Bruna
Vertaling: Jolanda te Lindert
ISBN: 978 94 005 0093 8
Paperback
Prijs: € 16,95
Verschenen: juni 2013

Afbeelding

Een heftige strijd tussen de bewoners van Strattenburg
Een levensbedreigende verwonding
Een nieuwe zaak voor de jonge advocaat Theo Boon

Theo Boone mag dan pas dertien jaar oud zijn, hij heeft meer tijd doorgebracht in de rechtszaal dan waar ook. Na valselijk te zijn beschuldigd van vandalisme en diefstal is Theo blij dat hij zijn tanden kan zetten in een nieuwe zaak.

De inwoners van Strattenburg maken ruzie met elkaar over de geplande aanleg van een miljoenen dollars kostende snelweg rond de stad. De tegenstanders zijn bang voor ernstige milieuvervuiling en geluidsoverlast, de voorstanders zijn van mening dat de weg heel gunstig zal zijn voor de economie van het stadje.

Theo is fel tegen de aanleg van de weg en raakt betrokken bij de zaak. Maar wanneer hij te diep graaft naar de zin van sommige betrokkenen en hij ontdekt dat er een heel vuil spelletje gespeeld wordt, is hij niet voorbereid op de heftige reacties die dat veroorzaakt en de gevaren die hij loopt.

Verscheurd tussen de wet en zijn geweten zet Theo alles op alles om het recht te laten zegevieren.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Fedor » zo jun 09, 2013 10:41

Komt op mijn lijstje "nog te kopen boeken".
Afbeelding Magiek van Angie Sage
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Nicky » ma okt 21, 2013 16:34

John Grisham al 25 jaar de succesvolste thrillerschrijver ter wereld

A.W. Bruna

Al 25 jaar staat John Grisham aan de top en nu voor het eerst een vervolg op een van zijn eerdere bestsellers

De erfgenaam, de 25e thriller van John Grisham, verschijnt wereldwijd op 22 oktober in een eenmalige nieuwe vormgeving. Al 25 jaar de succesvolste thrillerschrijver ter wereld heeft voor het eerst een vervolg geschreven op een van zijn eerdere bestsellers en tevens zijn debuut De jury (A Time to Kill).

25 jaar na zijn debuut De jury keert John Grisham in De erfgenaam terug naar het stadje Clanton in het zuiden van de Verenigde Staten. Drie jaar geleden verdedigde Jake met succes Carl Lee Hailey, die terechtstond voor de moord op de verkrachters van zijn dochtertje. Nu ziet hij zich opnieuw geconfronteerd met een explosieve rechtszaak die de emoties in Clanton hoog doet oplopen. Opnieuw laat de meester van de legal thriller zien waarom hij altijd wordt gezien als een van de beste verhalenvertellers ter wereld.
Nicky
De Onnavolgbare

Vorige

Keer terug naar Thrillers: Discussies