Ik wil - ondanks dat ik het boek niet gewonnen heb - toch ook mijn mening kenbaar maken. Voor mij was dit een enorme topper. Ik hou sowieso van verhalen in dit soort settings, en Het spel der Tronen is een van de beste die ik gelezen heb. Ik ben zelf nog niet zo ver: deel 2 pas uit, dus ik heb nog wat te gaan.
- Spoiler: show
- Wat ik mooi vond was dat Martin zijn personages voor mijn gevoel vrij gemakkelijk dood laat gaan. Ik was echt aangedaan bij Khal Drogo's dood en na de onthoofding van Ned wilde ik bijna niet meer verder lezen. In deel 1 was Dani mijn favoriete personage, en ik weet nog hoe ik zat te gniffelen toen haar broer de bijzondere dood meemaakte. Maar al snel werd ik echt fan van Ned. Ik hoor vaak dat John favoriet is. Ik vind hem wel leuk, maar heb er niet zo veel mee.
Voor mij is dit tot nu toe een van de beste fantasyseries. De manier waarop politiek en drama en interessante personages in elkaar verworven zijn, vind ik prachtig. Ook het feit dat het boek niet te gemakkelijk is; je moet je hoofd er wel bij houden. Dat zijn dingen waarmee een boek bij mij punten scoort!