Quentin Bates

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over Scandinavische thrillers.

Quentin Bates

Berichtdoor carla » vr maart 09, 2012 08:42

Dit schijnt een scandinavische schrijver te zijn maar hij woont in Engeland(weet ik niet zeker). Er is een boek verschenen en die kost 10 euro, Bevroren Tegoeden.
carla
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Quentin Bates

Berichtdoor Daniëlle » vr maart 09, 2012 22:09

Quentin Bates is een Engelse journalist die meer dan twintig jaar in IJsland heeft gewoond.
Ik heb het boek besteld bij Bol.
Ik moet zeggen dat Karakter uitgeverij dit wel goed doet. Het eerste boek van een nieuwe onbekende auteur voor € 10,00 prijzen. Dit is een prijs waar je geen buil voor kan vallen. Bij Leighton Gage heeft dit goed gewerkt. Van zijn eerste boek, Kwaad bloed, dat voor € 10,00 is verschenen zijn meer dan 10.000 exemplaren verkocht.
Het is de bedoeling dat het tweede boek van Quentin Bates in het najaar van 2012 verschijnt.
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Eric » ma apr 02, 2012 17:36

Bevroren tegoeden
Auteur: Quentin Bates
Oorspronkelijke titel: Frozen Out
Uitgeverij Karakter
Vertaling: Peter de Rijk
ISBN: 978 90 452 0035 4
Paperback
Prijs: € 10,00
Verschenen: maart 2012

Afbeelding

'Grimmig als de IJslandse winter... een must voor de lezers van Indridason!' - S. J. Bolton

Gunnhildur Gisladottir, beter bekend als Gunna, staat aan het hoofd van het politieteam in het dorpje Hvalvík in het zuidwesten van IJsland. Gunna is toegewijd en getalenteerd, maar omdat ze een vrouw 'van zekere leeftijd' is, is ze wat carrière betreft voorbijgestreefd door een aantal ambitieuze mannelijke collega's, die nu op aantrekkelijker posten zitten.

Als er een lijk aanspoelt in de haven van het anders zo doodstille Hvalvík is de druk op Gunna om dit geval van verdrinking snel af te handelen groot. Toch ontkomt ze niet aan de indruk dat de dood van de man geen ongeluk was en verdiept ze zich in de reconstructie van de laatste uren van zijn leven.

De zaak voert haar naar de zakenwereld van Reykjavík, vol dubieuze zakendeals, corrupte overheidsdienaren en geweld. Gunna voelt zich al snel geïsoleerd en onwelkom in deze vijandige omgeving, maar toch zet ze door, vastbesloten uit te vinden waarom een jongeman in een donkere nacht verdronk, meer dan honderd kilometer van waar hij eigenlijk had moeten zijn - en waarom...

Met Bevroren tegoeden schreef Quentin Bates een thriller die zich kan meten met het beste van de Scandinavische crime-auteurs

'Duistere plotlijnen en getroebleerde personages als in Mankell, Nesbø en Karin Fossum... een fantastische toevoeging aan het genre Scandic noir!' -- amazon.com

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Steyn Brown » di apr 03, 2012 09:42

Jaaa, enorm benieuwd naar dit boek en deze nieuwe schrijver. De inhoud van het boek spreekt mij in ieder geval al aan.
Steyn Brown
De Gouden Nar

Berichtdoor Daniëlle » di jul 17, 2012 19:33

Schrale troost
Quentin Bates

Detective Gunnhildur Gisladottir, bekend als Gunna, is nog maar recentelijk van haar functie in het landelijke dorpje Hvalvik gepromoveerd naar Reykjavik, waar ze aan het hoofd staat van de afdeling Moordzaken. Reykjavik is net getroffen door een serie gewelddadige moorden, allemaal gepleegd door één man, Lange Ommi.
Tegelijkertijd heeft Gunna te maken met de moordzaak van een vrouw, een sexy fitnessinstructrice die in haar eigen appartment op gruwelijke wijze om het leven is gebracht. In de loop van dit onderzoek haalt Gunna een aantal feiten naar boven die niet voor iedereen even welkom zijn, met name niet voor hooggeplaatste, invloedrijke personen die persoonlijk met het slachtoffer in contact stonden. In de hoogste machtsregionen van IJsland zijn blijkbaar figuren actief die niet terugdeinzen voor moord...

Schrale troost
Oorspronkelijke titel: Cold Comfort
Uitgeverij Karakter
ISBN: 978 90 452 0157 3
Paperback
Prijs: € 15,00
Verschenen: auugustus 2012

Afbeelding

Promoot Ezzulia
Bookmark and Share
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Daniëlle » za aug 11, 2012 09:26

Ik heb Schrale troost uitgelezen. Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Het zat goed in elkaar. Je merkt dat dit zijn tweede boek is. Het loopt veel vloeiender dan het eerste boek. Ik heb alleen af en toe wat moeite met de IJslandse namen. De namen zijn lang en vaak worden afkortingen gebruikt. Hierdoor moet je soms nadenken wie wie nu ook alweer is.
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor carla » wo nov 21, 2012 15:53

Deel 1 is leuk om te lezen maar echt spannend wordt het niet.
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Eric » vr jul 05, 2013 19:30

IJskoud
Oorspronkelijke titel: Chilled To The Bone
Uitgeverij Karakter
ISBN: 978 90 452 0552 6
Paperback
Prijs: € 15,00
Verschenen: juli 2013

Afbeelding

Als in een van de meest luxe hotels van Reykjavík een dode man wordt gevonden, een reder die vastgebonden is aan zijn bed, ziet Gunnhildur Gísladóttir daar niet gelijk een misdaad in. En in het onderzoek naar de gênante dood van de man komt ze terecht bij een groep mensen die aan bondage doen. Maar algauw blijkt dat de leden van deze groep systematisch bedreigt en gechanteerd worden en dat er een verband bestaat met een IJslandse crimineel, die na een jarenlang verblijf in het buitenland, recentelijk is teruggekeerd. Wat als een routineklus begint, ontwikkelt zich tot een levensbedreigend onderzoek...

Promoot Ezzulia
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Daniëlle » vr jul 05, 2013 19:48

Ik ben IJskoud nu aan het lezen. Ik vind Gunna leuk! ;)
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Keer terug naar Scandinavische thrillers