Sophie King - De bruiloft

Recensies van thrillers, fantasy en literatuur.

Sophie King - De bruiloft

Berichtdoor LianeBaltus » wo aug 24, 2011 13:41

Afbeelding

De bruiloft - Sophie King
Aantal sterren: ***
Verschijningsjaar: 2011

Becky heeft de balans tussen het moederschap en haar carrière nog niet echt gevonden. Haar relatie met Steve staat daardoor onder druk. Daar komt nóg een stressfactor bij als haar vader Geoff opnieuw gaat trouwen met een vrouw die hij pas drie maanden kent. Becky vraagt haar vriendin Janie, die net bij een weddingplanner is ontslagen, om de bruiloft te organiseren. Helen, Becky’s moeder, is niet voor niets gescheiden, maar dit nieuws komt toch hard aan. En dan vindt ze zelf opeens een nieuwe liefde. De wat onconventionele dominee Mel die de huwelijksceremonie zal leiden, krijgt een crisissituatie thuis waardoor haar geloof opeens op de proef wordt gesteld.

Rondom de bruiloft van Geoff en Monique worden verhaallijnen bij elkaar gebracht van Becky (dochter van Geoff), Helen (moeder van Becky en ex van Geoff), Mel (dominee die Geoff en Monique moet trouwen) en Janie (vriendin van Becky die de bruiloft moet regelen). En al die verhaallijnen gaan over de vrouwen zelf en de persoonlijke problemen waar zij mee kampen. Bijvoorbeeld met werk, relatie en / of kinderen.

Het was leuk om een boek te lezen waarin met humor echte problemen behandeld werden. Af en toe iets overdreven (bv Becky die nooit voor haar kinderen zorgt en daarom niet weet wat ze met ze moet doen) maar nooit zodanig dat ik afhaakte. Sterker nog, vaak zat daar de humor in het verhaal. Bijzonder vond ik dat ook Helen een duidelijke verhaallijn heeft. Waarmee voor mij duidelijk werd dat hoe oud je ook wordt, de relatie en werk problematiek toch echt wel blijft bestaan.

Sophie King heeft een vlotte en humoristische schrijfstijl. Zo nu en dan gaat het verhaal met name van Becky op de redactie en met haar kinderen over de top, maar dat komt de voortgang in het verhaal ten goede. Af en toe moest ik lachen om wat de hoofdpersonen mee maakten of zeiden. Het verhaal zakt nergens in. De spanningsboog richting de bruiloft is daardoor goed. King heeft er voor gekozen om het verhaal vanuit het perspectief van de vier vrouwen te vertellen. Elk hoofdstuk komt een van hen aan het woord. De karakters zijn herkenbaar en goed uitgewerkt. Uiteindelijk werkt King toe naar een voorspelbaar einde. Maar dat heeft mijn plezier in het boek geen moment verminderd. Zeker een aanrader voor mensen die van Chicklits houden!
LianeBaltus
Auteur

Keer terug naar Recensies