Richelle Mead: Academicus Vampyrus

Boeken voor de jeugd (en soms ook voor ouderen)

Richelle Mead: Academicus Vampyrus

Berichtdoor Eric » do okt 07, 2010 13:22

Bij uitgeverij Moon verscheen de volledige Academicus Vampyrus trilogie. De bloedstollende New York Times-bestsellerserie, voor alle fans van de Twilight-saga en Vampire Diaries. De boeken zijn aan maar liefst 22 landen verkocht en is nu verkrijgbaar (t/m 1 januari 2011) voor de prijs van € 10,00 per deel.

Academicus Vampyrus
Auteur: Richelle Mead
Oorspronkelijke titel: Vampire Academy
Serie: Academicus Vampyrus
Eerste deel
Uitgeverij Moon
ISBN: 978 90 488 0580 8
Paperback
Prijs: € 10,00
Verschenen: oktober 2010

Afbeelding

Alleen beste vriendinnen kunnen elkaar beschermen tegen sterfelijke vijanden…

Lissa Dragomir, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die onlosmakelijk verbonden is met de magie van de aarde. Ze moet te allen tijde beschermd worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongelooflijk wreed en gevaarlijk zijn.

Rose, de beste vriendin van Lissa, is een dhampier. Zij leidt een gevaarlijk leven dat in dienst staat van het beschermen van Lissa tegen de Strigoi. Die zijn namelijk vastbesloten om haar een van hen te maken.

Twee jaar nadat ze uit angst zijn weggelopen van de diep in de wouden verscholen Academie van St. Vladimir worden Rose en Lissa opgepakt en daarnaartoe teruggebracht. Ze moeten de verloren jaren inhalen en Rose krijgt extra trainingslessen van de knappe hoeder Dimitri Belikov.

Maar zowel binnen als buiten de ijzeren hekken van de academie blijven Rose en Lissa in de greep van de angst. Ze dienen de verleidingen van verboden liefdes het hoofd te bieden en altijd op hun hoede te zijn, want de Strigoi kunnen elk moment toeslaan...

IJskoud
Oorspronkelijke titel: Vampire Academy Frostbite
Tweede deel
Uitgeverij Moon
ISBN: 978 90 488 8058 1
Paperback

Afbeelding

Rose worstelt met serieuze problemen op het gebied van relaties. Haar aantrekkelijke mentor heeft een oogje op iemand anders, haar vriend Mason lijkt meer voor haar te voelen dan zij voor hem en Rose vindt het op zijn zachtst gezegd nogal vervelend dat Lisa meer tijd aan het vriend Christian besteedt dan aan haar.

Nadat de Strigoi in de buurt een bloederige aanval hebben gepleegd, staat de academie van Sint-Vladimir op scherp. De hele school wordt in de kerstvakantie op een verplichte skitrip gestuurd. Maar het schitterende winterlandschap en het chique skiresort leveren slechts de illusie van veiligheid. Wanneer drie leerlingen het resort verlaten om het op te nemen tegen de Strigoi, gaan Rose en Christian achter hen aan. Maar als ze de drie gevonden hebben en op de terugweg zijn, worden ze gekidnapt.... door de Strigoi.

Schaduwkus
Oorspronkelijke titel: Vampire Academy Shadow Kiss
Derde deel
Uitgeverij Moon
ISBN: 978 90 488 0582 2
Paperback

Afbeelding

Rose weet dat een relatie met een andere hoeder onmogelijk is, want Lisa komt altijd op de eerste plaats. Maar haar liefde voor de aantrekkelijke Dimitri Belikov, die tevens haar leraar is, is steeds moeilijker te onderdrukken...

Rose wordt overvallen door vreemde, grimmige stemmingen en spookachtige figuren wijzen op onheil dicht bij de ijzeren hekken van de academie. De onsterfelijke Strigoi willen wraak op Rose voor de doden die zij op haar geweten heeft. In een bloedstollende strijd moet Rose kiezen tussen leven, liefde en de twee personen die voor haar het belangrijkst zijn... Maar betekent haar keuze dat slechts een van hen zal overleven?
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor NOIR. » do okt 07, 2010 20:23

Deze serie wil ik gaan lezen.
Leest nu:
Geoffrey Huntington - (sorcress of the nightwing) Demon witch.
Nicci French - Tot het voorbij is.
NOIR.
De Reiziger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Patrieske » do okt 07, 2010 21:48

Ik ook...
Patrieske
De Leerling

Berichtdoor carla » vr okt 08, 2010 13:22

Deel 1 was leuk
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor nikikaho » vr okt 15, 2010 23:01

Alle drie de delen gelezen binnen een week en ik vond ze super leuk. Verhaal was net even wat anders dan de standaard vampier verhalen, spannend en verfrissend om te lezen. Kan niet wachten tot de andere delen vertaald zijn.
nikikaho
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Liraël » za okt 16, 2010 07:51

Ik zet ze op het verlanglijstje voor de feestdagen, daar is het prijsje naar!
Leest nu: Poort des doods serie
Afbeelding
Liraël
De Zilvermagiër

Berichtdoor Liesbeth » za okt 16, 2010 11:04

Deze komen toch ook nog bij op mijn verlanglijstje.
Liesbeth
Kind van de Profetie

Berichtdoor Patrieske » za okt 16, 2010 23:22

Heb ze al in de kast staan...Nu nog lezen!
Patrieske
De Leerling

Berichtdoor Ciska28 » ma okt 18, 2010 14:25

Ik heb dit weekend alle 3 uitgelezen. De boeken doen me aan Buffy/ Angel denken. Ik had geen idee dat er meer delen waren. Kan dus ook niet wachten tot die vertaald worden.
Ciska28
De Steenhouwer

Berichtdoor Jolijt » ma okt 18, 2010 16:43

Leuk om het een TRILOGIE te noemen.... :mrgreen: :mrgreen: Ze zijn al bij boek 6!!!
Afbeelding
Jolijt
De Dichter

Berichtdoor Ciska28 » ma okt 18, 2010 19:40

Jolijt schreef:Leuk om het een TRILOGIE te noemen.... :mrgreen: :mrgreen: Ze zijn al bij boek 6!!!

Straks noemen ze het in Nederland een trilogie omdat de boeken niet aan slaan en ze dus niet verder gaan vertalen. Zoals de Hollows serie van Kim Harrison. Uit voorzorg heb ik de andere 2 delen nu op mijn computer staan in het engels en ben ik ze maar aan het lezen. Nu wachten tot december dan komt deel 6 uit.
Ciska28
De Steenhouwer

Berichtdoor Luckyniccie » wo dec 08, 2010 12:50

Ik zit er over te denken om deze boeken te kopen, kan iemand me vertellen of ze goed bevallen? Zonder te spoileren? :D

Heeft deel 3 wel een einde of moet je echt de HELE serie compleet hebben? (voor het geval ze niet verder gaan met de vertaling in Nederland)
Luckyniccie
Roofdier

Berichtdoor Eric » wo dec 08, 2010 14:58

Het is wel degelijk als trilogie geschreven. Na het derde deel bleek de serie inmiddels uiterst succesvol te zijn en heeft Mead een tweede serie van drie boeken geschreven. Inmiddels zijn er dus zes delen.

Officieel is de serie nu ten einde.

Maar nu gaat ze auteur verder met een nieuwe serie, waarbij Rose Hathaway niet meer de hoofdrol heeft, maar er nog wel karakter uit de Vampire Academy meedoen. Met name de alchemist Sydney, die zijn opwachting maakte in het vierde boek van de Academy serie.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Melanie » wo dec 08, 2010 22:20

Deze serie lijkt me leuk :)
'Sometimes,' said Pooh, 'the smallest things take up the most room in your heart.'
Melanie
Kleine Bij

Berichtdoor BookAholic » do dec 09, 2010 15:20

Deze serie lijkt mij ook leuk.
Komt op mijn verlanglijstje te staan
BookAholic
Roofdier

Volgende

Keer terug naar Jeugdboeken: Discussies en Informatie