Tatiana de Rosnay

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over literatuur.

Berichtdoor Sabine » di jul 20, 2010 21:53

Ben nu bezig in Die Laatste Zomer. Tot nu toe leest ie lekker weg.
''Het is echter in strijd met de etiquette om ongevraagd een boek uit de boekenkast te pakken; je mag er wel naar kijken maar niet eraan zitten''
Sabine
Drager van het Witte Goud
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Juud » do jul 22, 2010 09:59

Ik heb Mijn naam was Sarah voor mijn verjaardag gekregen :) Niet gelezen overigens, want ik heb zoveel boeken dat ik er over 100 jaar misschien pas aan toe kom :lol:
Juud
De Bezoeker

Berichtdoor ikops » do jul 22, 2010 10:03

Ah, maar verjaardagscadeau's horen altijd wel enige prioriteit te krijgen.
ikops
Drakenziel

Berichtdoor Juud » do jul 22, 2010 11:42

Ja dat is ook wel zo idd ;)
Juud
De Bezoeker

Berichtdoor Nicky » do jul 22, 2010 12:51

en.... het is een heel goed boek
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor anneke2465 » di aug 03, 2010 17:31

Egwene schreef:Ze zijn alle twee op hun manier erg goed lezen. Maar Sarah heeft net iets meer, dus bouw het op en begin met de laatste zomer. ;)

Aangezien ik het beste (volgens velen) voor het laatste wou houden, heb ik je advies gevolgd en nu DIE LAATSTE ZOMER gelezen.

Wat een heerlijk boek !!!
Ik vond de emoties in het boek goed beschreven en soms erg aangrijpend.
Ook soms heel herkenbaar.
Ik heb ervan genoten, hype of niet, van mij krijgt dit boek :5:
Haar naam was Sarah laat ik nog even liggen ...

En dat nieuwe boek ga ik me ook aanschaffen, denk ik :roll:
anneke2465
De Witte Tijger

Berichtdoor C@rolien » za sep 18, 2010 18:34

Ik lees:
Afbeelding
C@rolien
Drakenziel

Berichtdoor Egwene » za sep 18, 2010 21:21

anneke2465 schreef:
Egwene schreef:Ze zijn alle twee op hun manier erg goed lezen. Maar Sarah heeft net iets meer, dus bouw het op en begin met de laatste zomer. ;)

Aangezien ik het beste (volgens velen) voor het laatste wou houden, heb ik je advies gevolgd en nu DIE LAATSTE ZOMER gelezen.

Wat een heerlijk boek !!!
Ik vond de emoties in het boek goed beschreven en soms erg aangrijpend.
Ook soms heel herkenbaar.
Ik heb ervan genoten, hype of niet, van mij krijgt dit boek :5:
Haar naam was Sarah laat ik nog even liggen ...

En dat nieuwe boek ga ik me ook aanschaffen, denk ik :roll:

En dan maar gauw Haar naam was Sarah lezen!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor JolW » zo sep 26, 2010 21:34

.Na haar naam was Sarah vond ik kwetsbaar zeker zo goed. Ik heb die laatste zomer nog te gaan, heb ik mijn moeder voor haar verjaardag gegeven en die brengt ze binnenkort uit Frankrijk voor me mee.
lees nu: Koningin Noor van Jordanie- Een leven in het teken van vrede
JolW
De Nachtwandelaar

Berichtdoor anneke2465 » wo okt 13, 2010 18:19

hoewel de meningen over HAAR NAAM WAS SARAH nogal uiteenlopen,
vond ik het persoonlijk wél een héél mooi boek :

aangrijpend, ontroerend, vréselijk soms, maar volgens mij een aanrader !
En bovendien een boek dat je niet snel vergeet (net als de Boekendief en de jongen in de gestreepte pijama, die hierboven ook al eens genoemd werden)

Het had inderdaad dat ietsje meer dan DIE LAATSTE ZOMER, hoewel ik dat boek ook heel graag gelezen heb.

Nu nog dat derde boek op de kop tikken !!! :lol:
anneke2465
De Witte Tijger

Berichtdoor zwelbast » za okt 23, 2010 20:21

Amable schreef:Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv

Ben ik het helemaal mee eens! Er was wel door heen te komen, maar achteraf zonde. Het belangrijkste thema (althans dat zou het wel moeten zijn)van dit boek over de medewerking van de Franse politie in de Holocaust wordt volledig teniet gedaan omdat het aangekleed is als een goedkoop romannetje. Echt zonde.
Er zijn zoveel betere boeken over dit onderwerp, vind ik: Bijvoorbeeld. Storm in juni van Irene Némirovsky, Is dit een mens van Promo Levi, Nacht van Elie Wiesel en zelfs the Book Thief van Zusak is veel beter.
zwelbast
De Bezoeker

Berichtdoor Jolijt » za okt 23, 2010 21:18

Ben nu 'Die laatste zomer' aan het lezen, word een beetje maf van alle namen (en omdat ik een tik dyslectisch ben lijken ze al snel op elkaar en houd ik ze niet uit elkaar als ze niet vaak genoeg voorkomen en/of duidelijk zijn voorgesteld in het verhaal) Maar het verhaal boeit me zeker wel.
Had na de kritieken er niet veel van voorgesteld, maar dat neem ik per direkt terug :mrgreen:
Afbeelding
Jolijt
De Dichter

Berichtdoor lenie » za okt 23, 2010 22:49

Welkom Zwelbast.. Er is een speciaal draadje waar je jezelf kan voorstellen.. Weten wij ook wie je bent! :lol:
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Nicky » zo okt 24, 2010 10:42

zwelbast schreef:
Amable schreef:Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv

Ben ik het helemaal mee eens! Er was wel door heen te komen, maar achteraf zonde. Het belangrijkste thema (althans dat zou het wel moeten zijn)van dit boek over de medewerking van de Franse politie in de Holocaust wordt volledig teniet gedaan omdat het aangekleed is als een goedkoop romannetje. Echt zonde.
Er zijn zoveel betere boeken over dit onderwerp, vind ik: Bijvoorbeeld. Storm in juni van Irene Némirovsky, Is dit een mens van Promo Levi, Nacht van Elie Wiesel en zelfs the Book Thief van Zusak is veel beter.

het pretendeert ook niet om een geschiedkundig boek te zijn maar een roman en ik vond het ook erg goed.
Daarentegen had ik niets met de boekendief
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Lejah » zo okt 24, 2010 11:18

Nicky schreef:
zwelbast schreef:

het pretendeert ook niet om een geschiedkundig boek te zijn maar een roman en ik vond het ook erg goed.
Daarentegen had ik niets met de boekendief

Ik vind dat je een fictieve roman ook niet moet vergelijken met (deels) autobiografische verhalen zoals van Elie Wiesel en Prome Levi. Niet ten nadele van de fictieve roman, maar het doet voor mijn gevoel onrecht aan mensen als Elie Wiesel en Levi Promo.
Daarnaast vind ik de Boekendief meer een dodenboek dan een oorlogsboek. Dus voor mij zijn deze vergelijkingen niet passend.

Maar ik vind het gewoon goed en moedig dat een Frans schrijfster (nouja gedeeltelijk dan) het aandurft om over het Vel de Hiv te schrijven en het beestje bij zijn naam te noemen terwijl dit onderwerp nog zo beladen ligt in Frankrijk. Okee, dan heeft ze het maar zijdelings aangestipt, maar ze heeft dat toch maar gedaan, tegen de gemiddelde opinie in en in "maar" een gewone roman.
Natuurlijk heeft ze daar een kans laten liggen, maar misschien was dat wel helemaal niet haar opzet.
het blijft een mooie roman vind ik.
Lejah
De Historicus

VorigeVolgende

Keer terug naar Literatuur: Discussies