Update: Bezoek nu ook de Ezzulia winkel en steun daarmee het forum

Egwene schreef:Ze zijn alle twee op hun manier erg goed lezen. Maar Sarah heeft net iets meer, dus bouw het op en begin met de laatste zomer.
anneke2465 schreef:Egwene schreef:Ze zijn alle twee op hun manier erg goed lezen. Maar Sarah heeft net iets meer, dus bouw het op en begin met de laatste zomer.
Aangezien ik het beste (volgens velen) voor het laatste wou houden, heb ik je advies gevolgd en nu DIE LAATSTE ZOMER gelezen.
Wat een heerlijk boek !!!
Ik vond de emoties in het boek goed beschreven en soms erg aangrijpend.
Ook soms heel herkenbaar.
Ik heb ervan genoten, hype of niet, van mij krijgt dit boek![]()
Haar naam was Sarah laat ik nog even liggen ...
En dat nieuwe boek ga ik me ook aanschaffen, denk ik
Amable schreef:Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv

zwelbast schreef:Amable schreef:Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv
Ben ik het helemaal mee eens! Er was wel door heen te komen, maar achteraf zonde. Het belangrijkste thema (althans dat zou het wel moeten zijn)van dit boek over de medewerking van de Franse politie in de Holocaust wordt volledig teniet gedaan omdat het aangekleed is als een goedkoop romannetje. Echt zonde.
Er zijn zoveel betere boeken over dit onderwerp, vind ik: Bijvoorbeeld. Storm in juni van Irene Némirovsky, Is dit een mens van Promo Levi, Nacht van Elie Wiesel en zelfs the Book Thief van Zusak is veel beter.
Nicky schreef:zwelbast schreef:Amable schreef:Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv
Ben ik het helemaal mee eens! Er was wel door heen te komen, maar achteraf zonde. Het belangrijkste thema (althans dat zou het wel moeten zijn)van dit boek over de medewerking van de Franse politie in de Holocaust wordt volledig teniet gedaan omdat het aangekleed is als een goedkoop romannetje. Echt zonde.
Er zijn zoveel betere boeken over dit onderwerp, vind ik: Bijvoorbeeld. Storm in juni van Irene Némirovsky, Is dit een mens van Promo Levi, Nacht van Elie Wiesel en zelfs the Book Thief van Zusak is veel beter.
het pretendeert ook niet om een geschiedkundig boek te zijn maar een roman en ik vond het ook erg goed.
Daarentegen had ik niets met de boekendief
Keer terug naar Literatuur: Discussies
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten