| Auteur |
Bericht |
Beldaran
Forum Columnist

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 08:03 |
  |
Voor vandaag, een vrij recent uitgekomen Fantasyroman, een Urban, en één waarin heden en verleden samenkomen. De personages zijn, zowel de hedendaagse als diegene uit het verleden overtuigend, en hoewel de acties zich afspelen op een kleine schaal, is het verhaal er niet minder spannend om.
‘Ysabel’ – Guy Gavriel Kay – 2009
De Provence: een schitterend landschap, eeuwenoude steden, bijzondere archeologische locaties en een bloedige historie. Guy Gavriel Kay situeerde er deze roman waarmee hij een nieuwe richting insloeg en definitief doorbrak. Ysabel toont aan dat geschiedenis – van een cultuur en een familie – zich niet laat begraven. De vijftienjarige Ned Marriner is met zijn beroemde vader op werkvakantie in Zuid-Frankrijk. Terwijl zijn vader de kathedraal Saint-Saveur fotografeert, gaat Ned het gebouw in. Daar ontmoet hij de aantrekkelijke Kate Wenger. In de kathedraal zien ze een man met een mes uit een onderaardse ruimte glippen. Wat ze daar aantreffen verontrust en intrigeert hen mateloos. Op het spoor van een oeroud geheim bezoeken ze op Allerzielen een Keltisch fort. Daar worden ze pionnen in een mystiek conflict dat steeds weer oplaait en de geschiedenis van de streek al 2500 jaar bepaalt. Hun wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.
‘Het bos liep tot de rand van het terrein tot aan het grind van de oprijlaan, het elektronische toegangshek en de groene afrastering van gevlochten staaldraad die de everzwijnen buiten hield. Het donkere geboomte omhulde nog een ander huis dat op de helling verscholen lag en strekte zich van daaraf ten noorden van de villa over de steile helling uit als een woud dat die naam volledig waard was. De wilde zwijnen / sangliers / waren alom op zoek naar voedsel, vooral in de winter. Zo nu en dan was het geluid van geweerschoten te horen, al mocht er tussen de eikenbomen en op de open plekken om zulke dure behuizingen heen officieel niet worden gejaagd. De welgestelde eigenaars langs de Chemin de l´Olivette deden wat ze konden om de serene rust van hun dagen en avonden hier in de landelijke omgeving boven de stad te beschermen.´
Zie ook http://www.brightweavings.com/
 |
|
|
   |
 |
Els B.
Het Laatste Jurylid

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 11:52 |
  |
Dit boek komt de laatste weken al vaker op Ezzulia voor, ik word er erg benieuwd naar! Jammer dat ik mijzelf een koopstop heb opgelegd.... . Komt dus wel weer in maart ofzo! |
_________________ Leest nu: Twist of fate - Jayne Ann Krentz(ebook), The Help - Kathryn Stockett, Het zielenvuur (magisters 1) - CS Friedman (multilees project) |
|
  |
 |
amarid
De Onmagiër

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 12:58 |
  |
Hier had ik niet aangedacht aangezien ik het zelf geen leuk boek vond en ik het halfweg opgegeven heb. lol.
Smaken verschillen. Toch blij dat beldaran (en hopelijk ook anderen) ervan genoten heeft |
_________________ uitgelezen: Preston en child - Relic
bezig in: Levende steden - P. Reeve |
|
   |
 |
Devenda
De Hobbit

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 16:47 |
  |
|
   |
 |
Minnie
De Alchemist

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 23:06 |
  |
Het lijkt wel intressant.  |
 |
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

|
Geplaatst:
Vr Feb 05, 2010 23:20 |
  |
O, dat had ik moeten weten, want dat boek heb ik sinds een paar weken in de kast staan!! En het leek me al zo'n mooi boek!
Dank Bel. |
   |
 |
Marcella
Kleine Bij

|
Geplaatst:
Zo Feb 07, 2010 07:48 |
  |
Dit boek spreekt me wel aan, dus hij komt op het lijstje.  |
_________________ Leest:
IJsprinses - Camilla Läckberg.