Tatiana de Rosnay

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over literatuur.

Berichtdoor Maud » wo sep 23, 2009 10:41

Ook ik neem nu deel aan de 'hype' die 'Haar naam was Sarah' heet. Zelf zou ik dit boek niet hebben uitgekozen maar omdat het zo populair is ben ik toch gezwicht. Tja, zo werkt dat met hypes...... Ik ben gewoon nieuwsgierigheid naar waar het over gaat.

Veel lezers van dit boek vinden het verhaal 'heftig', 'erg emotioneel' en 'ontroerend'. Maar dat vind ik niet genoeg om het ook een goed boek te vinden. Te makkelijk, de Libelle staat ook elke week vol met heftige en emotionele vehalen.
Leest:
Een mooie jonge vrouw - Tommy Wieringa
Maud
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Andalusier » zo okt 04, 2009 21:42

Net als Maud ben ik 'gezwicht' voor de hype en heb uit nieuwsgierigheid dit boek uit de bieb gehaald. Inmiddels heb ik het uit en ik ben niet erg enthousiast... het is een mooi verhaal, maar het had inderdaad zo een uitgebreid nummer van de Libelle kunnen zijn wat mij betreft. Niet dat ik iets tegen de Libelle heb, maar ik vond het boek niet heel goed geschreven... Kan me voorstellen dat andere mensen wel meegesleept worden door het verhaal maar dat gebeurde bij mij niet.
Calamiteitenleer voor gevorderden * Marisha Pessl
Andalusier
De Historicus

Berichtdoor Maud » ma okt 05, 2009 09:28

@andalusier, ik ben het met je eens.

Het verhaal van het meisje is aangrijpend maar ik geloof dat er veel betere boeken zijn geschreven over dit thema. Voor de rest was het een slap verhaal.
Leest:
Een mooie jonge vrouw - Tommy Wieringa
Maud
De Bliksemdief

Berichtdoor Cyn » zo jan 03, 2010 20:59

Een vriendin van me raadde haar naam was sarah aan. Heb het gekocht en het in 1 x uitgelezen. Ben nu bezig in Die laatste zomer en vind het ook weer een spr goed boek.
Cyn
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Egwene » zo jan 03, 2010 22:54

Ze zijn beiden echt geweldig. Ik verheug me al op haar volgende boek.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Cyn » ma jan 04, 2010 20:58

Ben zojuist klaar met Die laatste zomer. Vond hem geweldig. Toch was haar naam was Sarah net ietsjes leuker maar ik kijk zeker uit naar haar volgende boek.
Cyn

Berichtdoor Egwene » di jan 05, 2010 00:19

Cyn schreef:Ben zojuist klaar met Die laatste zomer. Vond hem geweldig. Toch was haar naam was Sarah net ietsjes leuker maar ik kijk zeker uit naar haar volgende boek.

Dat vond ik ook. Maar haar naam was Sarah heeft natuurlijk dat kleine beetje extra!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene

Berichtdoor Cyn » di jan 05, 2010 00:39

Egwene schreef:
Cyn schreef:Ben zojuist klaar met Die laatste zomer. Vond hem geweldig. Toch was haar naam was Sarah net ietsjes leuker maar ik kijk zeker uit naar haar volgende boek.

Dat vond ik ook. Maar haar naam was Sarah heeft natuurlijk dat kleine beetje extra!

Daar heb je helemaal gelijk in!
Cyn

Berichtdoor Dizzy » zo jan 10, 2010 14:23

Ik heb dit boek van mijn schoonouders gehad. Aangezien die vaak nog eens vragen hoe was het boek..... meteen maar begonnen, anders heb ik niets terug te zeggen :lol:

Ik vond het een echte pageturner. Binnen 24 uur was het boek uit. Kon het gewoon niet wegleggen. Dus ja, ook al is het een hype, vond het wel een goed boek. Trek me er gewoon niets van aan dat ik met deze hype mee gedaan heb. Heb het in ieder geval met veel plezier gedaan :lol:
Dizzy
De Opvolger

Berichtdoor Egwene » zo jan 10, 2010 21:33

Heb je het nu over Haar naam was Sarah of over Die laatste zomer, Dizzy?
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor Amable » za jan 30, 2010 03:05

Ik heb veel boeken over de Tweede wereldoorlog gelezen die me aangrepen. Bij Haar naam is Sarah was dit niet het geval..... Alle cliche's komen aan bod. De karakters vond ik erg oppervlakkig uitgewerkt. Het einde is te vergelijken met een slechte hollywood film. Wat ik wel positief vond, is de beschrijving van Vel' d'Hiv
Amable
De Onmagiër

Berichtdoor maisnon » di feb 02, 2010 14:17

Ik heb gister die laatste zomer gelezen. Ik vond 'm eigenlijk beter dan haar naam was sarah.
maisnon
De Getuige

Berichtdoor Guin » wo maart 17, 2010 16:04

'haar naam was sarah' is ook hier gelezen (cadeautje van de kerstman :D).
Het verhaal bleef me in het begin enorm boeien. Had ik continu de neiging om erin verder te gaan, kon ik niet wachten tot ik er tijd voor had. Totdat ik op de helft was en het voorspelbaar werd. Te makkelijk. Ondanks dat ik het wel een goed boek vond, me er mee heb vermaakt, vond ik het geen 'topper' oid.
Leest nu: 'Hypnose' - Lars Kepler
Guin
Shannara

Berichtdoor JolW » vr maart 19, 2010 15:50

Ik heb Haar naam was Sarah in november vorig jaar gelezen op aanraden van een koormaatje, die lid is van een leesclub. Ik vond het prachtig. Kreeg een mooie gebonden versie van mijn vader toen ik in januari 50 werd. Heel toepasselijk. Ik hoor ook veel verschillende reacties op Die laatste zomer. Twijfel nog of ik mijn laatste boekenbon eraan zal besteden.
lees nu: Koningin Noor van Jordanie- Een leven in het teken van vrede
JolW
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Nicky » za maart 20, 2010 11:19

Het verhaal is natuurlijk anders maar ook erg goed
Afbeelding
Nicky
De Onnavolgbare

VorigeVolgende

Keer terug naar Literatuur: Discussies