Theresa Breslin

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Theresa Breslin

Berichtdoor Eric » za mei 30, 2009 17:11

Het Medici Zegel
Auteur: Theresa Breslin
Oorspronkelijke titel: The Medici Seal
Uitgeverij Mynx
ISBN: 978 90 896 8059 4
Gebonden
Prijs: € 18,95

Afbeelding

Terwijl hij op de vlucht is voor een huurmoordenaar wordt de jonge Matteo opgenomen in het gezelschap van de grote Leonardo da Vinci. Al snel helpt hij de Maestro bij zijn werk – van militaire opdrachten voor de wrede Cesare Borgia tot het schilderen van magistrale fresco’s, experimenten met licht en het ontleden van lijken. Hij bezoekt de hoven van de Medici en de Borgia’s. Maar wat heeft hij te verbergen? Hij draagt een geheim met zich mee waar de wrede Medici en Borgia’s een moord voor zouden doen… Het Medici Zegel is meer dan alleen een vlotgeschreven avontuur van een auteur die als geen ander weet hoe haar publiek te boeien. Het biedt naast een innemende en onvergetelijke hoofdpersoon een levendig en rijk gedetailleerd beeld van alle aspecten van het leven in de renaissance: oorlog, wetenschap, kunst – en natuurlijk liefde.

Over de auteur:
Theresa Breslin is geboren in Kirkintilloch, een klein stadje in midden-Schotland, vlakbij kastelen, oude begraafplaatsen en de muur van Hadrianus. Ze ging daar ook naar school, tot ze in Birmingham naar de universiteit ging. Toen een staalfabriek in de buurt werd gesloten en veel mensen werden ontslagen, besloot ze er een boek over te schrijven. Hiervoor kreeg ze de Kathleen Fiddler Award. Inmiddels heeft ze vijfentwintig kinder- en jeugdboeken geschreven. In 1994 won ze met het boek Whispers in the Graveyard de prestigieuze Carnegie Medal. Voor haar laatste boek, Het Medici Zegel, heeft ze uitgebreid onderzoek gedaan naar onder andere het werk van Leonardo da Vinci. Dat leverde haar een nominatie voor nog een Carnegie Medal op.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Re: Theresa Breslin

Berichtdoor Lejah » ma maart 12, 2012 17:13

Heeft niemand dit boek gelezen?
Ik heb het zelf 2 jaar geleden gelezen en vond het een heel mooi boek! Mooie verschillende lijnen, een spannend verhaal, maar ook een mooi historisch verslag! Hoewel de technische ins en outs van het leger en de wapens een beetje langs me heen gingen. Maar de verhalen over Leonardo da Vinci waren dan weer heerlijk bekend en ik kon echt genieten van dat zgn intieme inkijkje in Davinci's leven.

Ik moest daarnet erg aan dit boek, het Medici Zegel, denken toen ik het nieuws las. Ik las een stukje over de ontdekking van een verloren gewaand kunstwerk van Leonardo Davinci, genaamd De Slag om Anghiari.
Ik dacht (en denk) serieus dat dit kunstwerk beschreven werd in het boek Het Medici Zegel; met een heel verhaal eromheen. Zeker weten doe ik het niet, ik had het boek uit de bibliotheek geleend en heb het dus niet in huis om even na te kunnen kijken.

Citaat van http://www.nu.nl:

Sporen kunstwerk Leonardo da Vinci ontdekt

Laatste update: 12 maart 2012 15:41 infoBekijk op de kaart.

FLORENCE - Onderzoekers hebben sporen gevonden van een verloren gewaand kunstwerk van Leonardo da Vinci.
Ze troffen sporen van een muurschildering aan op een verborgen muur in een paleis in Florence. Dat hebben ze maandag bekendgemaakt.

De muurschildering was vier eeuwen niet gezien. Het betreft het werk De Slag om Anghiari, een historische veldslag tussen soldaten van Milaan en Florence. De beroemde kunstenaar en uitvinder Leonardo da Vinci begon het werk in 1505.
Hij maakte het nooit af, omdat de verf begon uit te lopen. Het fresco kreeg niettemin lof van andere schilders. De Vlaming Peter Paul Rubens schilderde er een beroemde kopie van.
Lejah
De Historicus
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Theresa Breslin

Berichtdoor Minnie » di maart 13, 2012 20:00

Nog niet gelezen, wel al gekocht. ;-)
Afbeelding
Minnie
De Zilvermagiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Keer terug naar Thrillers: Discussies