door Els B. » di mei 12, 2009 08:25
Leuke poll, maar een moeilijke keuze hoor!
Ik heb even zitten kijken, het oudste boek dat erop staat is uit 1845 (Edgar Allen Poe) - dat is toch best wel bijzonder. Ik heb het alleen niet gelezen, dus ik kan niet zeggen dat ik dat de beste thriller vind...
Wat dan wel? Van de boeken die erop staan heb ik gelezen:
John le Carre, Lee Child, Harlan Coben, Michael Connelly, Nicci French, Elizabeth George, Robert Harris, Thomas Harris, Daniel Hecht, Jonathan Kellerman, Philip Kerr, Dennis Lehane, Ira Levin, Philip Margolin, Val McDermid, George Pelecanos, Charles den Tex, Scott Turow, Mary Willis Walker en Minette Walters. een paar andere boeken heb ik in de kast staan maar nog niet gelezen (zoals de Sjowall en Wahloo's, ik ben pas bij boek 4). Best wel veel van de lijst, in totaal heb ik er 28 van gelezen. Ik heb lang niet alles 5 sterren gegeven. Bijvoorbeeld de Daniel Hecht, Nicci French, Robert Harris scoren bij mij 4 sterren. Nog steeds bovengemiddeld, maar geen top.
Maar er blijven er genoeg over. Want wat is nou beter, Connelly, Pelecanos, Thomas Harris of Jonathan Kellerman? Die laatste is overigens een van de eerste Alex Delaware-thrillers en volgens mij veruit de beste...
Hier moet ik nog evenover denken... maar ik ga wel stemmen!
Leest nu: De verborgen universiteit - Natalie Koch en Lord of Chaos - Robert Jordan