Robert Goddard: Een Oude Schuld - De Discussie

Hier worden de discussies gevoerd over de verschillende boeken.

Wat is jouw mening over Een Oude Schuld?

5 sterren: Uitmuntend
0
Geen stemmen
4 sterren: Zeer goed
0
Geen stemmen
3 sterren: Goed
3
25%
2 sterren: Redelijk
8
67%
1 ster: Matig tot slecht
1
8%

Totaal aantal stemmen : 12

Berichtdoor Rudi » vr okt 24, 2008 19:59

Dee-e schreef:Maar voor mijn gevoel ben ik een stuk poisitiver dan jullie.

Dat klopt ook en is alleen maar mooi Dee-e want Goddard verdiend beter maar alleen niet met dit boek naar mijn mening. ;)
Rudi
Shannara
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Dee-e » vr okt 24, 2008 20:48

Justine schreef:Dee-e schreef
Ben ik dan de enige die het wel leuk vond? Ik heb echt van het boek genoten!

Zoveel mensen zoveel smaken, dus ik kan alleen maar blij zijn voor jouw, dat je het een leuk boek vond.

Maakt ook niet uit dat jullie niet positief zijn. Ik vind het alleen zo apart. Ik ben een van de weinige die weinig moeite met lezen heeft gehad. Dan vraag ik me af of ik dan zo'n gemakkelijke lezer ben.

En ik vind het juist leuk om andere meningen te horen. Als iedereen het eens zou zijn, zou het een discussie van niets worden, toch?
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Egwene » vr okt 24, 2008 23:02

Ik heb het boek dus niet gelezen en heb geen idee hoe het precies gaat. Maar wat ik dacht, als ik al jullie commentaren lees, is dat sommige mensen het te langzaam vonden gaan. Te veel namen en familieverwikkelingen (tantes, ooms, neven, nichten). De een kan dat beter verwerken dan de ander.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Justine » vr okt 24, 2008 23:42

Te veel namen en familieverwikkelingen (tantes, ooms, neven, nichten). De een kan dat beter verwerken dan de ander.

Soms had ik het idee dat zelfs ik nog een ver familie lid was van Anastacia, kun je nagaan ;)
Books to the ceiling, Books to the sky
My pile of books is a mile high
How I love them How I need them!
I'll have a beard by the time I read them
Justine
De Gouden Nar

Berichtdoor Nicky » za okt 25, 2008 09:18

:D Tja de familie Romanov is groot
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rudi » za okt 25, 2008 10:18

Egwene schreef:Ik heb het boek dus niet gelezen en heb geen idee hoe het precies gaat. Maar wat ik dacht, als ik al jullie commentaren lees, is dat sommige mensen het te langzaam vonden gaan. Te veel namen en familieverwikkelingen (tantes, ooms, neven, nichten). De een kan dat beter verwerken dan de ander.

Laat ik het zo zeggen Egwene. Ik zou je dit boek van Robert Goddard niet aanraden.
Rudi
Shannara

Berichtdoor Nicky » za okt 25, 2008 11:13

Het gaat ook niet alleen om de familieleden maar ook om de voor- en tegenstanders die elkaar maar af blijven wisselen. Het gaat ook om de droge opsomming van al die mensen.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Justine » za okt 25, 2008 11:21

Nicky schreef:Het gaat ook niet alleen om de familieleden maar ook om de voor- en tegenstanders die elkaar maar af blijven wisselen. Het gaat ook om de droge opsomming van al die mensen.

Om het boek wat spanning en diepgang te geven waren dit er gewoon teveel....te veel mensen en teveel draaingen in het verhaal.
Books to the ceiling, Books to the sky
My pile of books is a mile high
How I love them How I need them!
I'll have a beard by the time I read them
Justine
De Gouden Nar

Berichtdoor Eric » za okt 25, 2008 12:00

Justine schreef:
Te veel namen en familieverwikkelingen (tantes, ooms, neven, nichten). De een kan dat beter verwerken dan de ander.

Soms had ik het idee dat zelfs ik nog een ver familie lid was van Anastacia, kun je nagaan ;)

Justinstacia.... :lol:
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Draconia » za okt 25, 2008 12:14

Het aparte aan dit boek was dat de beschrijvingen enorm ophielden maar de stukken ertussen weer wel vlot weglazen. Hadden jullie dat ook? Vandaar dat ik zei dat het wel door twee schrijvers geschreven lijkt...

En voor degenen die meer van deze schrijver hebben gelezen: waren andere boeken anders geschreven, en wat was het verschil?

Stoorden jullie je niet aan de aanbevelingen op de achterkaft die over andere boeken gingen???
Ik heb eens in mijn boekenkast gekeken, en alle aanbevelingen achterop gaan altijd over dat betreffende boek...
Draconia
De Historicus

Berichtdoor mau1992 » za okt 25, 2008 12:46

Draconia schreef:jullie je niet aan de aanbevelingen op de achterkaft die over andere boeken gingen???
Ik heb eens in mijn boekenkast gekeken, en alle aanbevelingen achterop gaan altijd over dat betreffende boek...

Dat viel mijn inderdaad ook nogal op.. Ik was eerst een beetje in verwarring.. Heb het ook nog nooit eerder gezien.
mau1992
De Bliksemdief

Berichtdoor Nicky » za okt 25, 2008 14:10

Ik ben het al vaker tegengekomen dat de citaten over een al eerder verschenen boek gingen. Er waren kennelijk over het boek nog te weinig goede uitspraken gedaan.

Ik was vroeger echt een fan van deze schrijver maar een tijdje terug ben ik al bij hem afgehaakt. Dit is zijn tegenwoordige manier van schrijven en daar wil ik het niet mee doen.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » za okt 25, 2008 14:19

Ik denk dat aanbevelingen in de meeste gevallen over voorgaande boeken gaat....
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Dee-e » za okt 25, 2008 14:25

Eric schreef:Ik denk dat aanbevelingen in de meeste gevallen over voorgaande boeken gaat....

Idd. Bij Grunberg heb ik dat ook al een aantal keer gezien. Bijv. op de achterkant van De asielzoeker staat:

'Fantoompijn lezen is eerst en vooral als het staande ledigen van een magnumfles champagne.' Vrij Nederland
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Egwene » za okt 25, 2008 16:30

Nicky schreef:Ik ben het al vaker tegengekomen dat de citaten over een al eerder verschenen boek gingen. Er waren kennelijk over het boek nog te weinig goede uitspraken gedaan.

Ik ken het fenomeen ook, het was mij al eerder opgevallen.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar De Ezzulia Leesclub: De Discussie