Jac. Toes

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Jac. Toes

Berichtdoor Jurgen » ma feb 06, 2006 12:45

Fotofinish - Jac. Toes (1997)

In slow motion zie ik hem voorbijgaan, hij kijkt opzij, hij houdt in. Waarom hijg ik zo luid, zo'n raspend geluid, zo'n stervend gereutel?

Een ambitieuze strafrechtadvocaat wordt het slachtoffer van merkwaardige en pijnlijke 'incidenten' tijdens een serie hardloopwedstrijden. Is er sprake van toeval, haalt iemand macabere grappen uit... of is er een complot gaande dat hem tot de grens van krankzinnigheid drijft?

In ieder geval leiden de gebeurtenissen hem onontkoombaar naar de confrontatie met een dramatisch verleden.

Jac. Toes won met Fotofinish de Bruna Gouden Strop 1998.

FOTOFINISH vertelt het verhaal van een ambitieuze strafrechtadvocaat, Stan Dewende, die het slachtoffer wordt van onbegrijpelijke en pijnlijke gebeurtenissen. Toeval, haalt iemand macabere grappen uit of is er sprake van een complot? Maar de belangrijkste vraag is: beschikt Dewende nog over een heldere kijk op de werkelijkheid, of is hij verstrikt geraakt in zijn eigen bange hersenspinsels?

Afbeelding

Hoe wordt je langzaam gek! Niets is wat het lijkt!

Jac. Toes weet je in dit boek mee te nemen naar de wereld van Suspence. Achter elk klein dingetje schuilt gevaar.

Het boek gaat over een ambitieuze strafrechtadvocaat (Stan). Hij vormt samen met zijn collega?s Gordon en Sven het hardloopgroepje van advocatenkantoor: Dewende. Dat het dit jaar anders voor Stan loopt dan gepland blijkt al gauw. Zijn leven is een en al succes, pas getrouwd met Elvy, eigen advocatenkantoor en begenadigd hardloper. Maar toch gaat het mis, hij wint wel de eerste hardloopwedstrijd, maar er klopt iets niet!
Flashbacks over de afgelopen jaren vormen een drijfveer, echter waarheen; naar gekte, naar een antwoord?
Wat met een geweldige beschrijving van een hardloopwedstrijd begint, wordt door Jac. Toes omgevormd naar een echte psychologische thriller. Spanning in de laatste pagina's maken dit toch korte boekje een collectors item. Niet voor niets een must en niet voor niets de winnaar van de Gouden Strop 1998.
:4:
Jurgen
De Uitverkorene
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Daniëlle » wo okt 24, 2007 13:33

Het nieuwe boek van Jac. Toes en Thomas Hoeps, Kunst zonder genade, is verschenen.

Moordenaar maakt kunstwerken van zijn slachtoffers
De vrouw van een Nederlandse museumdirecteur vindt de dood in een Duits museum. Haar moordenaar heeft zich klaarblijkelijk laten inspireren door een kunstwerk. Om die reden wordt de deskundigheid van restaurateur Robert Patati ingeroepen. Als ook in Nederland een artistiek ge?nspireerde moord ontdekt wordt, is de Nederlands-Duitse connectie een feit. Psychologe Micky Spijker, werkzaam bij de Arnhemse politie, en Robert Patati slaan de handen ineen om een op hol geslagen kunstgek af te stoppen.

Afbeelding
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Jurgen » wo okt 24, 2007 13:48

Ik geloof dat het een andere cover is geworden!
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Eric » zo jan 06, 2008 22:27

Een interview met Jac. Toes (en Thomas Hoeps) staat inmiddels op onze website. Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/KK60.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » za jan 19, 2008 20:43

Ook op de site: een recensie van Fotofinish. Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... inish.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Jurgen » za jan 19, 2008 22:25

Ik kan niet anders dan het alleen maar beamen. Voor mij ook nog steeds een van de favorieten.
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Corine Hartman » za feb 16, 2008 18:32

Gisteravond met collega-schrijver Nicolet Steemers naar een lezing geweest van beide heren. In 't vervolg kunnen we als Duits-Nederlandse mascotte - als bewijs van goede betrekkingen - dit duo nemen in opvolging van Beatrix en Claus, aldus Hoeps en Toes zelf, die elkaar in schrijven, vriendschap en humor lijken te hebben gevonden. En nu natuurlijk (een gesigneerd exemplaar van) Kunst zonder genade aan 't lezen... Jac en Thomas, bedankt voor de leuke avond!
Kijk ook eens op www.corinehartman.nl
Corine Hartman
Auteur

Berichtdoor Nicolet Steemers » zo feb 24, 2008 16:24

Kunst zonder genade is een prachtig boek, dat zoveel meer is dan alleen spannend. De wereld van de kunst komt uitgebreid aan bod, met fascinerende en absurde kanten. De locaties zijn bijzonder kleurrijk en de plot zit erg goed in elkaar. Lezen dat boek!
Nicolet Steemers
Auteur

Berichtdoor Jurgen » vr mei 09, 2008 12:11

Corine en Niocolet, jullie hebben helemaal gelijk!
Jac. en Thomas, van harte gefeliciteerd! Mooie terechte nominatie met een huiveringswekkend boek!
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Loes den Hollander » vr mei 09, 2008 13:42

Jac. en Thomas, van harte gefeliciteerd met jullie nominatie voor de Gouden Strop. =D>
Loes den Hollander
Auteur

Berichtdoor Egwene » vr mei 09, 2008 16:00

Ook hier. Gefeliciteerd beiden!!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Nicky » za mei 10, 2008 11:18

Van mij ook van harte.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Marten » di mei 13, 2008 15:48

Leest:
Bernhard Hennen - De Elfen

Las: Paulo Coelho - Brida :4:
Marten
De Opvolger

Berichtdoor Daniëlle » di mei 13, 2008 16:03

Marten schreef:http://www.boekenkraam.nl/details/9789044510546/j_toes/kunst_zonder_genade/:)

Daar heb ik Kunst zonder genade afgelopen weekend al besteld! ;)
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Marten » di mei 13, 2008 20:07

Dani?lle schreef:
Marten schreef:http://www.boekenkraam.nl/details/9789044510546/j_toes/kunst_zonder_genade/:)

Daar heb ik Kunst zonder genade afgelopen weekend al besteld! ;)

Als ik weer geld heb waag ik ook een poging! :)
Leest:
Bernhard Hennen - De Elfen

Las: Paulo Coelho - Brida :4:
Marten
De Opvolger

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers