Lezers interview: JeB

Reacties op columns en andere artikelen op de website.

Lezers interview: JeB

Berichtdoor Eric » do jul 05, 2007 19:12

Het eerste interview staat op de site. Met Jeroen Beghin (aka JeB). Een mooi begin.... :D

Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/lezers/jeb.html
Laatst bijgewerkt door Eric op di jul 10, 2007 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Kettricken » do jul 05, 2007 19:20

Leuke antwoorden, JeB!

Ik kan je helaas niet adviseren over Mitchell... ik heb alleen Wolkenatlas gelezen (was een goed boek overigens, hoewel niet elke verhaallijn me even sterk aansprak), nog niet de boeken die jij noemt.
'De naam van de roos' lijkt me ook zo'n boek dat je juist in een periode moet lezen dat je er de tijd voor hebt. Keuzes, keuzes, altijd moeilijk.
Kijk op Goodreads wat ik lees!
Mijn weblog: http://kettricken123.blogspot.com
Kettricken
Kentucky Killer
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Egwene » do jul 05, 2007 19:21

leuk JeB! Dat doe ik je niet na!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor lenie » do jul 05, 2007 19:27

Ik had me op de lijst laten zetten, maar haal me er ajb maar weer af Eric, dit intervieuw van JeB ziet er zo geweldig en professioneel uit, dat niveau haal ik niet! Maar alle lof voor JeB.
Ik lees nu: Donderdagskinderen / Nicci French
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Lisa-Marie » do jul 05, 2007 19:44

Leuk om te lezen JeB. Ik sluit me helemaal aan bij je keuze van beste roman van dit jaar , Wat is de wat van Dave Eggers! Verder kan ik je De naam van de Roos van harte aanbevelen, er zitten wat stukken tussen die wat pittig zijn maar voor de rest is het een goed boek.
Lisa-Marie
De Bliksemdief

Berichtdoor Danny » do jul 05, 2007 20:06

Mooi stuk, JeB. Ik ben vooral benieuwd naar je recensie van De naam van de roos. Die wil ik ook nog wel een keer lezen, maar ben zo bang dat het onbegrijpelijke literatuur is :? .
Danny
Kentucky Killer

Berichtdoor Fedor » do jul 05, 2007 20:16

Mooi interview, Jeroen. :)

Ik ben ooit is begonnen in De naam van de roos maar heb het na ca. 100 blz. dichtgeslagen. Ik vond er geen doorkomen aan. Gelukkig was het een biebboek en kon ik deze weer terugbrengen. De roman Wat is de wat van David Eggers ben ik dan weer wel heel nieuwsgierig naar. Waarschijnlijk koop ik het boek nog eens. :)
Afbeelding Vuer van Angie Sage
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor JeB » do jul 05, 2007 20:18

lenie schreef:Ik had me op de lijst laten zetten, maar haal me er ajb maar weer af Eric, dit intervieuw van JeB ziet er zo geweldig en professioneel uit, dat niveau haal ik niet! Maar alle lof voor JeB.

Nonsens, Lenie. Ieder schrijft zoals hij gebekt is. Bij wijze van spreken ;)

Ik laat jullie iets weten wanneer (of beter: als ;) ) ik De naam van de roos heb uitgelezen 8-)
JeB
De Steenhouwer

Berichtdoor Danny » do jul 05, 2007 20:24

Ik ben benieuwd, JeB. De ervaring van Chiva voorspelt weinig goeds; die van Lisa-Marie weer veel.

In ieder geval veel plezier in Itali? :!:
Danny
Kentucky Killer

Berichtdoor JeB » do jul 05, 2007 20:44

Dat is nog 1,5 maand, Danny :? Maar toch bedankt :)

Ik zag net dat ik op de site net boven Bavo Dhooge sta. Mijn favoriete Vlaamse auteur :D Wat een eer 8-)
JeB
De Steenhouwer

Berichtdoor Woordenaar » do jul 05, 2007 20:56

Mijn ervaringen met Umberto Eco zijn wisselend. De slinger van Foucault vond ik goed, Het eiland van de vorige dag kwam ik echter niet door. De naam van de roos heb ik enkel gezien ;) Maar een leuk interview Jeroen.

@Lenie: desnods doen we het mondeling: jij praat, ik schrijf. Praten lukt je wel geloof ik 8-)
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer

Berichtdoor Jurgen » do jul 05, 2007 21:05

Woordenaar schreef:Mijn ervaringen met Umberto Eco zijn wisselend. De slinger van Foucault vond ik goed, Het eiland van de vorige dag kwam ik echter niet door. De naam van de roos heb ik enkel gezien ;) Maar een leuk interview Jeroen.

Leuk interview Jeroen!

De Slinger is inderdaad geweldig, la heeft het lang geduurt voordat ik door de eerst 100 pagina's kwam. Pas na 5 pogingen.

Maar De Naam van de Roos is ??n van mijn "alltime high favorites" Maar Baudelino is ook geweldig en ik sluit me aan bij Woordenaar voor mij was ook Het Eiland van de vorige dag de minste. Maar het was ook de enigste die ik in het Engels heb gelezen.
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor lenie » do jul 05, 2007 21:44

Woordenaar schreef:Mijn ervaringen met Umberto Eco zijn wisselend. De slinger van Foucault vond ik goed, Het eiland van de vorige dag kwam ik echter niet door. De naam van de roos heb ik enkel gezien ;) Maar een leuk interview Jeroen.

@Lenie: desnods doen we het mondeling: jij praat, ik schrijf. Praten lukt je wel geloof ik 8-)
Wat een geweldig leuk aanbod! Ook nog enig idee hoe we dat gaan realiseren? :lol:
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Woordenaar » do jul 05, 2007 22:13

lenie schreef:

Wat een geweldig leuk aanbod! Ook nog enig idee hoe we dat gaan realiseren? :lol:
Datum prikken en bij Donner onder genot van een kop koffie een babbeltje maken?
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer

Berichtdoor lenie » do jul 05, 2007 22:16

Woordenaar schreef:
lenie schreef:

Datum prikken en bij Donner onder genot van een kop koffie een babbeltje maken?
Leuk, stuur je morgen een pbtje!!!
lenie
De Zwarte Engel

Volgende

Keer terug naar De Website van Ezzulia