Ariane Meijer

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Ariane Meijer

Berichtdoor Jurgen » di mei 01, 2007 16:19

Recensie: Koud Zuid - Ariane Meijer

Wanneer haar echtgenoot Gidon op klaarlichte dag wordt geliquideerd, spat het droomleven van de beeldschone Donia uiteen.

Wat Gidon eigenlijk precies deed en hoe zijn zakenwereld in elkaar steekt, daarvan heeft Donia geen idee. Het liefst wil ze haar comfortabele leventje van winkelen en lunchen in de PC Hooftstraat zo snel mogelijk weer voortzetten.

Pas als blijkt dat ook het leven van haar zeventienjarige dochter Julia gevaar loopt, neemt Donia het heft in eigen hand. Al snel komt ze erachter dat niets is wat het lijkt, en dat niemand is wie hij zegt te zijn...

Afbeelding

Oestrogeenthriller op niveau

J?rgen Joosten | Ezzulia.nl
:4:

Donia heeft alles voor elkaar, gelukkig getrouwd, studerende dochter en een luxe leventje. Haar dagtaak was vooral winkelen en lunchen in de PC Hoofdstraat. Totdat haar man wordt geliquideerd. Was haar man wel die adviseur die zegt te zijn. Wie heeft hem vermoord, was het een afrekening? Als weduwe gaat Donia op zoek naar de waarheid. Geholpen door de vriendin van haar dochter probeert ze de waarheid te achterhalen. Als haar dochter gevaar loopt krijgt ze de hulp van Laura, een vriendin van haar dochter. Vinden ze optijd de oplossing? Wie kunnen ze wel en nog belangrijker wie kunnen ze helemaal niet vertrouwen?

Ariane Meijer heeft in har thrillerdebuut laten zien een zeer spannend verhaal te kunnen schrijven. Kijkend naar de huidige literaire thriller markt heeft zij zeker laten zien bij de grote namen te horen. Vergelijkbaar is ze niet echt met ??n van haar collega-auteurs, ze heeft een geheel andere stijl dan een Saskia Noort of Esther Verhoef. Desondanks of juist daardoor is Ariane Meijer een frisse nieuwe naam in de literaire thriller genre. Deze juriste, presentatrice, fotomodel en mannequin is duidelijk van vele markten thuis. In dit boek laat ze bijvoorbeld de achtergronden van het witwassen weten, ze beschrijft het duidelijk en weet het goed in het verhaal te verweven. Daarnaast diept ze de karakters duidelijk uit, je begrijpt de keuze. Nou ja alle keuzes... Dat ze zomaar in bed duikt met... Tja dat moet je zelf maar lezen, maar voor het verhaal opzich niet slecht bedacht!

De enige twee punten van kritiek zijn wel het redelijk dom neerzetten van Donia, zal zij echt nooit geweten hebben wat haar man deed? En de toch wel plotselinge einde van het boek. Het eind had zeker beter uitgewerkt kunnen worden. Maar als man heb ik erg genoten van deze spannende oestrogeenthriller. Het boek leest heerlijk weg en is aardig spannend.
Jurgen
De Uitverkorene
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Daniëlle » di mei 01, 2007 21:26

Ik heb gisteren met het boek in mijn handen gestaan, maar het uiteindelijk toch niet gekocht. Bij de Crimezone nieuwsbrief van april zit een kortingsbon van ? 2,50 voor Koud-Zuid. Die ga ik in ieder geval eens uitknippen.
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Jurgen » di mei 01, 2007 21:33

Dani?lle schreef:Ik heb gisteren met het boek in mijn handen gestaan, maar het uiteindelijk toch niet gekocht. Bij de Crimezone nieuwsbrief van april zit een kortingsbon van ? 2,50 voor Koud-Zuid. Die ga ik in ieder geval eens uitknippen.
Zeker doen.. Dit is een fantastisch boek!
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Daniëlle » ma mei 21, 2007 22:25

Jurgen schreef:
Dani?lle schreef:Ik heb gisteren met het boek in mijn handen gestaan, maar het uiteindelijk toch niet gekocht. Bij de Crimezone nieuwsbrief van april zit een kortingsbon van ? 2,50 voor Koud-Zuid. Die ga ik in ieder geval eens uitknippen.

Afgelopen zaterdag heb ik Koud-Zuid aangeschaft met kortingsbon. Normaal gesproken kan ik me vaak vinden in de recensies van Jurgen. Ik ben benieuwd of het bij dit boek ook het geval is. Koud-Zuid wordt het volgende boek dat ik ga lezen!
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Fedor » ma mei 21, 2007 23:07

Dani?lle schreef:
Jurgen schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik Koud-Zuid aangeschaft met kortingsbon. Normaal gesproken kan ik me vaak vinden in de recensies van Jurgen. Ik ben benieuwd of het bij dit boek ook het geval is. Koud-Zuid wordt het volgende boek dat ik ga lezen!

Ik heb Koud-Zuid vorige week gelezen. Ik moet zeggen dat Jurgen niets verkeerds heeft gezegd. Het is een fantastisch boek. Veel leesplezier :)
Afbeelding Mr. Mercedes van Stephen King
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Daniëlle » di mei 22, 2007 11:04

Leuk citaat:

'Voor de tweede keer in mijn leven stond vandaag de politie op de stoep. Dat is geen goed nieuws, dat wist ik meteen. Zo blond ben ik nou ook weer niet.'

Uit Koud-Zuid van Ariane Meijer.
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Danny » di mei 22, 2007 20:16

Is inderdaad een leuk citaat, Dani?lle :lol: .
Danny
Kentucky Killer

Berichtdoor Daniëlle » di mei 22, 2007 22:48

Vandaag heb ik Koud-Zuid van Ariane Meijer gelezen. Een gemakkelijk leesbaar boek, waarin je door wil lezen. Het einde kwam abrupt en was niet goed uitgewerkt. Dat was jammer, maar ik vond het een geslaagd debuut. Ik twijfel tussen :3: en :4: .
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Re: Ariane Meijer

Berichtdoor Daniëlle » di mei 22, 2007 22:50

Jurgen schreef:De enige twee punten van kritiek zijn wel het redelijk dom neerzetten van Donia, zal zij echt nooit geweten hebben wat haar man deed? En de toch wel plotselinge einde van het boek. Het eind had zeker beter uitgewerkt kunnen worden.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Re: Ariane Meijer

Berichtdoor Jurgen » wo mei 23, 2007 08:21

Dani?lle schreef:
Jurgen schreef:De enige twee punten van kritiek zijn wel het redelijk dom neerzetten van Donia, zal zij echt nooit geweten hebben wat haar man deed? En de toch wel plotselinge einde van het boek. Het eind had zeker beter uitgewerkt kunnen worden.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

PFFFFFFFFFFFFFFF....
Blij dat ik niet zomaar wat opschrijf!
Maar Ariane kan wel goed schrijven en dat maakt heel erg veel goed!
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Redactie » ma nov 16, 2009 20:53

Zwart Zaad
Auteur: Ariane Meijer
Uitgeverij Sirene
ISBN: 978 90 583 1494 9
Paperback
Prijs: € 16,95
Verschenen: september 2009

Afbeelding

Donia Fisher moet leven onder de constante dreiging van een aartsvijand die op de loer ligt. Toch kent ze grotere zorgen, zoals haar acute financiële nood. Als haar een droombaan wordt aangeboden, twijfelt ze dan ook geen seconde.

Ze wordt als privédetective ingehuurd om een schadeclaim van het zaadveredelingsbedrijf van Joost en Mark Dekker te onderzoeken. Waarom heeft Mark zich van het leven beroofd? Weet zijn weduwe er misschien meer vanaf? En welke rol speelt de groeiende markt van de gentechnologie bij het op handen zijnde faillissement van het bedrijf? Alleen Joost weet de antwoorden, maar hij is spoorloos verdwenen.

Even vergeet Donia haar eigen problemen, totdat het gevaar wel erg dichtbij komt.
Redactie
Ezzulia Redactie

Berichtdoor Jurgen » ma nov 16, 2009 22:29

En dan hebben we eigenlijk deel 2 over geslagen wit Goud.
Jurgen
De Uitverkorene

Berichtdoor Redactie » ma nov 16, 2009 22:45

Op de website staat een interview van Carien Touwen met Ariane Meijer n.a.v. haar nieuwe boek Zwart Zaad.

Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/arianemeijer.html
Redactie
Ezzulia Redactie

Berichtdoor Nicky » di nov 17, 2009 11:16

Genetische manipulatie met zaden: lijkt me een boeiend onderwerp.
Lijkt me wel wat
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers