Stephen King

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Stephen King

Berichtdoor Eric » ma jan 02, 2006 17:33

Stephen King: Mobiel

De eerste grote nieuwe King in jaren

Een satire op de mobiele-telefoonterreur

Het werd later de Puls genoemd. Maar dat zegt niet hoe het was. Stel je voor dar elk mobieltje tegelijk afgaat en dat iedereen die opneemt in een moordlustige maniak verandert.

Stel je voor dat je een straatarme striptekenaar bent, wiens vrouw een goede baan heeft. Stel je voor dat je over straat loopt nadat je net je eerste stripverhaal verkocht hebt.

Langzaam dringt het tot je door dat mensen met mobieltjes zich vreemder dan gewoonlijk gedragen. Als ze allemaal levensgevaarlijk blijken, bedenk je dat je vrouw een mobieltje heeft. En dat ze je zoon naar school zou brengen. Zou het al te laat zijn?

Stephen King woont in Maine met zijn vrouw, de schrijfster Tabitha King. Hij bezit geen mobiele telefoon.

Oorspronkelijke titel: Cell
Verschijnt: maart 2006
Uitvoering: paperback
Prijs: ? 19,95

Afbeelding
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: De vuurwerkramp van Harmen Saliger (Peter de Zwaan)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » ma jan 02, 2006 17:41

Stephen King: Het Geheim van de Buick

Een ge?soleerde gemeenschap met oude, verzwegen geheimen

Dit verhaal is een bespiegeling over de in wezen ondoorgrondelijke aard van gebeurtenissen in het leven, en over de onmogelijkheid om een samenhangende betekenis in die gebeurtenissen te vinden.

1979
Ennis Rafferty en Curtis Wilcox - agenten bij de politie van Pennsylvania - treffen de Buick Roadmaster verlaten aan bij een benzinestation. Enkele uren later verdwijnt Rafferty spoorloos. Sindsdien staat de Buick achter slot en grendel.

2001
Elke minuut vrije tijd brengt Ned Wilcox door in de politiekazerne. Hij mist zijn vader, Curtis, die onlangs is verongelukt. Natuurlijk ontdekt Ned de Buick in de schuur en gaat hij op zoek naar antwoorden.Net zoals zijn vader jaren daarvoor...

Oorspronkelijke titel: From A Buick 8
Verschijnt: april 2006
Prijs: ? 12,50

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » ma jan 02, 2006 17:41

Stephen King: De Shining

Een geheel nieuwe eigentijdse vertaling

Dit horrormeesterwerk is een van de bekendste en engste boeken van Stephen King, memorabel verfilmd door Stanley Kubrick, met angstaanjagend goed spel van Jack Nicholson.

King wilde een herverfilming omdat het thema van het boek ? alcoholisme ? in Kubricks film ontbrak. Kings eigen bewerking tot een zesdelige tv-miniserie was een hit.

In de bergen van Colorado ligt het Overlook Hotel dat ?s winters gesloten is. Door zware sneeuwval is het dan onbereikbaar voor gasten. Schrijver Jack Torrance wordt er uit geldgebrek huismeester.

In de barre wintermaanden zal Jack op het hotel passen. Samen met zijn vrouw Wendy en hun zoontje Danny. Maar hun kind wil helemaal niet naar het hotel. Danny heeft een voorgevoel van een onafwendbaar gevaar?

Oorspronkelijke titel: The Shining
Verschijnt: juni 2006

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Beldaran » di jan 24, 2006 08:27

Trof via Stephen Kings personal site iets aardigs aan wat alles te maken heeft met zijn nieuwe titel:

THERE'S A REASON CELL RHYMES WITH HELL

voor meer info: http://www.stephenking.com/cell_release/
Beldaran
De Zilvermagiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Beldaran » wo feb 08, 2006 13:52

In Amerika staat Stephen Kings volgende boek 'Lisey's Story' gepland voor 24 okt, een vooruitblik?

"Lisey's Story is a wondrous novel of marriage, a love story steeped in strength and tenderness, and cast with the most vivid, touching and believable characters in recent literature. I came to adore Lisey Landon and her sisters, I ached for Scott and all he'd been through, and when I finally reached the bittersweet and heartfelt conclusion, my first thought was that I wanted to start over again from the beginning, for it felt as if were saying good-bye to old friends. This is Stephen King at his finest and most generous, a dazzling novel that you'll thank yourself for reading long after the final page is turned."

Possibly King's most ambitious and accomplished book ever, Lisey's Story is a profoundly moving and disturbing novel about a widow coping with the loss of her writer husband. It's a grand, ambitious and layered book, with unrelenting emotional power. It's a book for the ages -- exploring the dark secrets of the ones we love, and the very wellsprings of creativity.
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor Eric » ma aug 07, 2006 22:08

Stephen King: Lisey's Verhaal

MEESLEPEND, EMOTIONEEL, ANGSTAANJAGEND EN BETEKENISVOL

Lisey Landon ontdekt na de dood van haar man dat de 'demonen' waarmee hij als schrijver worstelde maar al te re?el zijn.

Dit is een roman over schrijverschap en de effecten van het opgroeien in een wel zeer disfunctionele familie, over relaties en over wat het inhoudt om getrouwd te zijn met een schrijver. Het boek is dan ook opgedragen aan Tabitha, Stephen Kings vrouw.

Verschijnt: oktober 2006
Oorspronkelijke titel: Lisey's Story

Afbeelding

De cover is nog niet bekend.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Beldaran » di aug 08, 2006 06:39

Weer een King om naar uit te kijken :D :twisted: :!:
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor nesje30 » do okt 12, 2006 16:49

king is toch echt wel een grootmeester. Meestal zit er echt wel iets "twisted" in zijn verhalen, en het einde is altijd bizar.
Ideaal om al je zorgen te vergeten
nesje30
Grensgeval

Berichtdoor carla » di okt 24, 2006 18:59

Ik zag dat Lisey's verhaal in de boekhandel lag. Ik heb het niet gekocht omdat ik zijn vorige boek niet zo goed vond. Nou heb ik begrepen dan Lisey's verhaal een ander boek is dan wat hij gewoonlijk schrijft. Heeft iemand het wel gekocht? En misschien al gelezen?
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Hermine » zo jan 28, 2007 19:24

Ik heb deze week m'n eerste Stephen King gelezen, 'Dodenwake'.
Morgen zoek ik er nog van hem in de bib...
Ik lees nu: De Nevelprins - Carlos Ruiz Zafon
Hermine
De Eerstverlorene

Berichtdoor Draconia » zo jan 28, 2007 21:07

HErmine als je een fantasy liefhebber bent (en dat ben je, toch?) dan zou je de donkere toren cyclus eens kunnen proberen. Heeft Tolkien van de eerste plaats gedreven (bij mij dan he?) Het eerste deel heet de Scherpschutter.
Draconia
De Historicus

Berichtdoor Woordenaar » zo jan 28, 2007 21:45

Favoriete King boeken: The Stand (maar das een behoorlijke pil), Dromenvanger (scifi/horror) en De Engelieren (staat in de bundel Tweeduister, samen met het verhaal Het geheime raam, die weer verfilmd is met Johnny Depp)
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer

Berichtdoor Draconia » zo jan 28, 2007 23:40

Gek genoeg is de Donkere toren als geheel wel mijn favoriete boekenserie, maar qua verhaal wint nog steeds de Marathon het. Dat vind ik werkelijk een briljant verhaal... ik krijg er nog steeds de kriebels van!

Secret window heb ik laatst op tv gezien. Viel tegen in vergelijk met het verhaal...
Draconia
De Historicus

Berichtdoor Hermine » ma jan 29, 2007 09:32

De enige fantasy die ik gelezen heb zijn de Harry Potterboeken. Ik heb al andere in m'n handen gehad maar zet ze altijd terug.
In de tijd probeerde ik Tolkien te lezen en dat ging niet. Ik heb het moeilijk met t? veel vreemde woorden en personages met ongewone namen (vb. boeken Russische schrijvers).

Ik heb 'De Scherpschutter' zien staan en ben wel nieuwsgierig maar ik ben op 't moment meer gericht op thrillers. Ik vind King en Preston&Child ook wel een beetje horror-achtig, niet te veel maar net genoeg. Ik ga me eerst daar maar eens mee volproppen.
Ik lees nu: De Nevelprins - Carlos Ruiz Zafon
Hermine
De Eerstverlorene

Berichtdoor Luckysmurf » ma jan 29, 2007 12:32

Absoluut favoriete King boek is voor mij The stand. Kan me wel voorstellen dat je daar niet als eerste in begint.
Vind De spelbreker ook wel een intrigerend King verhaal.
Baby, can you dig your man?
He's a righteous man.
Larry Underwood
Luckysmurf
De Opvolger

Volgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies