Het Eurovisiesongfestival

Nieuwe cd's gekocht? Wat draai je nu?

Berichtdoor Jemima » vr mei 28, 2010 15:52

Pfff, gisteren kwamen we het bij het zappen tegen en even blijven kijken, waaronder een overzicht van alle liedjes. Poeh, toen wisten we weer waarom we dit nooit meer keken :shock:
En die Nederlandse vond ik echt 1 van de slechtsten. Wat een hoempapa liedje :?
Ik lees nu: Gevallen van Karin Slaughter
Ebook: Zwaar beproefd van Chantal van Gastel en De steen des afscheids van Tad Williams
Jemima
De Leerling
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Fedor » vr mei 28, 2010 20:21

Ik had ook helemaal niets met de Nederlandse inzending. Hier zit toch niemand op te wachten. Ik ging er ook niet vanuit dat we de finale zouden halen.

Ik hoop dat morgenavond Denemarken of Roemenië wint.
Afbeelding De Dode Kamer van Bronja Hoffschlag
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor ikops » vr mei 28, 2010 22:15

Ik vond dat Sieneke het leuk deed, maar met het liedje dat ze moest zingen was ze natuurlijk bij voorbaat kansloos.
ikops
Drakenziel

Berichtdoor Liesbeth » vr mei 28, 2010 22:47

Stiekem hoop ik natuurlijk dat België wint, maar verder denk ik dat Ijsland, Denemarken of Ierland ook grote kans maken. Hoewel ik Roemenië ook wel een leuk liedje vond hebben, tenminste ik denk toch dat het Roemenië was. In ieder geval was het dat liedje met die jongen en dat meisje tegenover elkaar aan de piano :D
Liesbeth
Kind van de Profetie

Berichtdoor André62 » za mei 29, 2010 07:57

Mijn twaalf punten gaan gewoon naar België! :D
Zet 'em op, Zuiderburen! Laat die 'Ollanders maar een poepie ruiken.... Zeker en vast!! 8-)
Afbeelding
Mo Anam Cara, Tá grá agam dhuit!
André62
Kind van de Profetie

Berichtdoor nightvamp » za mei 29, 2010 19:39

Ik vond nederland ook echt een superslecht liedje hebben, dat was bij voorbaat al kansloos vond ik
nightvamp
De Historicus

Berichtdoor Fedor » za mei 29, 2010 19:45

Ik vind het lied van Tom Dice ook wel erg mooi dus hij mag van mij ook best winnen. België zet 'm op vanavond. Ik zit in ieder geval voor de buis. :)
Afbeelding De Dode Kamer van Bronja Hoffschlag
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Snowdrop » za mei 29, 2010 20:07

Het liedje van Nederland vond ik zo slecht nog niet. Qua tekst slaat het natuurlijk nergens op, maar het blijft zeker in je hoofd hangen!

Mijns inziens waren de liedjes 'vroeger' van hetzelfde soort, toch? :-|
Op http://www.boekenz.nl plaats ik geregeld recensies, tips en nieuwtjes omdat lezen naast reizen en geschiedenis mijn grootste passie is.
Snowdrop
De Gouden Nar

Berichtdoor glenn » za mei 29, 2010 20:15

Snowdrop schreef:Het liedje van Nederland vond ik zo slecht nog niet. Qua tekst slaat het natuurlijk nergens op, maar het blijft zeker in je hoofd hangen!

Mijns inziens waren de liedjes 'vroeger' van hetzelfde soort, toch? :-|

No way mijn beste Snowdrop! Vroeger ging het m.i. puur om het liedje en het stond gewoon buiten kijf dat de zanger/zangeres of zanggroep goed kon zingen, je kon haast van een ambacht spreken hoe toen de meeste liedjes gemaakt en gebracht werden. Het publiek was vaak strak in galakostuum, er was een echt groot orkest met een dirigent en alles had een soort grandeur en klasse...oké, het is maar waar je van houdt, maar de laatste jaren is de act m.i. belangrijker geworden dan het liedje...

Ik heb onze inzending goed bestudeert, vond het best wel een vrolijk deuntje hebben, maar het is gewoon niet goed genoeg...
Leest nu: niets...leesdip...

Uitgelezen : Heldere hemel - Tom Lanoye :4:1/2
glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Sauv » wo nov 24, 2010 21:13

Iemand van de week het junior songfestival gezien? :)
Sauv
De Gouden Nar

Berichtdoor Floratina » do nov 25, 2010 16:04

Ik heb het met mijn zusje gekeken.
Nederlandse inzending was niet echt geweldig... :?
Floratina
De Boekendief

Berichtdoor Sauv » di dec 28, 2010 00:17

Ik vond het best nog wel een catchy nummer, en ook leuk met die viool en zo. :) Ik snapte echt niet dat Armenië gewonnen heeft. :? Dan vond ik bijvoorbeeld Rusland veel beter.

Maar goed, niemand kan tippen aan Ralf. ;)
Sauv
De Gouden Nar

Berichtdoor glenn » vr mei 13, 2011 08:23

Ik heb helaas de halve finale van gister niet gezien, maar had nederland nog kans gemaakt om de finale te halen? We zitten er voor het 7e jaar weer niet bij...Ik hoorde dat er veel vals werd gezongen en dat nederland als een van de weinige niet in het engels zong...

Maar goed, aanstaande zaterdag dan maar even kijken, en lachen... ;)
Leest nu: niets...leesdip...

Uitgelezen : Heldere hemel - Tom Lanoye :4:1/2
glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Byo » vr mei 13, 2011 09:08

glenn schreef:Ik heb helaas de halve finale van gister niet gezien, maar had nederland nog kans gemaakt om de finale te halen? We zitten er voor het 7e jaar weer niet bij...Ik hoorde dat er veel vals werd gezongen en dat nederland als een van de weinige niet in het engels zong...

Maar goed, aanstaande zaterdag dan maar even kijken, en lachen... ;)

Nederland heeft gewoon in het Engels gezongen, hoor.
Het was een goed liedje maar het miste net dat beetje power. En de leadzanger kwam soms amper boven de muziek uit (maar dat was ook al tijdens het NSF en filmpjes op Youtube). Ze hebben het goed gedaan en da's ook al iets om trots op te zijn. Het is wel gewoon frustrerend dat de 'serieuze' acts het steeds verliezen van de 'show'nummers van mensen die eigenlijk gewoon een carrière of een doorbraak zoeken in de showbizzwereld terwijl ze amper iets kunnen.

Ik vind het dit jaar wel een van de mindere Songfestivals, eerlijk gezegd. Heb wel een paar favorieten waarvan ik hoop dat ze zeer hoog gaan eindigen maar ik ben allang gestopt met voorspellingen te doen. Ondanks dat de puntenregelingen aangescherpt zijn, blijft het nog steeds een verrassing. Dat viel in de halve finales al op doordat enkele afschuwelijke liedjes die overigens ook heel vals werden gezongen toch doormochten naar de finale.
Byo
De Bliksemdief

Berichtdoor Wenche » vr mei 13, 2011 11:21

Vriendje zei al dat de tieten overheersten... Dat we volgend jaar doutzen kroes maar moeten sturen met een butnummer..
Wenche
De Bliksemdief

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek