Welk instrument heb je in huis en.....?

Nieuwe cd's gekocht? Wat draai je nu?

Berichtdoor Helena » di aug 19, 2008 11:44

Ik heb een blokfluit, een minifluitje, diverse rammeldingen met belletjes, een mondharmonica, xylofoon en natuurlijk mijn laatste aanwinst: een mondharp.
Volgende op m'n lijstje is een tin wistle.
Maar het allerliefst zou ik m'n moeders gitaar willen hebben.
Helena
Auteur

Berichtdoor Dolphin88 » zo sep 14, 2008 14:23

saskewiet schreef:Zelf speel ik geen instrument, maar mijn vriend speelt wel gitaar en beschikt over een unieke elektrische Gibson Les Paul gitaar, een akoestische gitaar, een oude elektrische Fender gitaar, een mengeling van een basgitaar en elektrische gitaar van Fender en een akoestische basgitaar. En hij heeft ook zo'n mooie box van Vox met lampenversterker. Het enige wat hij dus niet heeft zijn spaarcentjes ;-).

even een oude quote omhoog gehaald..
Maar wat gaaf een Gibson Les Paul, Dat is een gitaar waar ik (en mijn vriend ook) alleen maar van durf te dromen...hihi :mrgreen:

Ik heb thuis ook een elektrische gitaar, een SG G400..
Maar ik ben nog lerende in het gitaar spelen..het gaat ook nog niet zo vlot, aangezien ik het ook wil kunnen ipv leren :P Maar zo kom je er nooit natuurlijk :roll:
"Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt. Niet over wat de schrijver belangrijk vindt." - Thea Beckman
Dolphin88
Kleine Bij
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor glenn » di okt 28, 2008 23:16

Ik heb 3 synthesizers(DX7 yamaha, echt een oudje maar wel een legendarisch instrument, Roland D10, Korg Poly800, ook al zo'n ouderwets ding!) een waanzinnige synthesizermodule:Roland XV3080, een waanzinnige drumcomputer:Boss Dr rythm dr770, een steinberger koploze basgitaar, vele percussiespulletjes(heel veel weggegeven of aan vrienden uitgeleend, komt op hetzelfde neer dus) een Roland DDR30 digitaaldrumstel en in de box een Pearl export drumkit en nog diverse conga's, bongo's en een timbalito.
Verder heb ik nog een Korg D8 digitale portastudio en een 12 kanaals Behringer mengpaneel,...en ik doe er al een tijdje niks mee...muziekdip...tja... ;)
Leest nu: niets...leesdip...

Uitgelezen : Heldere hemel - Tom Lanoye :4:1/2
glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Egwene » wo okt 29, 2008 00:27

Wel veel dipjes! Nog een die je op wilt biechten?
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor glenn » wo okt 29, 2008 06:49

Egwene schreef:Wel veel dipjes! Nog een die je op wilt biechten?

Ja...ik heb ook geen zin meer om te vissen...was daar wel fanatiek in...visdip... ;)

ik kom er niet meer aantoe, het is gewoon een kwestie van tijd ervoor vrij maken...komt allemaal wel weer goed.

glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Ziburan » wo okt 29, 2008 13:41

glenn schreef:

Ja...ik heb ook geen zin meer om te vissen...was daar wel fanatiek in...visdip... ;)

ik kom er niet meer aantoe, het is gewoon een kwestie van tijd ervoor vrij maken...komt allemaal wel weer goed.
Prioriteiten stellen!
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
De Witte Tijger

Berichtdoor glenn » wo okt 29, 2008 15:38

Ziburan schreef:
glenn schreef:

Prioriteiten stellen!

:D
ik heb een hekel aan stellen, behalve bankstellen... :mrgreen:

ach, het komt allemaal wel goed...

glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Célia » wo okt 29, 2008 15:49

Wij hebben een prachtige piano, twee akoestische gitaren, koffer met diverse fluiten, een accordeon en verschillende mondharmonica's ohja een tamboerijn ligt er ook nog.

Paul speelt piano (klassiek) ik speel fluit (nou ja)
leest nu: Water voor de Olifanten
leest ook:

Las: "de Passievrucht" Karel Glastra van Loon
Célia
De Leerling

Berichtdoor DanielleS » wo okt 29, 2008 18:18

Oh, ik heb helemaal niks :oops:
Ik speelde vroeger gitaar, maar nooit meer gedaan.

De kinderen hebben verplicht! blokfluit gehad op school, maar meer zat er gewoon niet in :cry:

Wij zijn op dat gebied, geen muziekale familie!!!!!
DanielleS
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Egwene » wo okt 29, 2008 18:33

DanielleS schreef:Oh, ik heb helemaal niks :oops:

De kinderen hebben verplicht! blokfluit gehad op school, maar meer zat er gewoon niet in :cry:

Troost je, hier is ook geen enkel muziekinstrument in huis.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene

Berichtdoor DanielleS » do okt 30, 2008 12:21

Egwene schreef:
DanielleS schreef:Oh, ik heb helemaal niks :oops:

Troost je, hier is ook geen enkel muziekinstrument in huis.

Tja,...het hoort een beetje bij de, opvoeding :? zeg maar, en daar wil je niet in falen :roll: maar ze talen er gewoon niet naar!
Ze chillen, computeren :shock: veel liever :cry:
Ach, iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten toch :D

Ik ben gelukkig niet de enige dus ;)
DanielleS
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Egwene » do okt 30, 2008 18:36

Hier heeft nooit iemand iets gehad met zelf muziek maken. Muziek luisteren daar zijn we wel goed in. Pien heeft zelfs nooit gevraagd of ze ergens op mocht. Wij hadden als stelregel een club per kind. Jeroen heeft gevoetbald (tot het duidelijk werd dat de F-jes niet tegen PSV gingen spelen) en daarna getennist. En we hebben ze zat aangeboden. Dus geen piano, gitaar e.d hier in huis.
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor glenn » do okt 30, 2008 18:55

Bij mij thuis werd geen muziek gemaakt, wel geluisterd(veel radio en platenspeler) en gekeken(Toppop met Ad Visser als presentator, toen was er nog geen MTV (gelukkig!!)

Ik vond drummen altijd leuk, een oom van mij speelde als drummer in bandjes en zodoende heb ik een keer stiekem zijn drumstel opgebouwd en begon ik te spelen, ik kon later het drumstel voor een prikkie over nemen.

Met schoolvriendjes veel samen gespeeld: drums en gitaren(h? man ga jij even gitaren ofzo...Dolphin?),het is heel belangrijk om samen te spelen, het motiveert en je leert ook tegelijk samenspel, alleen oefenen kan saai zijn(is eigenlijk gewoon saai!).
Dan wordt het na jaren en jaren ploeteren serieus...je wilt optreden en ook in Toppop staan etc. etc.
Dan kom je erachter dat de hele muziekbussines een harde en jaloerse wereld is...en je concessies moet gaan doen...
Ik knapte af en speelde een tijdje alleen, lekker voor de lol in mijn uppie! :D nu speel ik al een tijdje niet meer. Wie weet pik ik de draad weer eens op.

glenn
De Grote Legende

Berichtdoor Egwene » do okt 30, 2008 19:47

Een muziek-maak dipje, Glenn?
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor DanielleS » do okt 30, 2008 20:08

Egwene schreef:Hier heeft nooit iemand iets gehad met zelf muziek maken. Muziek luisteren daar zijn we wel goed in. Pien heeft zelfs nooit gevraagd of ze ergens op mocht. Wij hadden als stelregel een club per kind. Jeroen heeft gevoetbald (tot het duidelijk werd dat de F-jes niet tegen PSV gingen spelen) en daarna getennist. En we hebben ze zat aangeboden. Dus geen piano, gitaar e.d hier in huis.

Ah, ja, de sport. Dat doen ze nog, en dagelijks,...
Mijn zoon van 18 jaar fitnisst bijna dagelijks en mijn dochter heeft haar eigen Friese paard, en is er de hele dag mee bezig, buiten werk en school!
In de Duinen ermee zondags,..ja dat doen ze gelukki ook :lol:
DanielleS
De Nachtwandelaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek