Kristin Cashore

Boeken voor de jeugd (en soms ook voor ouderen)

Kristin Cashore

Berichtdoor Eric » ma apr 13, 2009 15:26

De Gave van Katsa
Auteur: Kristin Cashore
Uitgeverij Full Moon (Dutch Media)
Oorspronkelijke titel: Graceling
ISBN: 978 90 488 0164 0 (volwassen editie)
ISBN: 978 90 488 0159 6 (jeugdeditie)
Paperback
Prijs: € 17,95 (jeugdeditie: € 16,95)
Verschenen: maart 2009

Afbeelding

Katsa is sinds haar achtste in staat om een volwassen man met haar blote handen te doden – ze is een Begaafde, een van de weinige mensen die geboren zijn met een bijzondere gave. Dat iemand een gave heeft, openbaart zich op zijn of haar twaalfde, als de Begaafde twee verschillende kleuren ogen krijgt.

Als nichtje van de koning zou Katsa normaal gesproken een leven vol luxe en privileges leiden, maar net als de andere Begaafden is ze verplicht haar gave in dienst van de koning te stellen. Voor hem moet ze het vuile werk opknappen: afrekenen met zijn vijanden of ongehoorzame burgers. Inmiddels is ze achttien en kan ze zich geen ander leven voorstellen. Maar alles wordt toch anders. Katsa had nooit verwacht dat ze verliefd zou worden op de knappe prins Po. Ze had nooit verwacht de ware aard van haar gave te ontdekken, of het verschrikkelijke geheim dat ver weg verborgen is… Een geheim dat alle zeven koninkrijken kan vernietigen.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor C@rolien » ma apr 13, 2009 15:32

Het is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk of de cover het enige verschil is tussen de volwassen en de jeugdeditie. Is de inhoud exact hetzelfde?
Ik lees:
Afbeelding
C@rolien
Drakenziel
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Draconia » ma apr 13, 2009 16:25

Op zich klinkt het verhaal heel goed, dus ik wil ook wel graag weten of dit een jeugd - of volwassene boek is...
Draconia
De Historicus

Berichtdoor Egwene » ma apr 13, 2009 23:01

C@rolien schreef:Het is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk of de cover het enige verschil is tussen de volwassen en de jeugdeditie. Is de inhoud exact hetzelfde?

Ik denk dat dezelde aanpak is gekozen als met de Harry Potter boeken. Die kun je ook in verschillende uitgaves kopen, toch?
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Dolphin88 » di apr 14, 2009 09:32

Ik heb de Harry Potter serie nog niet gelezen, maar kun je toch uitleggen wat het verschil is dan, in de volwassen en jeugdeditie? Hoe hebben ze dat gedaan?
"Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt. Niet over wat de schrijver belangrijk vindt." - Thea Beckman
Dolphin88
Kleine Bij

Berichtdoor Egwene » di apr 14, 2009 10:47

Dolphin88 schreef:Ik heb de Harry Potter serie nog niet gelezen, maar kun je toch uitleggen wat het verschil is dan, in de volwassen en jeugdeditie? Hoe hebben ze dat gedaan?

Verschillende covers, verder niks dacht ik!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Eric » do jun 03, 2010 21:09

Het verraad in de Dalen
Oorspronkelijke titel: Fire
Uitgeverij Full Moon
ISBN: 978 90 488 0439 9
Paperback
Prijs: € 17,95
Verschenen: maart 2010

Afbeelding

Er heerst onrust in de Dalen. De troon van de jonge koning Nash wankelt. Zowel in het noorden als in het zuiden mobiliseren opstandige landheren hun troepen en beramen snode plannen om Nash af te zetten. Een oorlog is onafwendbaar. In de wouden en de bergen wemelt het van de spionnen en schurken.

De onrust in het land bedreigt ook de wereld van Vlam, half vrouw, half monster. Haar verbijsterende schoonheid laat niemand onverschillig en lokt de meest extreme reacties uit, van mannen én van vrouwen. Haat en liefde beheersen haar leven en maken een normaal bestaan zo goed als onmogelijk.

Haar redding, maar ook haar vloek is het vermogen de gedachten en gevoelens van de mensen om haar heen te beheersen.
De enige die niet gevoelig lijkt voor haar invloed is Prins Brigan...

Verraad in de Dalen is de prequel van het spannende De gave van Katsa en speelt zich zo'n dertig jaar eerder af..
Eric
Heer van Chaos

Re:

Berichtdoor maagtablet » zo maart 25, 2012 22:06

C@rolien schreef:Het is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk of de cover het enige verschil is tussen de volwassen en de jeugdeditie. Is de inhoud exact hetzelfde?

Orgineel zijn het niet een volwassen en jeugd uitgave maar een US en UK uitgave. Orgineel is het een YA boek.
maagtablet
De Hobbit

Re: Kirsten Cashore

Berichtdoor Eric » za sep 29, 2012 21:43

Bitterblauw
Oorspronkelijke titel: Bitterblue
Uitgeverij Full Moon
Vertaling: Selsma Soester
ISBN: 978 90 488 1340 7
Paperback
Prijs: € 17,95
Verschenen: september 2012

Afbeelding

Wegsluipen was een vorm van bedrog. Hetzelfde gold voor vermommen. Vlak na middernacht, gekleed in een donkere broek en met Vos' cape om, sloop de koningin haar woonvertrekken uit, en stapte een wereld binnen van verhalen en leugens.

Bitterblauw, koningin van Monsea, raakt in de ban van de wereld buiten de kasteelmuren. Overdag proberen haar raadsmannen het verleden angstvallig voor haar verborgen te houden, maar 's nachts komt ze meer en meer te weten over de heerschappij van haar vader, koning Leck. Bitterblauw wist dat haar vader niet geliefd was, maar het begint haar te dagen dat haar koninkrijk vijfendertig jaar lang is handen is geweest van een krankzinnige. En dat ze, om de wonden te helen, dieper en dieper moet graven in de herinneringen die haar advisieurs zo wanhopig proberen te vergeten.

Bittterblauw speelt zich af in de zeven koninkrijken zes jaar na De gave van Katsa. Bitterblauw is de zestienjarige hoofdpersoon en Katsa, Po, Giddon, Helda en andere karakters uit De gave van Katsa zullen in dit boek ook weer hun opwachting maken.

In Bitterblauw komen de verhalen van De gave van Katsa en Verraad in de dalen samen in een met actie beladen apotheose.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Eric
Heer van Chaos

Keer terug naar Jeugdboeken: Discussies en Informatie