Julie Kagawa

Boeken voor de jeugd (en soms ook voor ouderen)

Julie Kagawa

Berichtdoor An'drei » za maart 14, 2015 11:06

De IJzerlegendes

Afbeelding

Julie Kagawa wist met haar Iron Fae serie vele fans aan zich te binden. De serie, gebaseerd op A Midsummer Night’s Dream van William Shakespeare combineerde de mystiek van dit verhaal op een prachtige manier met fantasy en een vleugje romantiek. In De IJzerlegendes verschijnen drie korte verhalen die eerder online te lezen waren. Verschijnt in maart.

- Nadat Meghan aan de dodelijke IJzerfae is ontsnapt, moet ze haar belofte aan Ash inlossen. Voordat ze naar het ijzige Winterhof afreizen, wil ze nog één ding doen. Of Meghan en Ash ooit aankomen in het Winterrijk, lees je in De overtocht – winter. In De overtocht – zomer is Puck de enige die Ash kan helpen om in het hol van de leeuw, het Zomerhof, te komen. Dat doet hij dus, maar of hij de neiging kan weerstaan om zijn rivaal een enorme streek te leveren, is nog maar de vraag. Wanneer Meghan in De voorspelling naar Elysium gaat, een belangrijke bijeenkomst van alle hoven, heeft ze het idee dat alles goed is gekomen. Dan doet een orakel haar een duistere voorspelling die alles verandert… -

Nederlands
Harlequin Young Adult
19 maart 2015
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Julie Kagawa

Berichtdoor An'drei » zo sep 06, 2015 19:33

Pupil (Talon Saga 1)

Afbeelding

Een geheim genootschap en een verboden liefde...

Lang geleden hebben de drakendoders van de Orde van St.-Joris de draken bijna uitgeroeid. Maar ze zijn er nog steeds, en hun aantal neemt zelfs toe onder de ijzeren heerschappij van Talon.

Ember en haar broer Dante zijn jonge draken die voor het eerst worden losgelaten in de mensenmaatschappij. Eén zomer lang mogen ze als gewone tieners van hun relatieve vrijheid genieten vóór Talon beslist over hun toekomst. Broer en zus vermaken zich uitstekend met vrienden aan het strand, maar vooral de opstandige Ember wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Een van haar nieuwe vrienden is de knappe, serieuze Garret, van wie ze zeer menselijke kriebels in haar buik krijgt. Wat ze niet weet, is dat Garret is opgevoed met maar één doel: hij moet draken die zich verborgen houden tussen de mensen opsporen en vernietigen...

Nederlands
448 pagina's
HarperCollins Holland
9 juli 2015

Rebel (Talon Saga 2)

Afbeelding

Ember slaat op de vlucht met Kobalt en moet tot haar verdriet haar broer Dante achterlaten. In de ogen van Talon is ze nu een rebel, een verrader, en de jacht op haar wordt geopend. Talon zet daarbij de perfecte kandidaat in: hun pas gerekruteerde agent Dante. Ondertussen broedt Ember op een plan om Garrett, de jongen
die zich voor haar heeft opgeofferd, te bevrijden uit handen van de Orde van St.-Joris.

Nederlands
416 pagina's
HarperCollins Holland
22 september 2015
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » ma sep 07, 2015 09:20

op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rik » ma sep 07, 2015 18:20

Die laatste twee boeken lijken me harstikke gaaf.
Komt dus op mijn lijst ;)
Met altijd vriendelijke groet!
Ik heb Autisme, gelieve daar rekening mee te houden. Dank je!
Rik
De Bliksemdief

Berichtdoor motormuis » do sep 10, 2015 22:32

Ik wacht even.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor An'drei » vr maart 04, 2016 15:24

Iron Fey 1 - De IJzerkoning

Afbeelding

Mijn naam is Meghan Chase. Over minder dan vierentwintig uur word ik zestien. Sweet sixteen, zeggen ze dan, maar ik geloof niet dat dat voor mij opgaat. Alles in mijn leven begint op een griezelige manier uit de hand te lopen, en dan is het feit dat mijn moeder en stiefvader mijn verjaardag weer zijn vergeten nog mijn minste probleem. Wat gebeurt er allemaal? Net als mijn broertje zie ik ineens overal vreemde monsters, in het bos bij de bushalte lijkt zich iets engs schuil te houden en op school staat er plotseling op een computerscherm: Meghan Chase, we komen je halen... Maar wat ik ook had verwacht, in ieder geval nóóit dat ik te horen krijg dat ik de dochter van een elfenkoning ben, en ook niet dat ik opeens naar een beangstigend bizarre wereld moet afreizen om mijn broertje te redden. Een wereld waarin machtige wezens schijnen te denken dat ik een belangrijke rol zal spelen in hun strijd tegen een duister kwaad. Huh? En wat ik al helemaal niet had kunnen dromen is dat ik verliefd zou worden op een mysterieuze prins - die helaas niks van mij wil weten... Hoe overleef ik in een wereld waarin echte vrienden op één hand te tellen zijn?

Verschenen in 2012 bij Harlequin Young Adult

Iron Fey 2 - De IJzerprinses

Afbeelding

Mijn naam is Meghan Chase. Ik ben mijn belofte aan Ash, de Winterprins, nagekomen en ben meegegaan naar het Winterhof. Hoe lang ik daar nu al zit? Geen idee. De tijd verloopt hier anders dan in de gewone wereld, en ik ben overgeleverd aan de grillen van de kille koningin Mab. Ash heb ik sinds we aankwamen niet meer gezien, dus het ziet ernaar uit dat hij me in de steek heeft gelaten. En ik maar denken dat hij van me hield... Ondertussen dreigt er oorlog tussen het Zomerhof en het Winterhof na de verdwijning van de machtige Scepter van de Seizoenen. Ik ben de enige die weet dat de scepter is gestolen door de IJzerfae, maar niemand wil me geloven. Sterker nog, alleen Ash en ik hebben de IJzerfae ooit in levenden lijve gezien, dus hij is ook de enige die me zou kunnen helpen. Ash, waar blijf je toch? Als ik wil blijven leven, zal ik snel met bewijzen moeten komen, en dat terwijl ik al mijn pas ontdekte magie wel kwijt lijk. Nu kan ik alleen nog vertrouwen op mijn eigen vindingrijkheid. Maar is dat genoeg? Kan ik, een halfbloed fae, een oorlog voorkomen en Nimmernimmer van de ondergang redden?

Verschenen in 2012 bij Harlequin Young Adult

Iron Fey 3 - De IJzerkoningin

Afbeelding

The Iron Fey 3: Mijn naam is Meghan Chase. Ik dacht dat het voorbij was. Dat Ash en ik eindelijk samen konden zijn nu we allebei verbannen zijn uit Nimmernimmer. We hebben een hoge prijs moeten betalen, maar het was het waard. Alleen, is het wel echt voorbij? Hoef ik geen moeilijke keuzes meer te maken? Geen offers meer te brengen voor de mensen van wie ik hou? Nou, niet dus! De valse koning van het IJzerrijk zit achter me aan. Hij is uit op mijn magische krachten. Krachten die ík niet begrijp of kan beheersen, maar die hém oppermachtig zullen maken. Tegelijkertijd blijk ik de enige te zijn die hem kan tegenhouden. De enige die kan voorkomen dat het oprukkende ijzer heel Nimmernimmer vernietigt. Waarschijnlijk krijg ik er spijt van, maar dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens leren hoe ik een zwaard moet vasthouden en hoe ik die magie onder de knie krijg. Eén ding is zeker: het wordt erop of eronder. Voor mij, voor Ash, voor ons allemaal...

Verschenen in 2013 bij Harlequin Young Adult

Iron Fey 4 - De IJzerprins

Afbeelding

Mijn naam, mijn ware naam, is Ashallayn'darkmyr Tallyn. Ik ben de enig overgebleven zoon van Mab, koningin van het Winterhof. En wat haar betreft, ben ik dood. Mijn verhaal begint, zoals zoveel verhalen, met een meisje... Als Winterprins zag ik liefde altijd als een zwakte. Maar toen kwam Meghan, half meisje half fae, en dat veranderde alles. Ik werd verliefd op haar en beloofde dat ik haar ridder zou zijn. Een belofte waarvan ze me - om mijn leven te redden - ontsloeg toen Nimmernimmer bijna ten onder ging aan de IJzerfae. Nu is Meghan de IJzerkoningin, heerseres van een rijk waar Zomer- en Winterfae niet kunnen overleven. Om bij haar te kunnen zijn, zal ik sterfelijk moeten worden. Dus ben ik nu, samen met Puck, met wie ik nog steeds een flinke appel te schillen heb, en die irritante cait sith Grimalkin, die me ook al het bloed onder de nagels vandaan haalt, onderweg naar het Eind van de Wereld. Daar zal ik de proeven moeten afleggen om mijn ziel te verdienen. Maar de prijs is hoog, en de keuzes die ik moet maken zijn onmogelijk. Zal ik Meghan ooit nog terugzien?

Verschenen in 2013 bij Harlequin Holland

Iron Fey 5 - De verloren prins

Afbeelding

Mijn naam is Ethan Chase. En of ik ooit mijn achttiende verjaardag zal halen, is nog maar de vraag. Want ik zit dik in de problemen. Toen ik nog maar een kleuter was, werd ik ontvoerd door de fae en meegenomen naar hun magische wereld vol vreemde en wrede wezens. Ik werd gered door Meghan, mijn zus, die nu koningin is van het IJzerrijk. Sindsdien heb ik geprobeerd de fae te negeren en nóóit te laten merken dat ik ze kan zien, want hoe minder je opvalt, hoe veiliger het is. Stom genoeg heb ik het verpest. Ik wíst gewoon dat ik me niet had moeten bemoeien met de problemen van Todd, een half-phoeka, die zich de woede van de fae op de hals heeft gehaald. Nu kan ik me niet meer afzijdig houden - helemaal niet nu een groot en lang vergeten gevaar almaar dichterbij komt... Maar wat pas echt stom is, is dat ik verliefd ben geworden op Kenzie, het mooiste meisje van school, waardoor zij nu ook groot gevaar loopt...

Verschenen in 2014 bij Harlequin Holland

Iron Fey 6 - De duistere fae

Afbeelding

Het enige wat ik wil, is een normaal leven.

Voor zover 'normaal' tenminste mogelijk is als je Ethan Chase heet, je zus koningin van het IJzerrijk is en je voortdurend vreemde wezens ziet die niemand anders kan zien.

Alsof dat allemaal al niet moeilijk genoeg is, zorgt mijn neef Keirran weer eens voor problemen. Zijn mooie fae-vriendinnetje Annwyl is wanhopig. Keirran wordt vermist, en ze is bang dat hij bezig is met dingen die nooit meer ongedaan kunnen worden gemaakt.

Ik heb ontdekt dat Annwyl aan het 'vervagen' is en dat Keirran alles op het spel zet om haar te redden. Maar door de duistere krachten die hij oproept, brengt hij Nimmernimmer én de menselijke wereld in groot gevaar.

Eigenlijk wil ik er allemaal niets meer mee te maken hebben, maar Keirran blijft natuurlijk wel mijn neef, en ik kan hem niet zomaar in de steek laten. Alleen krijgt hij af en toe iets kils en duisters over zich waarmee hij me de rillingen bezorgt. En wat betekent dat akelige visioen van Keirran dat ik heb gehad?

Kan ik de juiste beslissing nemen of is het noodlot onafwendbaar?

Verschenen in 2014 bij Harlequin Holland

Iron Fey 7 - De IJzerstrijder

Afbeelding

Ethan Chase zweeft een maandlang tussen leven en dood nadat hij bijna is vermoord door zijn bloedeigen neef. Wanneer hij is bijgekomen, komt hij erachter dat de gevaarlijke Vergeten Koningin terug is, en hoe! Ze blijkt machtiger dan ooit en rukt op met haar leger van vergeten fae, geleid door niemand minder dan Ethans neef Keirran. De oude rijken van Zomer en Winter dreigen onder de voet gelopen te worden, en Ethan besluit zich nog één keer in de strijd te mengen. Maar of dat wat uithaalt?

'Kagawa houdt altijd de vaart in haar verbeeldingsrijke wereld. Fans zullen meer dan tevreden zijn over dit laatste deel.' - Booklist

Nederlands
368 pagina's
HarperCollins Young Adult
8 maart 2016
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » di maart 15, 2016 17:52

en waar komt de ijzerlegende dan weer?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » di maart 15, 2016 19:08

Nicky schreef:en waar komt de ijzerlegende dan weer?

Dat is een verzameling van korte verhalen die zich tijdens het hoofdverhaal afspelen.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » wo maart 16, 2016 13:25

dank je
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor laura b » vr apr 29, 2016 10:02

De Iron Fey serie en de Blood of Eden serie heb ik in het verleden al gelezen maar wil ik zeker gaan herlezen.
De Blood of Eden triologie heb ik al op mijn ereader staan. De eerste 2 delen van de Talon serie vind ik ook
leuk. Ik geloof dat dit jaar deel 3 Jager van de Talon serie ook uitkomt.
Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd
laura b
Kleine Bij

Berichtdoor mar10e » do jun 09, 2016 21:31

Jager (Talon Saga #3)

Afbeelding

Spoiler: show
Na het verraad van haar broer heeft het drakenmeisje Ember definitief gekozen voor het rebellenleven en al haar banden met Talon verbroken. Samen met Riley probeert ze zowel de drakendoders van St. Joris als de huurmoordenaars van Talon steeds een stap voor te zijn.
Ondertussen is Garrett naar Engeland gegaan, waar de Orde van St. Joris ooit is opgericht, om zijn oude wapenbroeders te bespioneren. Daar komt hij achter een aantal schokkende geheimen, die een dodelijk gevaar betekenen voor zowel mensen als draken.

Harper Collins
416 blz.
28 juni 2016
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor Nicky » za jun 18, 2016 13:56

Deze serie wil ik ook lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor laura b » di jul 05, 2016 14:09

Deze wil ik ook graag lezen. Deel 1 en 2 vind ik ook leuk maar Blood of Eden blijft toch mijn favoriete serie.
Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd
laura b
Kleine Bij

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr maart 24, 2017 11:33

'Talon Saga' #4 'Strijder' - Julie Kagawa - 2017

Afbeelding

Draken zouden geen emoties kennen, heeft Ember altijd geleerd. Hoe kan ze dan zo diep bedroefd zijn nadat Garrett zijn leven heeft gegeven om een verschrikkelijk verraad te ontmaskeren? Niets van wat ze ooit geloofde is waar, en ze zweert dat ze samen met rebel Riley in opstand zal komen tegen Talon, de drakendoders van St. Joris en... Dante, haar eigen broer - die op het punt staat de grootste verschrikking aller tijden op hen af te sturen. Met de gruwelijke wezens die ze hebben gecreëerd, staan de machthebbers van Talon klaar om de heerschappij over de wereld op te eisen. De duisternis komt steeds dichterbij. Zullen Ember en haar vrienden nog iets kunnen doen om Talon tegen te houden?

Publicatiedatum 27 jun 2017; Pagina’s 352; Uitgeverij Harpercollins
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr nov 17, 2017 11:30

'Talon Saga' #5 'Inferno' (slot) - Julie Kagawa - 2018

Afbeelding

Ember weet inmiddels wel dat de drakenorganisatie Talon verraderlijk is en alleen maar uit op macht. Maar dat ook haar eigen broer haar heeft verraden, is een klap in haar gezicht. Samen met Riley en haar grote liefde Garrett raakt ze verwikkeld in levensgevaarlijke situaties, en als klap op de vuurpijl moeten ze het opnemen tegen een heel leger van drakenklonen. In de vurige finale van de Talon Saga komen alle thema's uit de voorafgaande delen samen: heldendom, verraad, opoffering en een verboden liefde. Nog één keer gooit Julie Kagawa alles in de strijd in het zenuwslopende laatste deel. Join them... or burn!

Publicatiedatum 15 mei 2018; Pagina’s 352; Uitgeverij HarperCollins Young Adult
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Volgende

Keer terug naar Jeugdboeken: Discussies en Informatie