De Sluier van de Eeuwigheid - Terry Goodkind

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

De Sluier van de Eeuwigheid - Terry Goodkind

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr nov 09, 2018 08:02

Afbeelding

Het avontuur gaat verder. Een prima, en moeilijk weg te leggen, tweede deel. Eindigend met een mega cliffhanger waardoor ik eigenlijk meteen verder zou willen lezen.

‘De Kronieken van Nicci’ #2 ‘De Sluier van de Eeuwigheid’ –Terry Goodkind - 2018

Afbeelding

De ontzagwekkende tovenares Nicci en haar metgezellen – haar zusterpanter, de magie loze tovenaar Nathan en de jeugdige Bannon – hebben een nieuw avontuur te volbrengen. Nadat ze de meedogenloze Norukai-slavenrovers uit de Rendabaai hebben verjaagd, is het nu tijd om Nathans magische krachten te herstellen. Geleid door de mysterieuze profetie van de heks Rood, trekt het trio naar het zuiden van Kol Adair, richting de door de tijd gesluierde stad Ildakar. De groteske voortekenen die ze op het pad naar Nathans redding tegenkomen voorspellen echter weinig goeds. De Norukai-hoofden op pieken, een genetisch gemodificeerd monster, en een versteend leger van een half miljoen soldaten, zijn nog slechts voorproefjes van de verschrikkingen die hun te wachten staan in de Sluier van de Eeuwigheid.

Voor een leesfragment, zie https://webreader.mytolino.com/reader/i ... lang=nl_NL
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: De Sluier van de Eeuwigheid - Terry Goodkind

Berichtdoor Kreisler » ma nov 12, 2018 16:31

Terry Goodkind! Ik wist niet eens dat de man nog schreef. Zijn Sword of truth serie nam richting het einde ook een diepe duik naar een bedenkelijk niveau. Een van de typische auteur waarvan ik niet zeker weet of ik die anno 2018 nog wel wil lezen. Eerdere ervaringen hebben me al de les geleerd dat jonge Kreisler niet zo heel kritisch was wanneer het aankwam op het niveau van bepaalde boeken.
Kreisler
De Bezoeker

Re: De Sluier van de Eeuwigheid - Terry Goodkind

Berichtdoor An'drei » ma nov 12, 2018 19:29

Ik ben na het tweede boek uit de Richard en Kahlan serie ook maar gestopt met de boeken van Goodkind. Het niveau werd mij toen echt veel te laag.

Ik heb dus geen idee of deze nieuwe serie wel weer van een goed niveau is. Daar ik echter nog genoeg andere boeken te lezen heb, zal ik waarschijnlijk niet snel hier aan beginnen.
An'drei
Nachtzwaluw

Keer terug naar De Leestip van Beldaran