Blackwell - Kevin Valgaeren

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Blackwell - Kevin Valgaeren

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr apr 13, 2018 07:29

Afbeelding

‘Blackwell’ is Kevin Valgaerens eerbetoon aan Bram Stokers Dracula’ niet dat het hier om een vampier verhaal gaat, het eerbetoon zie je met name in het decor. Het is een historische gothic en ik heb een zwak voor zowel het Victoriaanse als het bovennatuurlijke, maar dan dient dat wel een spannende en in goed Nederlands vertelde vertelling zijn, en dat is het! Hoewel de feitelijke zaak afgerond wordt speelt er in het verhaal ook een persoonlijke gegeven, iets wat niet afgerond wordt maar KV heeft een ‘wordt vervolgd’ toegezegd.

‘Blackwell’ – Kevin Valgaeren – 2018

Afbeelding

1891. Tijdens de mistige nacht van Pasen slaat een schip tegen de klippen in het vissersdorpje Whitby. Aan boord geen levende ziel. Jericho Blackwell, vooraanstaand lid van de Society for Psychic Investigation and Education, wordt teruggeroepen uit zijn met opium doordrenkte kluizenaarsbestaan om het ongeval te onderzoeken. Samen met de zenuwachtige archivaris John Dawkins ontdekt hij dat er zeker één iemand aan boord was, iemand die al tweehonderd jaar dood had moeten zijn. Wanneer een reeks beestachtige moorden een spoor trekt van Whitby richting Londen, beginnen Blackwell en Dawkins aan een verwoede achtervolging.

Voor info over de auteur en o.a een leesfragment en een trailer http://kevinvalgaeren.be/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Blackwell - Kevin Valgaeren

Berichtdoor Minnie » vr apr 13, 2018 13:11

Ik heb een vorig boek van hem gelezen en hij schrijft wel goed. Dus deze wil ik nu zeker gaan lezen.
Maar misschien toch maar wachten tot dat vervolg er is, want ik ben veel te nieuwsgierig om lang te moeten blijven wachten. :lol:
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Keer terug naar De Leestip van Beldaran