Drakentand – Michael Crichton

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Drakentand – Michael Crichton

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr apr 06, 2018 07:39

Afbeelding

Of Drakentand puur om de commerciële waarde is uitgebracht of niet, kan mij niet boeien. Ik heb het verhaal, met genoegen gelezen enerzijds door de historische personages maar ook door het wild west decor.

‘Drakentand’ – Michael Crichton (1942-2008)

Afbeelding

Drakentand neemt je terug naar de wereld van de paleontologie in een fantastisch avontuur dat zich afspeelt tijdens de gouden eeuw van de fossielenjacht. Drakentand is een avontuur vol dinosaurusbotten, wetenschappelijke intrige en waaghalzerij. Vintage Crichton: een uitbundige verbeelding die op volle toeren draait en de lezer meeneemt naar een andere wereld, een verhaal met opwindende wendingen en een reeks gedenkwaardige personages.

‘In de herfst van 1875 kwam William Jason Tertullius Johnson, oudste zoon van scheepsbouwer Silas Johnson, aan op Yale College. Volgens de headmaster op Choate, zijn college, was Johnson ‘getalenteerd, aantrekkelijk, sportief en capabel’. Maar daar voegde hij aan toe dat Johnson koppig, lui en tot op het bot verwend was, en daarbij opmerkelijk onverschillig als het ging om zaken die niet zijn eigen pleziertjes betroffen. ‘Tenzij hij een doel in het leven vindt, loopt hij kans ofwel een aartsluiaard te worden, ofwel op het slechte pad te geraken.’

Voor een langer leesfragment https://www.bruna.nl/ebook/drakentand-9 ... gLsMfD_BwE

Voor meer info over de auteur/filmmaker http://www.michaelcrichton.com/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Drakentand – Michael Crichton

Berichtdoor Minnie » vr apr 06, 2018 10:03

Die wil ik zeker nog lezen! Crichton heeft wel goede boeken geschreven. Tijdlijn vond ik bevoorbeeld ook heel goed.
En ik ben wel geïnteresseerd in dinosaurussen en de wetenschap errond. (als het niet te technisch wordt toch)
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Keer terug naar De Leestip van Beldaran