Beet - Marc Kerkhofs

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

Beet - Marc Kerkhofs

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr maart 30, 2018 07:11

Afbeelding

'Beet' - Marc Kerkhofs - 2017

Deze week heb ik gekozen voor een eind 2017 verschenen thriller/ roman afkomstig van onze zuiderburen. Het is een vlot geschreven verhaal over het onbekende en vervreemding. Over vastgeroeste gewoontes en de angst om te verliezen en het is een verhaal met tanden.

Afbeelding

George is onderhoudsman op een carwash. Op een avond, als hij moet overwerken, ontdekt hij een vreemd schepsel in de waterput. Zonder dat hij het wil, hecht het dier zich aan hem en met gemengde gevoelens aanvaardt George die vriendschap. Zijn vrouw Diana ontfermt zich over het creatuur en bekommert zich niet om de herhaaldelijke waarschuwingen van haar man. Als boerendochter weet ze hoe ze moet omgaan met dieren. Dat de vreemde indringer hun hele wereld op zijn kop zet, beseft George pas wanneer het te laat is.

‘Dat beest is hiernaartoe gekomen, omdat jij het een paar keer gevoerd hebt. Het vertrouwt jou. Ze scheurde de sneden brood in stukken, gooide ze in de kom. Kom jongen, eet dat op. Zeg jij ook eens iets, George. Didi kijk je een beetje uit morgen? Stel dat het beest je bijt”. Ga jij me vertellen hoe ik met dieren moet omgaan, townboy?'
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Beet - Marc Kerkhofs

Berichtdoor Minnie » ma apr 02, 2018 10:33

Deze wil ik zeker nog lezen!
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Beet - Marc Kerkhofs

Berichtdoor motormuis » wo apr 04, 2018 13:39