De Erecode van de Samoerai - David Kirk

Fantasy, SF, Literatuur en thrillers. Iedere vrijdag een nieuwe leestip.

De Erecode van de Samoerai - David Kirk

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 22, 2016 07:56

Afbeelding

Dit is de betere samoerai roman, beter als ‘Shogun’ van James Clavell of ‘De Jonge Samoerai’ serie van Chris Bradford. Het tweede deel van deze historische avonturen serie ‘De Wraak van de Katana’ is inmiddels ook leverbaar.

‘Mushashi’ #1 ‘De Erecode van de Samoerai’ - David Kirk - 2014

Afbeelding

Leerling. Krijger. Samoerai. Zijn naam was Bennosuke, zoon van de grote Munisai Shinmen, die eind zestiende eeuw in het keizerrijk bekendstaat als een van de grootste krijgers die ooit geleefd heeft. Het was zijn lot om, net zoals zijn vader, een grote krijger te worden. Een samoerai, een van de meest gevreesde en gerespecteerde ter wereld. Maar op zijn dertiende leidt de tiener, bij zijn geboorte Bennosuke genoemd, hoewel hij van rijke afkomst is een afgezonderd en eenzaam leven. Zijn moeder is gestorven toen hij nog klein was en zijn vader Munisai, die samoerai is, heeft hem verlaten om zijn meester Shinmen te dienen. Bennosuke is opgevoed door zijn oom Dorinbo, een Shinto-monnik, die hem op het hart drukt geweld te vermijden en net zoals hij een teruggetrokken leven te leiden. Zijn vader Munisai, die samoerai is, heeft hem verlaten om zijn meester Shinmen te dienen. Bennosuke is opgevoed door zijn oom Dorinbo, een Shinto-monnik, die hem op het hart drukt geweld te vermijden en net zoals hij een teruggetrokken leven te leiden. Maar Bennosuke aanbidt zijn afwezige vader, vooraanstaand krijger in Shinmens leger.

Voor een leesfragment zie http://www.karakteruitgevers.nl/include ... mtgioa.pdf

Zie verder http://davidkirkfiction.com/
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: De Erecode van de Samoerai - David Kirk

Berichtdoor motormuis » vr jul 22, 2016 10:31

Ik was even in de war, maar je hebt aan het eind een zin herhaald. Lijkt me niet verkeerd.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Keer terug naar De Leestip van Beldaran