Domingo Villar

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Domingo Villar

Berichtdoor Eric » zo aug 21, 2011 16:30

Het strand van de verdronkenen
Auteur: Domingo Villar
Oorspronkelijke titel: La playa de los ahogados
Uitgeverij Karakter
Vertaling: Johan Rijskamp
ISBN: 978 90 6112 586 0
Paperback
Prijs: € 19,95
Verschenen: augustus 2011

Afbeelding

Op een mistige herfstochtend spoelt in de haven van een klein vissersdorpje in het noordwesten van Spanje het lijk van een visser aan. Inspecteur Leo Caldas van het hoofdkwartier in het nabijgelegen Vigo wordt gevraagd om wat een duidelijk geval van zelfmoord lijkt, te onderzoeken.

Maar al gauw komen er details aan het licht die van de routineklus een complex moordonderzoek maken. Zonder getuigen en zonder dat er maar een spoor is van de roeiboot van het slachtoffer, probeert de laconieke Caldas de waarheid boven water te halen.
Dat blijkt geen makkelijke opgave als de dorpsbewoners zo wantrouwend zijn tegenover buitenstaanders en er al helemaal niet happig op zijn om hun verdenkingen uit te spreken.

Als inspecteur Caldas op zijn eigen nuchter wijze door die weerbarstige houding heen heeft weten te breken en hij zich in het maritieme leven van het dorp begeeft, ontdekt hij een verontrustende, decennia oude zaak van een schipbreuk en twee mysterieuze verdwijningen.
Het strand van de verdronkenen is een ijskoud verhaal van geweld, afpersing en wraak dat al vele lezers in Europe gegrepen heeft.

Auteur Domingo Villar roept met zijn soepele en vloeiende stijl een even prachtig als beklemmend beeld op van een Galicisch vissersdorp dat op enkele tientallen zielen na verlaten is: mensen die zich uit alle macht vastgrijpen aan oude gewoonten en tradities, en zich afsluiten voor nagenoeg elke invloed van buitenaf. Het strand van de verdronkenen stond wekenlang in de Spaanse bestsellerlijsten en Domingo Villar sleepte hiermee verschillende nominaties en prijzen in de wacht.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Re: Domingo Villar

Berichtdoor ikops » zo aug 21, 2011 17:51

Ik heb er vanmiddag nog mee in mijn handen gestaan en heb overwogen om hem te kopen, maar vervolgens dacht ik aan de indrukwekkende omvang van mijn ntl-stapel.
ikops
Drakenziel
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor MaKitty » zo aug 21, 2011 18:58

Deze gaat ook op mijn lijst.
Luctor et emergo

Margret leest nu:
MaKitty
De Gouden Nar

Berichtdoor Daniëlle » di apr 10, 2012 21:05

Ik ben begonnen in Het strand van de verdronkenen. Mijn vader vond dit boek wel iets weg hebben van de boeken van Andrea Camilleri.
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Daniëlle » za apr 21, 2012 09:38

Ik heb Het strand van de verdronkenen van Domingo Villar uitgelezen. Ik vond het een heerlijk boek om te lezen. Het boek heeft een prettige schrijfstijl. Het einde zag ik pas kort van te voren aankomen.
Ik heb er erg van genoten.
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor carla » ma jul 09, 2012 09:46

Ik heb het boek bijna uit, Maar ik vind het een beetje tegenvallen. Het is totaal niet spannend en ik vind het tot nu toe meer een roman dan een thriller.
carla
De Bliksemdief

Keer terug naar Thrillers: Discussies