Dan Brown

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Re: Dan Brown

Berichtdoor chrisje » ma jan 06, 2014 13:53

Er zijn in het verleden inderdaad ijstijden en warme klimaatperioden geweest, maar dat evolueerde over miljoenen jaren. Als je bekijkt welk effect er nu al optreedt meet een verschuiving van pakweg 1 à 2 graden in het zeewater of op de gemiddelde seizoenstemperaturen, is dit niet te vergelijken.

Er wordt bij "opwarming van de aarde" te veel gekeken of het echt warmer wordt (of kouder) en niet naar het feit dat zulks zich vooral vertaalt in extremer weer. We evolueren in vrij hoog tempo richting 2-seizoenenklimaat (cfr. extreem droog/moessontype). Als het heet is, is het heel heet. Als het wintert, wintert het feller. Als het regent dan giet het. Als er een windje opsteekt ligt meteen de halve wijk om. Nee, het gaat niet goed en we hebben het point of no return (bijna?) bereikt. Of dat het einde van de mensheid gaat zijn binnen dit en 100 jaar? Wie zal het zeggen. Wat nu al zeker is: dat de beschikbare leefruimte kleiner zal zijn door uitbreiding van onbewoonbare plaatsen (zeeën, woestijnen, ...). En door de vrij snelle verschuivingen in de planten- en dierenwereld (denk maar aan mediterrane vissoorten in onze wateren) krijg je biologisch verbanden die ontwricht worden waardoor de voedselketen in het gedrang komt.

Er zijn legio onweerlegbare symptomen, maar de zieke wil de diagnose alsnog liever niet onder ogen zien. Moeilijk om te behandelen, op die manier!
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Legende
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor bandworn » ma jan 06, 2014 16:45

Ik had eigenlijk gehoopt dat er met browns boek wat meer discussie en vooral actie zou worden ondernomen, aangezien het een wereldwijd bekende persoon is, jammer genoeg is dit nog niet gebeurd volgens mij

Maar het is net zoals jullie zeggen, wat wij nu doen is niet te vergelijken met wat vroeger gebeurde
Na de laatste ijstijd, dus iets meer dan 10000 jaar geleden, heeft de mens zich ontwikkeld in een of ander "virus" om het zo maar te zeggen wat haar omgeving beschadig en de aarde drastisch veranderd. Iets waar de aarde anders miljoenen jaren over zou doen. Ik denk niet dat ze dit nog langer aankan, aangezien het veelstesnel gaat.

Fictie dat wel, maar onderbouwd met angastaanjagende (kloppende) waarnemingen/argumenten :?

De oplossing die in zijn boek geopperd wordt (even erbuiten latend dat het misschien niet eens reeel is) vind ik eigenlijk een prachtig idee. Je doodt niemand en het is nog doeltreffend ook.

Ben benieuwd naar Browns lezing morgen, hoop dat hij dan iets meer weet te vertellen
bandworn
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Nicky » di jan 07, 2014 13:09

Chrisje, in Amerika is het natuurlijk weer vreselijk koud maar wat hebben wij nu weer voor een winter? Het lijkt nergens op.

De dierenwereld is weer een ander verhaal. Daarin verdwijnen diersoorten en komen diersoorten.
Ik zeg natuurlijk niets dat de mens hier geen schuld aan heeft, maar de natuur gaat ook zijn gang en op zaken zoals eb en vloed hebben we ook geen invloed.
Ooit waren we een groot land gebied dat geheel aan elkaar zat. Die splitsing ervan is ook gebeurd zonder tussenkomst van de mens.
Alhoewel..... In het verleden zijn er ook weer volkeren geweest die zelf ons nog voor waren qua intelligentie
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » wo sep 28, 2016 18:48

Nieuwe Brown:

Vier jaar na het overweldigende succes van Inferno verschijnt op 26 september 2017 bij Uitgeverij Luitingh-Sijthoff ORIGIN, de nieuwe thriller van Dan Brown, wederom met professor Robert Langdon in de hoofdrol. Het boek zal wereldwijd op dezelfde dag verschijnen.

Dan Brown weeft in ORIGIN wederom een mozaïek van codes, wetenschap, religie, geschiedenis, kunst en architectuur tot een razend spannende thriller. Robert Langdon raakt in dit nieuwe avontuur betrokken bij twee vraagstellingen die de mensheid al eeuwenlang het meest bezighouden en doet een wereldschokkende ontdekking.

De thrillers van Dan Brown zijn in 56 talen uitgegeven en er zijn meer dan 200 miljoen boeken verkocht. In Nederland en België zijn meer dan 5 miljoen exemplaren in Nederlandse vertaling over de toonbank gegaan.

Op 8 september 2016 verscheen de Young Adult editie van De Da Vinci Code. Op 12 oktober 2016 is de release van de film Inferno, gebaseerd op het gelijknamige boek van Dan Brown.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor motormuis » wo sep 28, 2016 19:41

Dat duurt nog even. Ik zet maar vast koffie.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor AnneliesJ » wo sep 28, 2016 19:46

Ik ook MM :koffie:
Reading gives us someplace to go when we have to stay where we are.
AnneliesJ
De Grote Legende

Berichtdoor motormuis » wo sep 28, 2016 19:57

Komt eraan Annelies

Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor lien1806 » wo sep 28, 2016 22:41

Oh 2017 pas? Ik las eerst '26 september 2016', ik was al bijna naar de boekhandel vertrokken :P
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor Nicky » do sep 29, 2016 11:56

:evil: nog een heel jaar
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » za jul 01, 2017 06:03

'Robert Langdon' #5 'Oorsprong' - Dan Brown - 2017

Afbeelding

Professor Robert Langdon heeft opnieuw de hoofdrol. Ditmaal speelt het verhaal zich volledig af in Spanje – Madrid, Barcelona, Sevilla en Bilbao, de stad van het Guggenheim Museum. In deze steden belandt Langdon op het kruispunt van de twee vragen die de mensheid al eeuwenlang bezighouden: Waar komen wij vandaan? Waar gaan wij naartoe? 

Dan Brown weeft in Oorsprong wederom een mozaïek van codes, wetenschap, religie, geschiedenis, kunst en architectuur tot een razend spannende thriller. Maar er wordt een frisse draai gegeven aan de stijl die zijn handelsmerk werd doordat nu moderne kunst en innovatieve technologie een belangrijke rol spelen. Hiermee wordt aan zijn schrijverschap een nieuwe dimensie toegevoegd.

Publicatiedatum 3 okt 2017; Pagina’s 500; Uitgeverij Luitingh Sijthoff
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor lien1806 » za jul 01, 2017 20:35

Ik heb zo'n 10 jaar geleden zijn eerste 4 boeken gelezen, en hoewel ik daar van genoten heb, heb ik daarna niks meer van hem gelezen (al heb ik zijn boeken wel in huis). Eigenlijk zou ik die eerste 4 boeken eens moeten gaan herlezen (want ik weet er zo goed als niks meer van) en daarna de volgende boeken ook moeten gaan lezen. Maar ja, er staan nog zoveel boeken ongelezen in de boekenkast, en die van Dan Brown roepen niet zo hard...
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor An'drei » za jul 01, 2017 23:17

geen literaire hoogstandjes (ook niet voor wat betreft de thriller genre) maar op zich lezen ze wel altijd lekker weg. Dus ik wil hem wel gaan lezen :D
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Minnie » za jul 01, 2017 23:50

Dat vind ik ook An'drei. Raar eigenlijk he. Ze lezen heel vlot, maar eigenlijk zijn het niet zo'n goede verhalen. :lol:
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo jul 02, 2017 07:57

Ik laat de boeken van Dan Brown over aan anderen, ik heb namelijk geen open haard.
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor motormuis » zo jul 02, 2017 09:39

Ik ga met An'drei mee, ze lezen wel erg lekker.

Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

VorigeVolgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies