Sophie Hannah

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Re: Sophie Hannah

Berichtdoor Eric » do okt 10, 2013 19:21

Brandschoon
Auteur: Sophie Hannah
Oorspronkelijke titel: Kind Of Cruel
Uitgeverij De Kern
Vertaling: Anna Livestro
ISBN: 978 90 325 1330 6
Paperback
Prijs: € 19,95
Verschenen: oktober 2013

Afbeelding

Amber weet meer dan ze toegeeft, zelfs aan zichzelf. Ze weet dat ze niet meer kan slapen sinds iemand haar beste vriendin vermoord heeft door haar huis in brand te steken. Ze weet dat het niet normaal is als vier van je familieleden twee dagen verdwijnen, zonder aankondiging of bericht, en vervolgens al zeven jaar lang doen alsof dat nooit is gebeurd. En ze weet dat diep in haar geheugen de waarheid verborgen ligt over wat er al die jaren geleden is gebeurd.

Verteerd door het vage, onbestemde gevoel dat het tijd is om uit te zoeken wat er precies is gebeurd, gaat ze met hulp van een hypnotherapeut op zoek naar antwoorden. Maar voor een brandschoon geweten moet je soms een hoge prijs betalen...

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Fedor » za okt 12, 2013 10:09

Komt op mijn lijstje.
Afbeelding Het Slechte Pad van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 15, 2016 15:37

'Hercule Poirot'-mysterie #1 'De Monogrammoorden' - Sophie Hannah 2015

Afbeelding

Jaar na jaar overtrof AGATHA CHRISTIE zichzelf met haar inventieve detectives die door miljoenen lezers ter wereld werden verslonden. The Queen of Crime overleed in 1976, maar Poirot leeft voort! Bestsellerauteur Sophie Hannah kruipt in de huid van Christie en levert een puntgave, nieuwe Poirot af.

1929 - Poirots rustige avondmaal in een Londens koffiehuis wordt verstoord als een opgejaagde, jonge vrouw hem toevertrouwt dat iemand op het punt staat haar te vermoorden. Ze is doodsbang, maar zegt dat het recht zal zegevieren als ze dood is, en ze smeekt Poirot geen onderzoek te verrichten in het geval van haar dood. Later die nacht worden drie mensen dood aangetroffen in een chic, Londens hotel. De moordenaar heeft drie sinistere aanwijzingen achtergelaten: een manchetknoop met initialen in de mond van elk slachtoffer. Al snel is Hercule Poirot verwikkeld in de zaak en terwijl hij alles op alles zet om de bizarre stukjes van de puzzel in elkaar te zetten, maakt de moordenaar zich op om weer toe te slaan...

Met De Monogram Moorden creëert bestsellerauteur SOPHIE HANNAH een voor gewone stervelingen zeer ingenieus raadsel, dat alleen kan worden opgelost door de vermaarde, Belgische detective Hercule Poirot en zijn 'kleine, grijze cellen'.

Gepubliceerd 2015; Pagina's 336; Uitgeverij The House of Books

'De Nieuwe Erfgenaam' - Sophie Hannah - 2016

Afbeelding

Clonakilty (Ierland), 1929. Athelinda Playford heeft verschillende mensen uitgenodigd om samen met haar en haar familie een week door te brengen op haar landgoed Lillieoak, op het platteland in het zuiden van Ierland. De genodigden - onder wie oude bekenden Poirot, Catchpool, Gathercole en Rolfe - weten niet waarom ze zijn uitgenodigd, terwijl de familieleden van mevrouw Playford zich verbazen over de samenstelling van het gezelschap. Daar komen ze gauw genoeg achter...

Publicatiedatum 6 sep 2016; Pagina's 336; Uitgeverij The House of Books
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor An'drei » vr jul 15, 2016 18:44

Hey. Ik wist niet eens dat er nieuwe Poirot boeken waren. Op de lijst!
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 15, 2016 20:41

Deze komen ook op mijn lijstje 8-)
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Rob/Beldaran » di jul 19, 2016 19:38

'Alles op het Spel' - Sophie Hannah - 2016

Afbeelding

Justine verhuist met haar gezin naar een prachtig huis in Devon. Kort na de verhuizing begint haar dochter Ellen zich steeds meer terug te trekken, zeker nadat haar nieuwe BFF George geschorst is van school. Justine probeert het hoofd van de school te bewegen de schorsing ongedaan te maken, maar komt erachter dat er helemaal geen sprake is van een schorsing. Sterker nog... er ís helemaal geen George. Dan beginnen de vreemde telefoontjes. Iemand probeert Justine ervan te overtuigen dat zij en Justine een gedeeld traumatisch verleden hebben. Justine heeft echter geen idee waar ze het over heeft. Wanneer de vrouw vertelt over drie graven, qua afmetingen bestemd voor twee volwassenen en een kind, begint Justine te vrezen voor de veiligheid van haar gezin. De politie kan niets doen met haar vage omschrijvingen, en Justine zal zelf achter de waarheid moeten komen. Maar daartoe zal ze eerst moeten uitvinden wie de anonieme beller is...

'Alles op het spel' is de nieuwe thriller van de koningin van de Britse spanning. Tot haar grootste fans behoren Nicci French en Simone van der Vlugt. Naast haar serie met Charlie & Simon in de hoofdrol, is 'Alles op het spel' een standalone. Sophie Hannah schreef de meest recente 'Agatha Christie-boeken' en is ideaal voor de fans van Nicci French en SJ Watson.

Publicatiedatum 13 sep 2016; Pagina’s 464; Uitgeverij De Fontein Romans & Spanning
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » zo aug 07, 2016 20:25

oef die komt binnen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » vr aug 12, 2016 22:54

Zeker

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo jan 08, 2017 13:22

'Beste Vrienden' - Sophie Hannah - 2017

Afbeelding

Er loopt een moordenaar rond die stellen van twee beste vrienden een voor een vermoordt. Vóór de moord blijken de slachtoffers een wit zelfgemaakt boekje te hebben gekregen, met enkele dichtregels. Al vijf maanden lang probeert de politie de moordenaar, die ze Billy hebben genoemd, te pakken, maar zonder resultaat. Tot grote frustratie van rechercheur Simon Waterhouse. Maar dan komt stand-up comédienne Kim naar hem toe. Zij heeft zo’n wit boekje, maar ze is nog steeds springlevend. Ze kreeg het boekje na een optreden. Waarom? Want naar eigen zeggen heeft Kim niet eens een beste vriend of vriendin...

‘Alledaagse mensen in een ogenschijnlijk alledaagse setting. Alleen Hannah kan het zo ondraaglijk spannend maken.’ Guardian; ‘Volgens mij ben ik een redelijk ervaren lezer, maar Sophie Hannah zet me steeds op het verkeerde been. Verslavend.’ Nicci French; ‘Beste vrienden’ is beeldend en inventief, en vol zwartgallige humor. De identiteit van de moordenaar mag dan misschien wat ongeloofwaardig zijn, het is wel echt verrassend.’ The Independent.

Publicatiedatum 9 mei 2017; Pagina’s 448; Uitgeverij de Fontein Tirion
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » ma mei 15, 2017 12:36

afschuwelijke cover
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » ma mei 15, 2017 21:31

Jazeker

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » di dec 05, 2017 08:09

‘Heb Jij Haar Gezien?’ – Sophie Hannah – 2018

Afbeelding

Cara Burrows verlaat uitgeblust haar man en kinderen, en vlucht naar een wellnessresort. Als ze daar uitgeput haar hotelkamer betreedt blijkt die al bezet. Het foutje van de receptionist doet Cara twijfelen; het meisje dat ze springlevend in de kamer heeft gezien is iemand die ze niet gezien kán hebben: de vermoorde Melody Chapa, wier ouders een levenslange gevangenis uitzitten voor de moord op haar. Cara raakt verwikkeld in een web van leugens en intrige, een gevaarlijk web.

Publicatiedatum 10 jan 2018; Pagina’s 336; Uitgeverij The House of Books
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr dec 08, 2017 20:20

klinkt goed
op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » vr dec 08, 2017 20:26

zeker weten