Sophie Hannah

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Berichtdoor Jemima » za okt 16, 2010 17:57

De beschrijvingen van haar boeken trekken me altijd enorm! Maar eerst maar eens de 2 boeken van haar lezen die hier nog ongelezen in e kast staan. Mijn eerste boek van haar beviel in ieder geval goed!
Ik lees nu: Villa Magdalena van Santa Montefiore
Ebook: Stad van verloren zielen van Cassandra Clare
Jemima
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Eric » di okt 19, 2010 19:01

Geweldig interview van Josefin Hoenders met Sophie Hannah
Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/sophiehannah.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Marcella » vr okt 22, 2010 12:59

Erg leuk interview om te lezen! :D
Marcella
De Witte Tijger

Re: Sophie Hannah

Berichtdoor Liepje » za jul 30, 2011 16:11

Ik ben nu bezig in De andere helft leeft. :lezen:

Alleen had ik natuurlijk weer totaal niet door dat er wel een bepaalde volgorde in de boeken van Sophie Hannah zit. :P
Ik ben nu ruim 200 blz. op weg in dit boek en snap niet veel van de politie-inspecteurs Zailer en Waterhouse. Blijkbaar is dit in de vorige boeken al ruimschoots beschreven. Dus die ga ik dan ook maar snel lezen hier na.

Eric schreef:Geweldig interview van Josefin Hoenders met Sophie Hannah
Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/sophiehannah.html

Een erg leuk intervieuw om te lezen! :D
Liepje
De Zilvermagiër

Berichtdoor Floratina » zo jul 31, 2011 10:57

Heb haar tweede boek nog steeds niet gelezen, maar ben wel van plan dat binnekort echt te gaan doen...
Floratina
De Boekendief

Berichtdoor Liepje » ma aug 01, 2011 15:20

Ik heb De andere helft leeft inmiddels uit, geef het :4:.
Vond het boek wat lastig om in te komen. Er was mijn nog veel onduidelijk na de eerste twee/drie hoofdstukken. Daarna leest het als een trein. Er staan zeer veel namen in het boek (personen, plaatsen, adressen, huizen, enz.) waardoor het soms wat lastig te volgen was.
Tot ruim over de helft van het boek vond ik er niet veel spannends aan. Maar dat maakte de rest van het boek helemaal goed.
Superspanned op het laatst. Je wordt als lezer ook totaal op het verkeerde been gezet m.b.t. de ontknoping. Erg goed!
Liepje
De Zilvermagiër

Berichtdoor lenie » zo nov 13, 2011 16:14

Afbeelding

Wiegendood kan kindermoord lijken en andersom...

Volgens Sophie Hannah zijn de dingen zelden zo voor de hand liggend als ze op het eerste oog lijken, en dat maakt haar boeken zo uitdagend. Daily Express

Programmamaakster Fliss Benson ontvangt op haar werk een anonieme kaart, waarop zestien cijfers staan, in rijen van vier. Het zegt haar helemaal niks.
Diezelfde dag gaat Fliss tegen haar zin aan de slag voor een documentaire over gerechtelijke dwalingen bij de veroordeling voor moord van moeders wier kinderen aan wiegendood zijn overleden. De documentaire volgt drie vrouwen:
Helen Yardley, Sarah Jaggard en Rachel Hines. Alle drie zijn ze nu vrij. Naar de arts die hen achter de tralies heeft gekregen, dr. Judith Duffy, is onderzoek ingesteld door het medisch tuchtcollege. Om redenen die ze met niemand deelt, zit Fliss niet te wachten op dit project. Dan wordt Helen Yardley dood aangetroffen in haar woning, met in haar zak een kaart met
zestien cijfers erop, gerangschikt in rijen van vier...

Het zijn de onaangepaste hoofdpersonen die Sophie Hannahs thrillers zo menselijk maken. Ze zitten vol twijfels, schaamte en spijt (...) Haar
grondige research naar de veroordelingen rond wiegendood maakt dit boek zo overtuigend en zo verontrustend.

@ Ik ga dit boek lezen voor de Crimezone Buzzz Club...
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Dolphin88 » ma nov 14, 2011 08:47

Hier iemand die met je meedoet lenie!
"Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt. Niet over wat de schrijver belangrijk vindt." - Thea Beckman
Dolphin88
De Historicus

Berichtdoor lenie » ma nov 14, 2011 11:31

Dolphin88 schreef:Hier iemand die met je meedoet lenie!
Gezellig, ik heb hem bijna uit, ben benieuwd wat jij van het boek vind!
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor lenie » ma nov 14, 2011 18:06

En dan hier mijn mening over De lege kamer:

Omschrijving:
Programmamaakster Fliss Benson ontvangt op haar werk een anonieme kaart, waarop zestien cijfers staan, in rijen van vier. Het zegt haar helemaal niks.
Diezelfde dag gaat Fliss tegen haar zin aan de slag voor een documentaire over gerechtelijke dwalingen bij de veroordeling voor moord van moeders wier kinderen aan wiegendood zijn overleden. De documentaire volgt drie vrouwen:
Helen Yardley, Sarah Jaggard en Rachel Hines. Alle drie zijn ze nu vrij. Naar de arts die hen achter de tralies heeft gekregen, dr. Judith Duffy, is onderzoek ingesteld door het medisch tuchtcollege. Om redenen die ze met niemand deelt, zit Fliss niet te wachten op dit project. Dan wordt Helen Yardley dood aangetroffen in haar woning, met in haar zak een kaart met
zestien cijfers erop, gerangschikt in rijen van vier...

Mijn mening:

De cover vermeld een literaire thriller, de achterkant van het boek beloofd genoeg ingrediënten voor een spannend boek.
Helaas voldeed dat niet aan mijn verwachtingen. Een onderhoudend verhaal is het wel, omdanks dat het soms wat langdradig is, dus doorbijten!!
Toch kon ik het boek soms moeilijk wegleggen, zeker als de auteur ineens een andere weg inslaat en de lezer verbaast achterlaat. Maar dat is het kenmerk van al Hanna's thrillers..
De ontknoping zit goed en verrassend in elkaar. Dat de schrijfster goed research heeft gedaan is goed te merken in het verhaal,
het blijft menselijk en nergens over de top..
In plaats van het boek het stempel Literaiire thriller te geven had ik het liever als een Whodunnit bestempeld.

Al met al geef ik het boek :3:
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Dolphin88 » di nov 15, 2011 20:37

Dat is snel uit, dat gaat mij niet lukken helaas. Denk dat ik hem komend weekend pas uit ga kunnen lezen. Maar, leuk om je reactie te lezen, ben zelf ook wel benieuwd waar het heen gaat. :) Hoop iig niet dat ik hem heel langdradig ga vinden.. :roll:
"Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt. Niet over wat de schrijver belangrijk vindt." - Thea Beckman
Dolphin88
De Historicus

Berichtdoor nightvamp » wo nov 16, 2011 22:18

Ook ik heb het boek; "De lege kamer" gelezen voor de crimezonebuzzz club. Dit is mijn mening over het boek:

De flaptekst beloofd een zeer spannende literaire thriller die je echt moet lezen. Alleen helaas is het boek minder spannend dan de flaptekst doet vermoeden en op sommige momenten kan je zelfs spreken van langdradig. De rode draad die door het verhaal heen loopt is voornamelijk gespitst op het politieonderzoek en ook over de documantaire die gemaakt wordt over het verhaal van de ouders. Alleen de ouders zelf komen bijna niet aan bod in het verhaal en ik denk dat Hannah daar een punt heeft laten liggen Daardoor blijft het boek afstandelijk en je maakt geen kennis met de emoties die bij dit verhaal zouden moeten horen. Toch bleef ik het verhaal wel volgen omdat ik toch nog ergens verwachte verrassende of bloedstollende momenten tegen te komen, alleen wie dat verwacht komt toch wel bedrogen uit. Kortom de opzet van het verhaal is goed, alleen het mist het hem in de uitwerking ervan ondanks dat Hannah haar research wel goed heeft gedaan
nightvamp
De Leerling

Berichtdoor Katrien » zo dec 16, 2012 13:15

Ik heb net het korte verhaal "Het gastenboek" van Sophie Hannah gelezen. Via Google als gratis PDF te vinden. Ik vond het best een lekker verhaal :4:. Het is 10 pagina's, dus langdradig is het zeker niet. Een aanrader als tussendoortje!
Net uit: Peter James - De perfecte moord :3:
Nu aan het lezen: Dave Eggers - Zeitoun
Katrien
Roofdier

Berichtdoor Marcella » di dec 18, 2012 12:07

Bedankt voor de tip, Katrien! Ik heb het zojuist gedownload en ga het straks eens lekker lezen met een warme kop thee. :)
Marcella
De Witte Tijger

Berichtdoor Marcella » di dec 18, 2012 14:44

Ik heb het net gelezen, het is inderdaad een leuk verhaaltje voor tussendoor. :)
Marcella
De Witte Tijger

VorigeVolgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies