Elizabeth George

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Berichtdoor marjo » ma aug 16, 2010 19:29

Begin er dan maar niet aan, want je legt het niet meer weg!
Het is weer een fantastische puzzel geworden...
marjo
De Bezoeker
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor annemieke » ma aug 16, 2010 23:02

Kan iemand de juiste volgorde doorgeven?? Ik heb nog nooit een boek van haar gelezen, waar moet ik beginnen??
annemieke
Shannara

Berichtdoor Egwene » ma aug 16, 2010 23:26

ik zal morgen even wat posten! Ik moet even zoeken!!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Egwene » di aug 17, 2010 10:26

Volgorde:

Totdat de dood ons scheidt
Afrekening in bloed
Klassemoord
Zand over Elena
De verdwenen Jozef
Mij is de wrake
Waar rook is...
In handen van de vijand
In de ban van bedrog
Wie zonder zonde is...
Verrader van het verleden
Moordmotieven
Zijn laatste wil
In volmaakte stilte
Een onafwendbaar einde
In wankel evenwicht
Lichaam van de dood
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene

Berichtdoor Els B. » di aug 17, 2010 10:52

Goed lijstje, Connie. Alleen moordmotieven is geen Lynley/Havers boek, maar een boek met korte verhalen. Is dus niet van belang als je de Lynley/Havers-boeken op volgorde wilt lezen.
Ook 'Een onafwendbaar einde' is niet per se een Lynley/Havers en kun je goed overslaan.

Persoonlijk vind ik de 4 boeken in het midden de reeks, vanaf 'waar rook is..' tot en met 'wie zonder zonde is..' veruit de beste boeken van de reeks, en vond ik de twee boeken ('verrader van het verleden' en 'zijn laatste wil') erna wat minder. De boeken die daarop volgen zijn beter, maar (volgens mij) niet zo goed als die 4 die ik al aangaf.

Maar het is sowieso een van de betere schrijfsters van een reeks boeken, met een goede ontwikkeling van de personages en goed geschreven. Een aanrader om van begin tot einde te lezen!
Leest nu: Grijs verleden - Philip Kerr en City of Dragons - Robin Hobb
Els B.
Vuurgeest

Berichtdoor Egwene » di aug 17, 2010 11:11

Volgens boekbeschrijvingen.nl gaat moordmotieven wel over Lynley/havers en ook Een onafwendbaar einde staat daar bij de lynley/havers serie.

Maar zo ver ben ik nog niet met lezen, dus ik ga er van uit dat jij het wel weet. ;)
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor Jemima » di aug 17, 2010 11:24

Volgens mij ging het eerste verhaal in Moordmotieven over Lynley en Lady Helen. De rest staat er wel lost van. Dus toch handig als je het er daar tussen leest, dat had ik dus niet gedaan en stond even verbaasd van hoe de verhoudingen stonden ;)
Ik lees nu: Gevallen van Karin Slaughter
Ebook: Zwaar beproefd van Chantal van Gastel en De steen des afscheids van Tad Williams
Jemima
De Leerling

Berichtdoor annemieke » di aug 17, 2010 11:44

Super zeg dankjewel! Dan heb ik nog heel wat te gaan!
annemieke
Shannara

Berichtdoor Patty » di aug 17, 2010 11:45

Moordmotieven is eigenlijk een op zich staand boek dat niets te maken heeft met de Lynley-serie.

Flaptekst
Tijdens een excursie op het landgoed Abinger Manor wordt een van de bezoekers plotseling onwel. Gelukkig zijn inspecteur Thomas Lynley en lady Helen aanwezig, en bieden hun hulp aan.

Douglas Armstrong is een succesvolle zakenman. Vlak voor zijn 55ste verjaardag begint zijn veel jongere vrouw Donna zich vreemd te gedragen. Wordt hij door haar bedrogen?

Eric Lawton pleegt zelfmoord en laat zijn vrouw Charlie intens verdrietig achter. Waarom heeft hij zelfmoord gepleegd? Waarom heeft hij haar verlaten? Charlie besluit op zoek te gaan naar zijn familie, maar stuit daarbij op wel heel onaangename zaken.

Elizabeth George heeft bewezen dat ze intrigerende thrillers kan schrijven met inspecteur Thomas Lynley en brigadier Barbara Havers in de hoofdrol. Met Moordmotieven laat ze zien dat ze niet alleen vuistdikke boeken schrijft, maar ook een meester is in het schrijven van verhalen.
Alle vijf de verhalen worden persoonlijk toegelicht door de auteur.

Van de boeken die ik tot hiertoe van haar gelezen heb vind ik In handen van de vijand het beste.
I was born with a reading list I will never finish
Patty
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Jemima » di aug 17, 2010 12:05

Patty schreef:Moordmotieven is eigenlijk een op zich staand boek dat niets te maken heeft met de Lynley-serie.

Da's natuurlijk niet helemaal waar, als Lynley een rol in een van de verhalen speelt. Het klopt wel dat je de serie kan lezen en deze overslaan, zonder iets te missen. Maar als je moormotieven wel wil lezen, dan kan je het volgens mij beter lezen tussen de boeken zoals door Egwene genoemd.
Zoals ik al aangaf kan het anders wat verklappen uit het persoonlijke leven van Lynley.
Ik lees nu: Gevallen van Karin Slaughter
Ebook: Zwaar beproefd van Chantal van Gastel en De steen des afscheids van Tad Williams
Jemima
De Leerling

Berichtdoor Patty » di aug 17, 2010 16:34

Daar heb je volkomen gelijk in. Ik zag het alleen een beetje anders.

Dit verhaal kan je best helpen om de onderlinge verstandhouding van de personages aan te vullen.
Ik zie het alleen een beetje los van de serie met Lynley en Havers en alle anderen natuurlijk :)

Ach, het komt er toch alleen op aan veel leesplezier te hebben, niet dan? :)
Patty

Re: Elizabeth George

Berichtdoor Daniëlle » zo dec 04, 2011 14:21

Een duister vermoeden
Elizabeth George

De machtige Sir Bernard Fairclough roept inspecteur Thomas Lynleys hulp in bij het onderzoek naar zijn neef Ian Cresswell. Diens dood wordt afgedaan als een noodlottige verdrinking en er is zo op het eerste gezicht niets dat anders doet vermoeden. Maar wanneer Lynley de hulp inroept van zijn vrienden Simon en Deborah St. James, wordt algauw duidelijk dat het binnen de Fairclough-clan wemelt van de geheimen, leugens en motieven.
Terwijl Deborah onderzoek doet naar de zoon van Bernard, Nicholas Fairclough, raakt ze geïntrigeerd door Nicholas beeldschone vrouw, met wie ze een uiterst sterke band voelt. Intussen graven Lynley en Simon naar informatie over de rest van de familie, onder wie de verbitterde ex-vrouw van het slachtoffer en de man voor wie hij haar verliet.
Naarmate het onderzoek vordert, begint de positieve reputatie van de Faircloughs steeds meer deukjes te vertonen, en dreigen het bedrog en de leugens iedereen in de familie te vernietigen...

Oorspronkelijke titel: Believe the lie
Verschijnt: Februari 2012
Uitvoering: Paperback
Prijs: € 22,50

[Uitgeverij A.W. Bruna]

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Patty » zo dec 04, 2011 18:42

Daniëlle schreef:Een duister vermoeden
Elizabeth George

De machtige Sir Bernard Fairclough roept inspecteur Thomas Lynleys hulp in bij het onderzoek naar zijn neef Ian Cresswell. Diens dood wordt afgedaan als een noodlottige verdrinking en er is zo op het eerste gezicht niets dat anders doet vermoeden. Maar wanneer Lynley de hulp inroept van zijn vrienden Simon en Deborah St. James, wordt algauw duidelijk dat het binnen de Fairclough-clan wemelt van de geheimen, leugens en motieven.
Terwijl Deborah onderzoek doet naar de zoon van Bernard, Nicholas Fairclough, raakt ze geïntrigeerd door Nicholas beeldschone vrouw, met wie ze een uiterst sterke band voelt. Intussen graven Lynley en Simon naar informatie over de rest van de familie, onder wie de verbitterde ex-vrouw van het slachtoffer en de man voor wie hij haar verliet.
Naarmate het onderzoek vordert, begint de positieve reputatie van de Faircloughs steeds meer deukjes te vertonen, en dreigen het bedrog en de leugens iedereen in de familie te vernietigen...

Oorspronkelijke titel: Believe the lie
Verschijnt: Februari 2012
Uitvoering: Paperback
Prijs: € 22,50

[Uitgeverij A.W. Bruna]

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share

Bedankt Daniëlle! Weet ik gelijk wat ik moet vragen voor mijn verjaardag! :D
Patty

Berichtdoor carla » di feb 28, 2012 17:01

Duister Vermoeden in inmiddels te koop. Maar ik twijfel, het boek is duur en haar vorige boek vond ik niet veel aan.
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Daniëlle » di feb 28, 2012 21:23

carla schreef:Duister Vermoeden in inmiddels te koop. Maar ik twijfel, het boek is duur en haar vorige boek vond ik niet veel aan.

Carla, als je twijfelt zou ik eerst de recensies afwachten. Je kan het boek nog altijd goedkoper via Boekenkraam.nl kopen. Dan moet je wel even geduld hebben. ;)
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

VorigeVolgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies