James Patterson

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

James Patterson

Berichtdoor Linda » di apr 18, 2006 18:14

James Patterson

5.000 gratis boeken voor treinreizigers

De Amerikaanse auteur James Patterson deelt op donderdag 20 april 2006 vijfduizend exemplaren uit van zijn boek Zij die gaan sterven, aan reizigers in de trein. De schrijver is een van de populairste auteurs ter wereld en de bestverkopende auteur van Amerika. Hij deelt zijn boeken als onderdeel van de NS-campagne 'Tijd voor lezen'.

De auteur reist deze dag vanaf Amsterdam naar Den Bosch, Eindhoven, Rotterdam, Apeldoorn naar Amersfoort. Daarna rijdt hij weer terug naar Amsterdam. De eerste trein vertrekt rond half tien ?s ochtends en de laatste trein zal om vier uur ?s middags weer terugkomen in Amsterdam.

Patterson is bekend van zijn boeken met Alex Cross in de hoofdrol en de serie rond de Women?s Murder Club. Wereldwijd zijn er meer dan 75 miljoen exemplaren van zijn boeken in druk en hij werd vertaald in bijna 40 talen. Hij woont in Florida.
Linda
Dochter van het Woud

Berichtdoor Linda » za apr 22, 2006 23:03

En? Heeft iemand Patterson ontmoet en/of een boek gekregen?
Linda
Dochter van het Woud

Berichtdoor Woordenaar » zo apr 23, 2006 10:38

Ik lees het nu pas, dus gemist.
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Eric » do aug 24, 2006 20:44

James Patterson: Wie Het Laatst Lacht

PATTERSONS PROMOPOCKET VOOR SLECHTS ? 3,95

Cross's genadeloze jacht op de moordenaar levert een verdachte op - een britse diplomaat die een verborgen leven leidt. Hij doodt mensen tijdens een fantasiespel dat hij met drie mannen elders op de wereld speelt. Maar het blijkt een onmogelijke en levensbedreigende opgave om te bewijzen dat deze Shafer het brein achter deze moorden is.

Wanneer de diplomaat een aantal verrassende en briljante tegenzetten doet, beseft Cross dat hijzelf en iedereen die hem dierbaar is als pionnen zijn ingezet voor een nog veel gruwelijker spel...

Verschijnt: september 2006
Uitvoering: pocket
Prijs: ? 3,95
Oorspronkelijke titel: Pop Goes The Weasel

Afbeelding
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » vr aug 25, 2006 15:07

gelukkig......
ik heb hem al :D
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » zo aug 27, 2006 13:36

James Patterson: De Vijfde Vrouw

HET VIJFDE DEEL VAN DE WOMEN?S MURDER CLUB: DE JAMES PATTERSON TREIN DENDERT DOOR

In haar vrije tijd doet politie-inspecteur Lindsay Boxer wat ze het liefst doet: shoppen met haar vriendinnen, in dit geval advocaat Yuki Castellano en Yuki?s moeder Keiko. Maar plotseling stort Keiko ineen en ze wordt met spoed naar het San Francisco Medical Center gebracht. Haar conditie verbetert gelukkig snel, maar enkele dagen later overlijdt ze toch nog volkomen onverwacht. Ze had de verkeerde medicijnen toegediend gekregen en is overleden aan een hartaanval. Dan blijkt dat het niet de eerste keer is dat pati?nten die genezen leken, alsnog op onverklaarbare wijze overlijden in dit ziekenhuis.

Verschijnt: januari 2007
Uitvoering: paperback
Prijs: ? 19,95
Oorspronkelijke titel: The Fifth Horseman

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor carla » vr sep 08, 2006 09:44

Het nieuwste boek van Patterson, In naam van de vader, zou 2 september verschijnen. Ik had het boek gereserveerd bij Bol. Maar nu weten ze niet wanneer het boek verschijnt. Weet iemand hier meer van?
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Eric » di okt 03, 2006 13:46

James Patterson: In Naam van de Vader
Een overgangsverhaal

Het elfde boek van James Patterson over Alex Cross bevat totaal geen verwijzingen meer richting de Russische crimineel en terrorist Wolf, die in de vorige twee delen nog een bloederige hoofdrol voor zichzelf had opge?ist. In plaats daarvan wordt Cross tijdens zijn vakantie gevraagd om de politie van Los Angeles bij te staan tijdens het onderzoek naar de moord op Antonia Schifman, een beroemde en succesvolle actrice. Schifman is doodgeschoten, maar de moordenaar bewerkte tevens haar gezicht met een mes en stuurde daarna een email naar een verslaggever van de Los Angeles Times. Als er vlak daarna nog meer slachtoffers vallen, blijkt het om een gewetenloze seriemoordenaar te gaan en kan Alex Cross zijn vakantie wel vergeten.

In vergelijking met de vorige boeken van James Patterson over Alex Cross is ?In Naam van de Vader? eigenlijk een stapje terug in de tijd. Het verhaal is niet al te gecompliceerd en doet daarom terugdenken aan de eerste delen in deze serie. Het is in feite de jacht van een rechercheur op een moordenaar en daarin is Cross op zijn best. Helaas werkt de LAPD niet altijd even mee en blijkt de prestigestrijd tussen gewone politie en de FBI vaak belangrijker dan de uiteindelijk gezamenlijke taak om nieuwe slachtoffers te voorkomen. Tussendoor heeft Cross ook nog andere problemen, aangezien zijn relatie met Jamilla onder druk staat en hij tevens in een hevige strijd is verwikkelt om zijn jongste zoon te mogen blijven zien. Het is door het hele verhaal heen duidelijk merkbaar dat de rechercheur grote moeite heeft met zijn werk voor de FBI en het feit dat hij steeds vaker weg is bij zijn gezin. Hij mist de samenwerking met zijn jeugdvriend Sampson en alles wijst erop dat Alex Cross mogelijk zijn oude baan bij de politie van Washington D.C. weer gaat oppikken. In dat opzicht is ?In Naam van de Vader? misschien een soort van overgangsverhaal en kan dat verklaren waarom het niet ??n van de beste boeken van James Patterson genoemd kan worden. De handelswijze van Christine, de moeder van zijn jongste zoontje, is zeer grillig te noemen en op het eind van het verhaal zelfs bijna lachwekkend. De jacht op de seriemoordenaar zit redelijk in elkaar en hoewel de indruk gewekt moet worden dat het mogelijk om een vrouw gaat, blijkt het al snel wel degelijk om een mannelijk dader te gaan. Een irritante journalist volgt Cross door het hele verhaal, maar nergens wordt geloofwaardig gemaakt hoe deze man aan zijn informatie komt. Ook de uiteindelijke confrontatie van Cross met de moordenaar is niet helemaal logisch en maakt ? samen met het bovenstaande ? dat je het gevoel krijgt dat James Patterson bij het schrijven van dit boek er niet helemaal met zijn gedachten bij is geweest.

Maar Patterson heeft het dan ook waanzinnig druk, aangezien hij buiten zijn thrillers inmiddels ook de markt voor de kinderboeken heeft ontdekt. Maar ondanks de kritiek valt er natuurlijk nog best wel het een en ander te genieten in het elfde deel over Alex Cross. Hoewel Patterson nauwelijks een ster in het schrijven van dialogen genoemd kan worden, zijn de belangrijkste personages inmiddels redelijk uitgewerkt en heb je slechts aan een paar zinnen voldoende om te begrijpen wat er gaat gebeuren. Cross en zijn overige familieleden zijn daardoor levensechte mensen geworden en de liefhebbers van de boeken van James Patterson zijn bijzonder met hun begaan. Het verlaten van de FBI lijkt dan ook een goede stap en een nieuwe samenwerking met Sampson is iets waar de fans van de serie zich bijzonder op zullen verheugen. Of het ook echt gaat gebeuren? Dat zal moeten blijken in het twaalfde deel, dat ongetwijfeld volgend jaar gaat verschijnen en waarmee Patterson zich vast en zeker zal gaan revancheren.

Afbeelding

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Woordenaar » za jan 27, 2007 11:50

Een stukje uit de recensie in de volkskrant van De vijfde vrouw:
Wat Patterson aanraakt verandert in geld. Hij is de IKEA onder de misdaadauteurs.
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer

Berichtdoor Daniëlle » zo aug 19, 2007 11:26

In januari verschijnt een nieuw boek van James Patterson.

Het zesde slachtoffer
Inspecteur Lindsay Boxer en haar nieuwe partner krijgen te maken met een maniak die de straten van San Francisco onveilig maakt. Op klaarlichte dag worden telkens kinderen samen met hun nanny's ontvoerd. Nog angstaanjagender is dat de ontvoerder vervolgens geen losgeld eist. Terwijl het complete politiekorps de jacht opent, moet Lindsay nog een andere zaak zien op te lossen. Een van haar vriendinnen uit de Women's Murder Club is het slachtoffer geworden van een gewelddadige overval en vecht in het ziekenhuis voor haar leven.

Oorspronkelijke titel: The Sixth Nanny
Verschijnt: Januari 2008
Uitvoering: Paperback
Prijs: ? 19,95

[Uitgeverij A.W. Bruna]
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor carla » za okt 20, 2007 09:40

Ik zag bij te reserveren bij Bol het boek Tweestrijd van James Patterson van uitgeverij Cargo.
Weet iemand of dit boek al een keer in het nederlands is verschenen bij een andere uitgever?
carla
De Bliksemdief

Berichtdoor Nicole(ken) » za okt 20, 2007 10:46

carla schreef:Ik zag bij te reserveren bij Bol het boek Tweestrijd van James Patterson van uitgeverij Cargo.
Weet iemand of dit boek al een keer in het nederlands is verschenen bij een andere uitgever?

Volgens mij is dit een nieuw boek van Patterson.

Zou het niet de vertaling kunnen zijn van zijn nieuwste "Double Cross" ??
mooi, 't leven is mooi zolang er boeken zullen zijn
Nicole(ken)
Grensgeval

Berichtdoor lenie » za okt 20, 2007 11:05

De laatste nieuwe van James Patterson heet gewoon Cross,Is geen kritiek Nicole, maar om verwarring te voorkomen :lol:
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Nicole(ken) » za okt 20, 2007 11:12

Ik begrijp het Lenie dat het geen kritiek is maar kijk eens op Fantasticbooks.co.uk en daar zie je het nieuwste boek van Patterson, nl. DOUBLE Cross (naast zijn eerder genoemde Cross)...... :twisted:
Ik kan me natuurlijk vergissen h? :roll: ;)
Nicole(ken)
Grensgeval

Berichtdoor Nicole(ken) » za okt 20, 2007 11:15

carla schreef:Ik zag bij te reserveren bij Bol het boek Tweestrijd van James Patterson van uitgeverij Cargo.

Waar zien jullie bij Bol.com de te verwachten boeken staan :?:

Ik kijk er waarschijnlijk over want ik zie niks dat ook maar op 'te verwachten' wijst :cry:
Ik heb hier op het forum wel al dikwijls meldingen gezien dat het op het te-verschijnen-boeken van Bol te zien is, maar helaas......
Nicole(ken)
Grensgeval

Volgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies