Stephen King

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Re: Stephen King

Berichtdoor lien1806 » wo maart 06, 2019 16:18

Hebben!
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor Minnie » wo maart 06, 2019 16:21

Ik ook :D
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor motormuis » wo maart 06, 2019 16:26

Ik ook

Groetjes Lidy
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » vr maart 08, 2019 18:30

ik wil ook
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma maart 11, 2019 14:02

Net 'Verlichting' uitgelezen, het is een naar verwachting zeer wel te lezen verhaal. En net als zijn vorige novelle verrassend anders :4:
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 24, 2019 09:50

Voor diegene die toch liever een roman lezen dat Kings korte verhalen, iets om naar uit te kijken... vertaling voorjaar 2020 verwachten.

'The Institute'

Afbeelding

Formats: Hardcover, eBook
First Edition Release Date:September, 2019

Synopsis:

In the middle of the night, in a house on a quiet street in suburban Minneapolis, intruders silently murder Luke Ellis’s parents and load him into a black SUV. The operation takes less than two minutes. Luke will wake up at The Institute, in a room that looks just like his own, except there’s no window. And outside his door are other doors, behind which are other kids with special talents—telekinesis and telepathy—who got to this place the same way Luke did: Kalisha, Nick, George, Iris, and ten-year-old Avery Dixon. They are all in Front Half. Others, Luke learns, graduated to Back Half, “like the roach motel,” Kalisha says. “You check in, but you don’t check out.” In this most sinister of institutions, the director, Mrs. Sigsby, and her staff are ruthlessly dedicated to extracting from these children the force of their extranormal gifts. There are no scruples here. If you go along, you get tokens for the vending machines. If you don’t, punishment is brutal. As each new victim disappears to Back Half, Luke becomes more and more desperate to get out and get help. But no one has ever escaped from the Institute.
As psychically terrifying as Firestarter, and with the spectacular kid power of It, The Institute is Stephen King’s gut-wrenchingly dramatic story of good vs. evil in a world where the good guys don’t always win.

Notes:
On Sale: September 10th, 2019
Page Count: 576
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Minnie » zo maart 24, 2019 18:22

The institute, zoals in Firestarter? Of verwissel ik nu zaken...
Ik kijk er al naar uit.
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 24, 2019 21:49

In The Firestarter was het The Shop, maar het is inderdaad een zelfde soort duistere overheidsorganisatie. Leuk dus :twisted:
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Minnie » ma maart 25, 2019 19:03

Ah, ja, The Shop. Man, dat zat ver. Maar lijkt inderdaad leuk he. ;)
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma maart 25, 2019 20:22

Ja, Minnie, lijkt me inderdaad weer een "leuke" te worden. En wat te denken van die laatste regel van de boekinfo...
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Minnie » ma maart 25, 2019 21:21

Zal spannend worden. En, het zijn niet altijd de goeien die winnen. Hoeft niet ook volgens mij. :twisted:
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Rob/Beldaran » wo maart 27, 2019 19:21

Alvast een 'weetje' de Nederlandse vertaling wordt uitgebracht door M de Boekerij en wel komende september 8-)
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Rob/Beldaran » za maart 30, 2019 14:52

‘Het Instituut’ – Stephen King – 2019

Afbeelding

Midden in de nacht, in een huis in een rustige straat in een buitenwijk van Minneapolis, worden de ouders van Luke Ellis stilletjes vermoord. Luke zelf wordt in een zwarte SUV geladen en weggereden. Dit alles duurt minder dan twee minuten. Luke wordt wakker in Het Instituut, in een kamer die precies op zijn slaapkamer lijkt, alleen zonder raam. Aan de andere kant van de deur zijn meer deuren, met daarachter meer kinderen, die daar allemaal op dezelfde manier zijn beland als Luke. Kalisha, Nick, George, Iris en de tienjarige Avery Dixon hebben allen speciale krachten, zoals telekinese of telepathie. Zij zitten in Het Voorgebouw. Ooit waren er nog meer kinderen, maar die zijn naar Het Achtergebouw verhuisd. "Deze plek is een muizenval,' zegt Kalisha. "Je kunt erin, maar je komt er nooit meer uit.' Het personeel van deze sinistere faciliteit, dat onder leiding staat van de genadeloze mevrouw Sigsby, wil de bovennatuurlijke gaven van de kinderen inzetten voor zijn eigen doeleinden. En deinst nergens voor terug om dat te bereiken. Als je meewerkt, krijg je muntjes voor de automaten. Zo niet, dan wacht een wrede straf. Hoe meer kinderen er naar Het Achtergebouw worden gestuurd, hoe wanhopiger Luke wordt om te ontkomen en hulp te zoeken. Maar er is nog nooit iemand uit Het Instituut ontsnapt…

Publicatiedatum 10 sep 2019; Pagina’s 544; Uitgeverij Boekerij
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Minnie » za maart 30, 2019 16:46

Ziet er goed uit! Ja, de verwachtingen zijn heel hoog. (gevaarlijk natuurlijk)
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Nicky » za maart 30, 2019 23:45

ik wil ook maar het is nog lang wachten
Nicky
De Onnavolgbare

VorigeVolgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies