Andrew Cross

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

Andrew Cross

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jun 23, 2017 13:43

'Alleen Hij' - Andrew Cross - 2017

Afbeelding

Andrew Gross heeft met ‘Alleen hij’(The One Man)een bloedstollende en aangrijpende thriller geschreven waarin de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog in het algemeen en die van Auschwitz in het bijzonder centraal staan.

1944. Terwijl in Europa de Tweede Wereldoorlog voortduurt, werken de Amerikanen uit alle macht aan het Manhattanproject. De code die ontbreekt is ontwikkeld door de Poolse natuurkundige Alfred Mendl, die uit het getto van Warschau op transport naar Auschwitz is gezet. De jonge Pool Nathan Blum is Europa ontvlucht en werkt als vertaler voor de Amerikanen. Hij spreekt vloeiend Duits en Pools, hij is vindingrijk en nu hij alles en iedereen is verloren in de oorlog, is hij vooral vastbesloten zijn leven een zinvolle nieuwe wending te geven. Wanneer de Amerikanen hem vragen het welhaast onmogelijke te doen, aarzelt hij niet. Hij zal terugkeren naar Europa en infiltreren in Auschwitz in een poging Alfred Mendl te bevrijden.

Publicatiedatum 14 nov 2017; Pagina’s ?; Uitgeverij De Fontein Romans & Spanning
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Andrew Cross

Berichtdoor motormuis » za jun 24, 2017 14:42

Trekt me nog niet echt, eerst maar eens zien wat anderen ervan vinden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Dobbie » ma jul 03, 2017 19:39

Hier zal ik ook eerst zien wat anderen ervan vinden, goede schrijver wel, hij heeft een aantal boeken geschreven samen met James Patterson.
Dobbie
De Magiër

Berichtdoor Nicky » zo jul 16, 2017 17:12

het lijkt me juist een goed, bijna onmogelijk verhaal
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr maart 30, 2018 10:29

‘De Saboteur’ – Andrew Gross – 2018

Afbeelding

Wanneer het Noorse verzet er in 1943 achter komt dat de nazi’s in het geheim bezig zijn met het bouwen van een atoomwapen, is Kurt Nordstrum degene die gedropt wordt in het vrijwel ondoordringbare berggebied om die plannen te verstoren. Eén man die het moet opnemen tegen een elitecorps van SS’ers. Met niet alleen zijn eigen leven op het spel, maar ook de loop van een vernietigende oorlog.

Publicatiedatum 21 aug 2018; Pagina’s ?; Uitgeverij De Fontein
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » za jul 21, 2018 16:23

ik sla even af
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » za jul 21, 2018 19:57

Trekt me niet echt.

Groetjes Lidy
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 31, 2019 14:21

‘De Loopjongen’ – Andrew Gross – 2019

Afbeelding

‘De loopjongen’ (The Button Man) is een fascinerende familiegeschiedenis die historische feiten vermengt met spanning.

De Joodse broers Rabishevsky groeien in grote armoede op in het New York van de jaren 20 en 30. Morris, de jongste en meest ambitieuze, maakt snel carrière binnen de kledingindustrie. Al op 21-jarige leeftijd runt hij de business, samen met zijn broer Sol. Broer Harold raakt echter verzeild in de gangs van Lower East Side en uiteindelijk in de joodse maffia. Naarmate de zaak van Morris en Sol groeit, komen ze steeds vaker hard in aanvaring met de vakbond die in handen is van de meest gevreesde gangster van de stad, voor wie hun broer Harold een van de loopjongens is. Een harde confrontatie tussen de broers is onvermijdelijk...

Publicatiedatum 27 aug 2019; Pagina’s 400; Uitgeverij De Fontein
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » zo jun 30, 2019 17:28

laat ik aan mij voorbijgaan
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Thrillers: Discussies