William R. Forstchen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over thrillers en detectives.

William R. Forstchen

Berichtdoor Rob/Beldaran » do dec 08, 2016 07:32

'EMP' #1 'Een Seconde Later' - William R. Forstchen - 2017

Afbeelding

Een electromagnetic pulse (EMP) vaagt in een klap de totale elektrische infrastructuur weg waardoor niets meer werkt: verwarming, airco, computers, banken, ziekenhuizen, auto's, vliegtuigen en alle andere apparaten en voertuigen waar elektronica in zitten. Een thriller met een bijzonder realistisch scenario. Nog voor verschijnen is het scenario uit dit boek als reële dreiging besproken in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. Een seconde later is het eerste deel in een trilogie.

Geschiedenisprofessor John Matherson woont in Black Mountain, North Carolina. Terwijl hij bezig is om een barbecue voor zijn kinderen voor te bereiden, valt opeens alle elektriciteit uit. Aanvankelijk lijkt het een stroomstoring, maar dan merkt hij dat hij het constante lawaai van de snelweg naast zijn huis ook niet meer hoort. Van het ene moment op het andere is het oorverdovend stil en zal het leven van John en zijn kinderen voor altijd ingrijpend anders zijn. De oorlog barstte los voordat iemand er maar erg in had en duurde welgeteld één seconde. Plotseling worden de Verenigde Staten teruggeworpen naar het stenen tijdperk en stort de samenleving in hoog tempo ineen. Een electromagnetic pulse (EMP) vaagt in één klap de totale elektrische infrastructuur weg waardoor niets meer werkt. Maar wat doe je als je geen boodschappen meer kunt doen omdat de kassa niet werkt? Wat is contant geld dan nog waard? En hoe kom je van A naar B zonder andere vervoersmiddelen dan je eigen twee benen? Weet je de weg in je eigen huis in het donker? Maar de meest zorgwekkende vraag is: Hoe ver gaan anderen om te overleven?

Publicatiedatum 15 apr 2017; Pagina’s 352; Uitgeverij Karakter Uitgevers BV
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: William R. Forstchen

Berichtdoor An'drei » di maart 07, 2017 10:19

Deze wil ik wel een poging geven al wacht ik wel even af of deel 2 en 3 ook vertaald worden.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor motormuis » wo maart 08, 2017 09:52

Zeker weten wil ik deze een kans geven.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » za mei 13, 2017 09:37

ik geef hem zeker een kans
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr mei 19, 2017 08:00

Gisteravond het eerste boek 'Een Seconde Later' van de 'EMP' trilogie uitgelezen. Het leest makkelijk weg en het verhaal heeft een realistisch aandoende uitwerking van wat er zou kunnen gebeuren na een dergelijke aanval. En al gaat het hier om een eerste deel het eindigt zonder cliffhanger. Tot zover ben ik zeker positief, maar het verhaal heeft wat mij betreft een té Christelijke moraal en een te hoog tranentrekkers gehalte :3:
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr mei 19, 2017 11:58

o leuk juist dat laatste
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » vr mei 19, 2017 17:39

Tranentrekker? Klinkt goed :D
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Minnie » vr mei 19, 2017 21:18

Ik volg Bel. Voor mij niet te veel moraal of tranentrekkers. Maar omdat er nog 3* staan wil ik het toch ook nog proberen.
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor Rob/Beldaran » do nov 16, 2017 09:27

'EMP' #2 'Een Jaar Later' - William R. Forstchen - 2018

Afbeelding

Na de rampzalige elektromagnetische puls die Amerika op zijn knieën dwong, zijn de overlevenden in Black Mountain langzaam begonnen met het opbouwen van hun leven. Na een maandenlange lijdensweg van honger, oorlog en talloze doden, proberen zij zaken die ze eerst voor lief namen - elektriciteit, radiocommunicatie en medicijnen - weer op het oude niveau te herstellen.
Wanneer op een dag een 'federale administrateur' opduikt in een naburige stad lijkt het er in eerste instantie op dat er weer pogingen gedaan worden om een landelijke regering op de been te krijgen. Die hoop vervliegt echter als sneeuw voor de zon als John Matherson - de aanvoerder van de overlevenden - ontdekt wat de administrateur van plan is.

Publicatiedatum 15 dec 2018; Pagina’s 320; Uitgeverij Karakter
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor An'drei » do nov 16, 2017 19:38

Deel 1 al in huis maar nog niet gelezen.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma nov 20, 2017 07:35

'EMP' #3 'De Laatste Dag' (slot) - William R. Forstchen - 2018

Afbeelding

Meer dan een jaar na de rampzalige electromagnetic pulse (EMP) die Amerika in totale chaos en middeleeuwse omstandigheden deed wegzinken, weet John Matherson met zijn medestanders een tiranniek bewind te verslaan. Net nu het ze bijna is gelukt de technologische beschaving weer op het niveau van voor de EMP te krijgen, neemt wederom een nieuwe regering de macht over. Zij brengen Amerika opnieuw aan de rand van de afgrond.

Publicatiedatum 15 mrt 2018; Pagina’s 384; Uitgeverij Karakter
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr dec 15, 2017 20:32

zal het nog steeds zo christelijk zijn Bel?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » za mei 25, 2019 23:28

Weet iemand of deel 3 wel ooit is verschenen? Ik kan hem echt nergens vinden, overal staat uitverkocht of niet leverbaar.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor sbtwister » zo mei 26, 2019 09:55

In het engels in ieder geval wel. Bij fnac en zelfs bij standaard boekhandel is hij in BE ook niet te vinden.
sbtwister
De Alchemist

Berichtdoor An'drei » zo mei 26, 2019 10:11

Vreemd hé? Ik heb echt alle bekende tweedehands internetwinkeltjes bekeken, naast de normale boekwinkels. Ook bij de bieb is hij niet te vinden en ook niet als ebook. Lijkt er dus op dat hij nooit in het Nederlands is verschenen....
An'drei
Nachtzwaluw

Volgende

Keer terug naar Thrillers: Discussies