Terry Goodkind

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Berichtdoor Beldaran » wo feb 16, 2005 08:27

Hi Kahlan, er stond niet voor niets een :wink: bij mijn opmerking, dus nee het is geen spoiler. De opmerking inzake Sarah komt voort uit een eerder "discussie" die Ibran aka Brain en ik tgv deel 7 hebben gevoerd op de FantasyFan side van de uitgever M.

Gr. Bel :)
Beldaran
De Zilvermagiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Ibran » wo feb 16, 2005 10:14

Maar wat Jordan betreft had je gelijk. Ook die heeft na vijf boeken zijn kruit wel verschoten.
Ibran
De Hobbit

Berichtdoor Eric » vr feb 18, 2005 20:38

Is toch wel bij veel auteurs het geval. Daarom ben ik blij dat David Gemmell (??n van mijn favorieten) eigenlijk steeds series binnen zijn serie schrijft. Daar blijven de boeken m.i. wel allemaal goed tot zeer goed.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Bazs » do maart 10, 2005 23:06

Ik vond persoonlijk het laatste deel (Weerloze rijk/Naked Empire) een beetje tegenvallen.
Er zaten wel leuke stukken in, maar in grote lijnen vond ik het verhaal veel lijken op deel 6 (Faith of the Fallen, sorry, ken de NL-se titel niet).

Ik verwacht eigenlijk wel veel van het volgende deel, want ik meende dat Goodkind er niet zo veel meer zou maken en zijn toch een boel verhaallijnen die hij nog moet afsluiten.

Kan iemand me een boek van Gemmell aanraden?

Edit: Oh, never mind, zag al dat hieronder wat info over Gemmell stond.
Bazs
De Getuige

Berichtdoor Eric » di aug 02, 2005 19:47

Afbeelding

De titel (en de omslag) van het tiende deel van Terry Goodkind is reeds bekend.....
Laatst bijgewerkt door Eric op di aug 08, 2006 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Beldaran » wo aug 03, 2005 13:01

Phantoms Book Description

On the day she awoke remembering nothing but her name, Kahlan Amnell became the most dangerous woman alive. For everyone else, that was the day that the world began to end.

As her husband, Richard, desperately searches for his beloved, whom only he remembers, he knows that if she doesn't soon discover who she really is, she will unwittingly become the instrument that will unleash annihilation. But Kahlan learns that if she ever were to unlock the truth of her lost identity, then evil itself would finally possess her, body and soul.

If she is to survive in a murky world of deception and betrayal, where life is not only cheap but fleeting, Kahlan must find out why she is such a central figure in the war-torn world swirling around her. What she uncovers are secrets darker than she could ever have imagined.
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor Eric » ma aug 15, 2005 21:55

Goed nieuws voor alle fans van Terry Goodkind. De eerste vier delen worden nu gebonden uitgebracht en in november gaat tevens deel negen in de serie verschijnen !

Terry Goodkind: Ketenvuur

De Negende wet van de magie

Richard Cypher, Heer Rahl, de Zoeker, heerser over D?Hara en drager van het Zwaard van de Waarheid, raakt op het slagveld ernstig gewond. Dankzij de goede zorgen van de tovenares Nicci komt hij algauw weer tot bewustzijn, om tot zijn grote schrik en verbijstering te horen te krijgen dat zijn geliefde vrouw Kahlan spoorloos is. Erger nog, niemand kan zich haar herinneren ? het is alsof Kahlan nooit heeft bestaan.

Zo, spannend en aangrijpend tegelijk, begint het alweer negende deel van het machtige fantasy-epos De Wetten van de Magie.

Oorspronkelijke titel: Chainfire
Verschijnt: november 2005

Afbeelding

Terry Goodkind: Het Zwaard van de Waarheid

Eerste Wet van de Magie

De eerste vier delen van ?De Wetten van de Magie? in gebonden editie

De vondst van het zwaar verminkte lijk van Richard Cypher luidt de vervulling in van een eeuwenoude voorspelling.

Oorspronkelijke titel: Wizard?s First Rule

Afbeelding

Terry Goodkind: Steen der Wijzen

Tweede Wet van de Magie

De persoonlijke magie van Richard Cypher zal hem doden, tenzij hij zich volledig onderwerpt aan de Zusters van het Licht en zijn geliefde Kahlan achterlaat?

Oorspronkelijke titel: Stone Of Tears

Afbeelding

Terry Goodkind: De Bloedbroederschap

Derde Wet van de Magie

Richard Cypher, de Zoeker, is gedwongen het op te nemen tegen de Bloedbroederschap, een verbond van fanatieke, nietsontziende anti-magi?rs.

Oorspronkelijke titel: Blood Of The Fold

Afbeelding

Terry Goodkind: Tempel der Winden

Vierde Wet van de Magie

Om de strijd aan te kunnen binden met een 3000 jaar oud kwaad dat de wereld aantast met een verschrikkelijke toverplaag, moet Richard Cypher eerst op zoek gaan naar de Tempel der Winden.

Oorspronkelijke titel: Temple Of The Winds

Afbeelding

Zie ook hier voor meer nieuwe boeken die bij de bekendste uitgeverijen gaan verschijnen.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » di aug 08, 2006 23:17

Terry Goodkind: Fantoom

DE TIENDE WET VAN DE MAGIE

Kahlan Amnell ontwaakte op een goede dag zonder zich haar naam te herinneren, zonder verleden. Nu is zij de gevaarlijkste vrouw ter wereld en de grote liefde van Richard Cypher, de Zoeker. Die speurt met grote gedrevenheid naar haar, naar zijn Kahlan, die blijkbaar voor de rest van de wereld niet bestaat en nooit heeft bestaan en die alleen hij zich kan herinneren.

Kahlan, op haar beurt, is genoodzaakt haar verloren identiteit te achterhalen, daarbij beseffend dat een duister kwaad haar met lichaam en ziel zal opeisen als ze erin slaagt. De enige uitweg uit het benauwende vooruitzicht is dat ze te weten komt waarom zij centraal staat in de vernietigende strijd die overal om haar heen woedt, maar ze beseft niet dat die kennis het duisterste van alle geheimen rond haar raadselachtige verleden zal onthullen.

Verschijnt: november 2006
Uitvoering: paperback
Oorspronkelijke titel: Phantom
Prijs: ? 26,90

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » di aug 08, 2006 23:23

Terry Goodkind: Zuilen der Schepping

GOEDKOPE ? GEBONDEN ? HERDRUK VAN DE ZEVENDE WET VAN DE MAGIE

De winter is op komst. Met de verlammende angst voor een vernietigend leger in hun hart, wagen Richard en zijn vrouw Kahlan zich diep in een vreemd en desolaat land. Daar blijken ze de hulpeloze prooi te zijn van een onvermoeibare jager.

Uitvoering: gebonden
Oorspronkelijke titel: The Pillars Of Creation
Prijs: ? 15,95

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » di aug 08, 2006 23:27

Terry Goodkind: Het Weerloze Rijk

GOEDKOPE ? GEBONDEN ? HERDRUK VAN DE ACHTSTE WET VAN DE MAGIE

Inmiddels is Richard Cypher een legendarische krijger, die met zijn vrouw Kahlan heeft gevochten tegen magische krachten, machtige vijanden en zelfs de elementen. Nu is hij vergiftigd. Om het weermiddel in handen te krijgen, moet hij het opnemen tegen barbaarse invallers en ? een feit dat hem bijna tot wanhoop drijft ? Kahlan als gijzelaar achterlaten.

Oorspronkelijke titel: Naked Empire

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » ma okt 16, 2006 11:42

De razend populaire serie Sword of Truth wordt eindelijk verfilmd als mini-serie!

Terry Goodkind, de schrijver van de serie heeft de rechten voor zijn boeken verkocht. Opmerkelijk, want hoewel Hollywood al geruime tijd belangstelling toonde, was hij tot nog toe op geen enkel aanbod ingegaan. Maar toen Sam Raimi, regiseur van onder andere Spiderman 1 en 2 op zijn stoep stond, was Goodkind al snel overgehaald. "Om te werken met een man met zoveel visie, talent en bekwaamheid is een droom die uit komt", waren zijn woorden.

Wanneer de productie van het eerste boek, Wizard's First Rule, van start gaat zal begin 2007 bekend worden gemaakt.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Woordenaar » ma okt 16, 2006 12:14

Een regiseur waarin ik wel vertrouwen heb, de beide Spiderman films vind ik erg goed.
Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross
Woordenaar
Kentucky Killer

Berichtdoor Valheru7 » do nov 09, 2006 21:47

Goodkind is een tijdje mijn favoriete auteur geweest, maar na Hobb en Martin te hebben gelezen weet ik al niet meer wie ik de beste vind.
Er zijn geen enkele boeken die ik zo snel uitlees als die van Goodkind en ik trek me ook niet te veel aan van nationalisme, geiten of sado-machochisme.
Het Weerloze Rijk vond ik het minst goeie deel, er gebeurt wat te weinig naar men zin.
Ziel vh Vuur vond ik het beste.
Valheru7
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Eric » zo nov 26, 2006 13:58

Terry Goodkind: Ketenvuur
Negende wet van de Magie

Voor het eerst in gebonden mid-price editie

Als Richard Cypher, de Zoeker, weer bij zijn positieven komt nadat hij op het slagveld ernstig gewond is geraakt, constateert hij tot zijn verbijstering dat zijn geliefde Kahlan spoorloos is. Sterker nog: niemand kan zich haar herinneren ? het is alsof zij nooit heeft bestaan!

Oorspronkelijke titel: Chainfire
Verschijnt: april 2007
Pagina?s: 752

Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Valheru7 » zo dec 03, 2006 21:54

Die nieuwe uitgaven zien er erg goed uit vind ik.
Valheru7
De Nachtwandelaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies