Bernhard Hennen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Re: Bernhard Hennen

Berichtdoor motormuis » ma aug 03, 2015 23:50

Ik pas

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor An'drei » ma nov 30, 2015 22:43

De Gebroken Wereld Drakenelfen # 8

Afbeelding

De Gebroken Wereld is het achtste deel van Bernhard Hennens Drakenelfen-epos. De reeks is, na De Elfen (5 delen: De Elfen, Elfenwinter, Elfenlicht, Elfenlied en Elfenkoningin) en Elfenridders (3 delen: De Broederschap, De Alfenmark en Fjordland), de derde grote cyclus over de verborgen geschiedenis van zijn elfenvolk, dat veel weg heeft van Tolkiens mysterieuze volk uit The Lord of the Rings (In de Ban van de Ring).

De oorlog om Nangog duurt al zeven jaar lang voort, en het heeft er alles van weg dat de strategie van de Hemelslangen om de mensen te onderwerpen mislukt. De elfen van Alfenmark staan aan de rand van de afgrond...

In een laatste poging zetten de Hemelslangen alles op het spel, en proberen ze de Devanthar op één plek te verzamelen om zo een immense veldslag te ontketenen. Honderden draken komen tezamen terwijl de hemel boven Nangog in vlammen staat...

Elfin Nandalee zwoer bij de geboorte van haar kinderen nooit meer haar zwaard te trekken, maar het lijkt erop dat juist Nandalee het lot van de drie werelden in haar handen heeft... en het zwaard oppakken is de enige mogelijkheid om die werelden nog te redden van hun ondergang.

Nederlands
408 pagina's
Luitingh Sijthoff Fantasy
5 maart 2016
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor motormuis » ma nov 30, 2015 23:28

Deze sla ik over

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » di dec 01, 2015 16:21

Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik jouw berichtjes bij fantasy zie.
Je wilt er nog niet aan denken om fantasy te lezen, maar je kijkt wel bij alle fantasy-boeken die uitkomen :lol:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » do dec 03, 2015 19:41

Ja ik blijf nieuwsgierig, misschien zit er toch iets tussen.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Fedor » vr dec 04, 2015 10:45

Deze komt op mijn lijst.
Afbeelding Het Slechte Pad van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma maart 13, 2017 08:49

'Drakenelfen' #9 'De Zoon van de Godin' - Bernhard Hennen - 2017

Afbeelding

De Zoon van de Godin is het negende deel van Bernhard Hennens Drakenelfen-epos. De reeks is, na De Elfen en Elfenridders, de derde grote cyclus over de verborgen geschiedenis van zijn elfenvolk, dat veel weg heeft van Tolkiens mysterieuze volk uit The Lord of the Rings (In de Ban van de Ring).

Na de dramatische terugtocht uit de ijswoestijn in het hoge noorden van Nangog likken de Onsterfelijken Artax en Volodi hun wonden. Veel tijd krijgen ze daarvoor niet, want ook de hemelslangen willen zich meester maken van het door de mensen ontdekte droomijs. De Onsterfelijken rusten meteen een expeditie uit om de kristallen met wonderbaarlijke magische krachten te vinden. Artax hoopt hiermee zijn ideaal van een betere wereld voor iedereen te kunnen verwezenlijken. Ook elfin Nandalee mengt zich in het gevecht. De droomijskristallen vormen de enige hoop op genezing voor haar zoontje Meliander, die tijdens haar zwangerschap een arm heeft verloren. En ondanks haar belofte nooit meer te vechten voor haar meester, de Duistere Draak, besluit ze toch het zwaard weer op te nemen. De verwikkelingen bereiken hun hoogtepunt tijdens de verwoede strijd om de stad Asugar. Mens, draak, elf en dwerg staan lijnrecht tegenover elkaar. En midden in deze strijd zit Shaya, die haar geliefde Artax nog steeds niet vergeten is.

Publicatiedatum 8 jul 2017; Pagina’s 624; Uitgeverij Luitingh Sijthoff
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor motormuis » do maart 23, 2017 19:13

Niet voor mij.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Dee-e » vr maart 24, 2017 11:04

Bernhard schrijft veel sneller dan ik kan lezen. Ooit ga ik weer beginnen met het herlezen van De Elfen om vervolgens door de gaan in de series daarna. Ik hou van de schrijfstijl van deze man.
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Nicky » do jun 01, 2017 10:02

ik vind hem wat traag
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor amarid » di jun 20, 2017 15:14

Ik vind zijn boeken ook traag lezen, maar ik geniet toch voldoende om ze steeds te kopen..
"When the snow falls and white winds blow, the lone wolf dies, but the pack survives."
amarid
De Opvolger

Berichtdoor Rob/Beldaran » do nov 16, 2017 10:08

'Drakenelfen' #10 (slotdeel) 'Nachtadem' - Bernhard Hennen - 2018

Afbeelding

Zeven jaar zijn voorbijgegaan sinds de slag om Asugar en nog altijd woedt de strijd tussen mensen en alfenkinderen om de verboden wereld Nangog. Maar langzaam krijgen de Onsterfelijken en hun legers de overhand. Hoe bloedig hun nederlagen ook zijn, steeds weer slagen ze erin nieuwe legers op de been te brengen. Voor de alfenkinderen begint de hoop op een overwinning te tanen. Aaron en Volodi zijn maar ternauwernood ontsnapt aan de moordaanslagen die ze op de Onsterfelijken plegen in de vertwijfelde hoop zo het moreel van de mensen te ondermijnen. Dan laten de hemelslangen een wapen bouwen zoals men op de drie werelden nog nooit heeft gezien. In een laatste vertwijfelde poging tot een veldslag moet dat de kansen keren. Maar de devanthars, de goden van de mensen, zijn vastbesloten de overwinning niet meer voor hun neus te laten wegkapen. In de hemel boven de Gouden Stad botsen de vijandelijke legers op elkaar en er ontbrandt een strijd die een hele wereld in brand dreigt te zetten.

Publicatiedatum 7 mrt 2018; Pagina’s 480; Uitgeverij Luitingh Sijthoff
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor motormuis » di nov 21, 2017 13:58

Niet voor mij.

Groetjes Lidy
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » vr dec 15, 2017 22:48

ik wil wel
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Comicbookpro » di maart 17, 2020 17:15

Even terugkomend op het feit , dat ik De elfen een goed boek vond en moeite had door het begin van elfenwinter te komen (ik had het toen aan de kant gelegd) . Terugkijkend op de populariteit van B . Hennen `s Boeken hier in deze topic , is het misschien even een worsteling om erin te komen voor me, ik heb wel eerder weggelegde boeken toch nog uitgelezen . Ik heb de hele serie compleet in de kast staan...zonde om dat te laten staan...dus hierbij toch een poging...ik kom er wel...ik mopper alleen vaak op boeken .....
S. Frenkel, C. Kang - Een Smerige Waarheid
R. Jordan-B.Sanderson -Wheel of time Bundle (EB) Book 12 The Gathering Storm
S. King - It
Comicbookpro
De Bliksemdief

VorigeVolgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies