Bernhard Hennen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Re: Bernhard Hennen

Berichtdoor Patrieske » zo jul 29, 2012 23:05

Die gaat ook op de lijst!!
Patrieske
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Peeves » wo aug 15, 2012 23:01

Deze staat trouwens sinds kort op bol.com

http://www.bol.com/nl/p/drakenelfen-3-d ... t_overview

Drakenelfen 3!
Leest nu: Drakenelfen 3: De Diepe Stad - Bernhard Hennen
Uit: Mockingjay - Suzanne Collins
Peeves
De Hobbit

Berichtdoor Peeves » ma jan 28, 2013 14:08

Heeft iemand Ravengod al gelezen? Ik ben best wel benieuwd of die het niveau van de Elfen serie kan halen.

En over minder dan een maand Drakenelfen 3! Bij mij staat die al in de reservering.
Leest nu: Drakenelfen 3: De Diepe Stad - Bernhard Hennen
Uit: Mockingjay - Suzanne Collins
Peeves
De Hobbit

Berichtdoor Eric » ma maart 18, 2013 21:23

De Diepe Stad
Auteur: Bernhard Hennen
Oorspronkelijke titel: Drachenelfen 3: Die Tiefe Stadt
Serie: Drakenelfen
Derde deel
Uitgeverij Luitingh Fantasy
Vertaling: Gerard van Buuren
ISBN: 978 90 245 5866 7
Paperback
Prijs: € 19,95
Verschenen: 6 maart 2013

Afbeelding

Hoezeer elfen tot de verbeelding spreken wordt nog eens onderstreept door het fenomenale succes van de elfenboeken van Bernhard Hennen. Sinds het verschijnen van De Elfen in januari 2008 gingen er meer dan 100.000 exemplaren van Hennens elfensaga over de toonbank. Geïnspireerd door de grote legenden en volksverhalen die over het elfenvolk de ronde doen, werkt hij gedreven voort aan zijn ‘verborgen geschiedenis’ van het elfenvolk. In deze derde cyclus, Drakenelfen, stapt Hennen duizend jaar terug in de geschiedenis van zijn elfenvolk. Het begint allemaal met de verboden wereld Nangog. Want daar ligt het geheim verborgen dat de vinder alleenheerschappij geeft over Alfenmark. Als de devanthars proberen dit geheim te ontraadselen, ontbrandt de strijd om het magische rijk...

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » di jul 02, 2013 19:35

De laatste windzwerver
Oorspronkelijke titel: Drachenelfen 4: Die Windgängerin
Serie: Drakenelfen
Vierde deel
Uitgeverij Luitingh Fantasy
Vertaling: Gerard van Buuren
ISBN: 978 90 245 5868 1
Paperback
Verschenen: juli 2013

Afbeelding

Met de boeken over de Drakenelfen begon Bernhard Hennen, na De Elfen en Elfenridders, aan zijn derde grote cyclus over de verborgen geschiedenis van zijn elfenvolk. In het eerste deel, De Gevallen Koning, stapte Hennen duizend jaar terug in de tijd, terug naar het verre verleden van mens, dwerg en elf. Na deel twee, Het Groene Licht, en deel drie, De Diepe Stad, wordt de saga voortgezet in dit vierde boek, De Laatste Windzwerver.

Na de slag om de Diepe Stad maakt de elfin Nandalee de meesters van het Witte Paleis duidelijk dat zij wil doorreizen naar Koningsstein, de trollenvesting waar de laatste overlevenden van haar clan gevangen worden gehouden. Zonder hulp een trollenleger aanvallen is zelfs voor een drakenelf immers een kansloze onderneming.

Elders trekt de Onsterfelijke Aaron ten strijde. Zijn geliefde, de Ischkuzaiaanse prinses Shaya, is door haar vader uitgehuwelijkt aan Muwatta, de verderfelijke heerser over Luwien, die van plan is haar in de tempelstad Isatami ritueel te huwen.

De dwergen Galar, Nyr en Hornbori zijn amper ontkomen aan de slachting in de Diepe Stad of ze moeten alweer vluchten. Dit keer voor een troep draken die iedereen opjaagt die aan de vlammen is ontkomen...

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Fedor » di jul 02, 2013 21:17

Deze ga ik zeker aanschaffen!
Afbeelding Het Slechte Pad van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Dee-e » wo okt 16, 2013 12:57

Ik heb gisteren De elfen uitgelezen en ik ben erg onder de indruk. Het boek heeft alles en staat bij mij op dezelfde lijn als Dochter van het woud van Marillier en Game of thrones van Martin. Het was voor mij een bijzonder prettige reis, een verhaal dat me pakte en niet meer los liet. Weinig boeken gelezen die me zo geraakt hebben en waar ik zo enorm van genoten heb.

Spoiler: show
Het enige dat ik jammer vond was dat Noroëlle voor Farodin koos. Ik gunde het Nuramon gewoon net iets meer. En erg leuk vond ik dat de elfen, trollen en dwergen samen vochten om Alfenmark te redden. Dat vond ik erg sterk, om dat verbond extra kracht toe te zetten.

De personages werden goed uitgediept en ik had na het dichtslaan van het boek ook echt het idee dat ik ze kende. De komende delen gaan verder op tijdvlakken in het inmiddels vertelde verhaal. Elfenwinter gaat bijvoorbeeld over de periode waarin Mandred, Nuramon en Farodin net aan de elfenjacht zijn begonnen. Heerlijk, zo kom je ook te weten hoe het tijdens de afwezigheid van de helden in Alfenmark. Dat miste ik namelijk wel in De elfen.

In ieder geval beoordeel ik De elfen met :5:
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Dee-e » ma nov 04, 2013 23:58

Elfenwinter is uit. Een boek dat ik dichtgeslagen heb met de rillingen op mijn rug. Wat een einde. Zoveel vragen die open zijn gebleven en zoveel mooie momenten. Vooral het moment dat Emerelle haar
koudheid even van zich af liet vallen en Ulric en Halgard redde. Maar vooral dat Emerelle Halgard weer een jong meisje maakte, was voor mij een tranentrekkend moment. Het ene moment lijken de twee onschuldige dappere kinderen te sterven en dan geneest de kille Emerelle ze.

Prachtig! Verder veel vragen.
Asla is nu met Kalf (wie verzint zo'n naam) ver van Alfadas. Zouden ze ooit verenigd worden? Of gaat Alfadas het weer proberen met Yilvina? En hoe gaat het verder met de oorlog? Odrim geeft zich echt niet zo gemakkelijk gewonnen. En blijft Emerelle minder hard?

Ik ga het allemaal meemaken in Elfenlicht hoop ik. Elfenwinter is wederom goed voor :5:
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Fiona » za maart 22, 2014 02:27

Zo zie je maar hoe verschillend je een boek kan ervaren! Ik heb vandaag De Elfen uitgelezen en voor mij was dit boek een teleurstelling. Ik vond de verhaallijn langdradig en qua inhoud en personages erg oppervlakkig. Ik had echt het gevoel dat de schrijver dit verhaal geschreven heeft om de lezer snel, snel kennis te laten maken met alle volkeren waar hij later verder over zou uitweiden (en dat heeft hij ook gedaan, gezien de vele reeksen die er nog verschenen zijn). Dit verhaal kon in véél minder woorden en stukken boeiender verteld worden.
Lees verder op: Webtales
De Tranen van Tataneh: Celtica Publishing
Fiona
Roofdier

Berichtdoor Nicky » za maart 22, 2014 12:07

ik had ook last van dat toch wel langdradige bij deze auteur
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Gea » za maart 22, 2014 15:51

Zo zie je maar weer dat smaken ontzettend kunnen verschillen. Ik heb juist 5 sterren gegeven aan De elfen. Ik vond hem echt heel goed. Maar ik heb inderdaad van meerderen gehoord dat ze het boek inderdaad heel langdradig vonden. :lezen2: Dat is juist het leuke van fora. Je leest over deze verschillende smaken en bij sommigen die ongeveer dezelfde smaak hebben als ik haal ik dan weer heel veel tips voor nieuwe boeken vandaan. :duim:
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor Nicky » zo maart 23, 2014 12:10

ja dat laatste is altijd handig
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » ma maart 24, 2014 11:41

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
foutje
Ik was in de war met een andere fantasie-schrijver. Hennen lees ik juist graag erg graag.
Daarentegen heb ik wat moeite met Markus Heitz
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » wo jun 18, 2014 10:39

Drakenelfen 6 - Hemelvuur

Afbeelding

Met de boeken over de Drakenelfen begon Bernhard Hennen, na De Elfen en Elfenridders, aan zijn derde grote cyclus over de verborgen geschiedenis van zijn elfenvolk. In het eerste deel, De Gevallen Koning, stapte Hennen duizend jaar terug in de tijd, terug naar het verre verleden van mens, dwerg en elf. Hemelvuur is het zesde deel in deze betoverende reeks.
De elfin Nandalee keert na een gevaarlijke reis eindelijk terug naar Alfenmark, waar haar de laatste proef wacht om een drakenelf te worden. De profetie van een roodrug voorspelt echter dat ze, voordat het zover is, iedereen zal verraden die van haar houdt.

Ondertussen ontdekken de dwergen diep onder het hart van Alfenmark een geheim dat hen in staat stelt af te rekenen met hun gevleugelde tirannen. Maar voordat ze de strijd met de draken kunnen aangaan, moeten ze eerst zien te overleven in hun ondergrondse wereld vol moord en intriges.

De Onsterfelijke Aaron is van plan zijn ideeën voor een betere wereld te presenteren aan de devanthars. Hij betaalt echter een hoge prijs voor zijn idealen en zal zich erbij neer moeten leggen dat zijn geliefde Shaya sterft op het offeraltaar van de Luwiërs…

Product informatie

Verschijnt in: juni 2014
ISBN: 9789024562862

Drakenelfen 5 - De geketende godin

Afbeelding

Met de boeken over de Drakenelfen begon Bernhard Hennen, na De Elfen en Elfenridders, aan zijn derde grote cyclus over de verborgen geschiedenis van zijn elfenvolk. In het eerste deel, De Gevallen Koning, stapte Hennen duizend jaar terug in de tijd, terug naar het verre verleden van mens, dwerg en elf. De Geketende Godin is het vijfde deel in deze betoverende reeks.

De elfin Nandalee is een van de weinigen die heeft weten te ontsnappen aan de slachtpartij in het Blauwe Paleis. Op de vlucht voor de devanthars is ze nu vastbesloten de Geketende Godin te vinden en haar uit haar eeuwenlange slaap te wekken. Niemand kan echter voorspellen wat er gebeurt als de godin wordt gewekt, maar één ding is zeker: het leven in Alfenmark zal nooit meer hetzelfde zijn...

Voorbereid op een hevige strijd heeft Nandalee zich omringd met de drakenelfen die nog in leven zijn. Maar als ze vervolgens ontdekt dat een groep elfen eerder naar de godin is afgereisd en nooit is teruggekeerd, twijfelt ze of ze wel moet gaan.

Willen de elfen slagen, dan is er maar één persoon die hen kan helpen. De Onsterfelijke Aaron heeft een gedurfd plan bedacht om de devanthars te stoppen, maar daarbij is ondersteuning van het eigenwijze mensenvolk noodzakelijk.

Productspecificaties
Nederlands
495 pagina's
Luitingh Fantasy
februari 2014
Laatst bijgewerkt door An'drei op za aug 23, 2014 12:03, in totaal 1 keer bewerkt.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Dee-e » do jun 19, 2014 20:40

Klinkt erg goed. Ik ben wel fan van Hennen.

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk
Dee-e
Het Laatste Jurylid

VorigeVolgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies