Bernhard Hennen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Re: Bernhard Hennen

Berichtdoor Peeves » vr nov 04, 2011 14:24

HopesFall schreef:Maar euh ervaren jullie ook dat het einde van het 3de deel een open einde is ? Of heb ik iets gemist ? Want zoals ik het had begrepen bestaat deze reeks uit 3 boeken.

Het derde deel ven Elfenridders kent hetzelfde einde als het eerste deel van De Elfen, alleen dan vanuit het oogpunt van andere personages gezien.
Leest nu: Drakenelfen 3: De Diepe Stad - Bernhard Hennen
Uit: Mockingjay - Suzanne Collins
Peeves
De Hobbit
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Freckles » za nov 05, 2011 17:01

Op het gebied van fantasy boeken ben ik nog maar een "groentje". Ik neig wel steeds meer naar fantasy boeken omdat ik het gewoon heerlijk vind om ze te lezen. Nu heb ik even een vraag en ik hoop dat jullie als die-hard fantasy lezers me kunnen helpen. Ik wil namelijk graag de serie Elfenridders van Bernhard Hennen gaan lezen. Wat ik me nu afvraag, is of dat ik dan eerst de hele Elfen serie moet lezen voordat ik de serie Elfenridders kan lezen. Of zou ik deze boeken ook los van de eerste serie kunnen lezen, of begrijp ik dan niet voldoende van de Elfenridders boeken? Alvast erg bedankt (van een fantasy lezer in beginning!)
Freckles

Berichtdoor Egwene » za nov 05, 2011 21:36

Freckles schreef:Op het gebied van fantasy boeken ben ik nog maar een "groentje". Ik neig wel steeds meer naar fantasy boeken omdat ik het gewoon heerlijk vind om ze te lezen. Nu heb ik even een vraag en ik hoop dat jullie als die-hard fantasy lezers me kunnen helpen. Ik wil namelijk graag de serie Elfenridders van Bernhard Hennen gaan lezen. Wat ik me nu afvraag, is of dat ik dan eerst de hele Elfen serie moet lezen voordat ik de serie Elfenridders kan lezen. Of zou ik deze boeken ook los van de eerste serie kunnen lezen, of begrijp ik dan niet voldoende van de Elfenridders boeken? Alvast erg bedankt (van een fantasy lezer in beginning!)

Die boeken horen wel bij elkaar! Ze spelen zich af in dezelfde wereld en geven in de goede volgorde wat voorkennis. Misschien is het niet echt nodig maar wel handig. Als je de Elfenridders al in je bezit hebt zou je iig eens kunnen proberen of de schrijfstijl je bevalt. Dus lees gewoon in een boek en besluit dan of je de eerdere boeken ook gaat zoeken.

zie ook hier: http://www.boekbeschrijvingen.nl/hennen ... ml#hennen4
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Freckles » zo nov 06, 2011 10:52

Oké heel erg bedankt voor de tips!
Freckles

Berichtdoor HopesFall » zo nov 06, 2011 13:24

Peeves beweert dat het einde van boek 3 van Elfenridders overeenkomt met het einde van het eerste deel van De Elfen.
Kan iemand dat bevestigen want ik vind dat vreemd.
Als dat zo is dan geef ik Freckles de raad om eerst te beginnen met de "De Elfen". Ik had het idee dat elfenridders een op zich staand verhaal was. Maar vond het einde open.
HopesFall
Grensgeval

Berichtdoor Peeves » zo nov 06, 2011 16:17

HopesFall schreef:Peeves beweert dat het einde van boek 3 van Elfenridders overeenkomt met het einde van het eerste deel van De Elfen.
Kan iemand dat bevestigen want ik vind dat vreemd.
Als dat zo is dan geef ik Freckles de raad om eerst te beginnen met de "De Elfen". Ik had het idee dat elfenridders een op zich staand verhaal was. Maar vond het einde open.

De eindes spelen zich af op hetzelfde moment op deels dezelfde plekken, maar dan van hele andere kanten belicht. het is niet zo dat er twee keer hetzelfde verteld wordt.
Maar ik raad Freckles ook aan om eerst met De Elfen te beginnen, Elfenridders is veel leuker als je al wat personages en verhalen waarnaar wordt verwezen herkent.
Laatst bijgewerkt door Peeves op zo nov 06, 2011 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Peeves
De Hobbit

Berichtdoor Freckles » zo nov 06, 2011 17:05

De meeste van jullie zeggen dat het, het beste eerst om eerst met De Elfen serie te beginnen dus dat ga ik doen. Ik vind het heel fijn dat mensen die de boeken al hebben gelezen me een goed advies kunnen geven. Zo kan ik me tenminste lekker in de serie gaan verdiepen als ik eenmaal aan het lezen ben. En dan heb ik ook nog een leuk vooruitzicht op de Elfenridders als ik de eerste serie achter de rug heb. Bedankt allemaal!
Freckles

Berichtdoor Egwene » zo nov 06, 2011 17:50

Daar zijn we voor! Geniet er maar van.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Steyn Brown » ma nov 07, 2011 12:14

Ik ben ook een 'starter' in het fantasy-genre, maar heb inmiddels al van de eerste 2 delen van De Elfen kunnen genieten en deel 3 ligt klaar om gelezen te worden. Ik raad je ze ten zeerste aan, Freckles, want het zijn schitterende boeken.
Steyn Brown
De Illusionist

Berichtdoor Peeves » vr nov 25, 2011 11:39

Vandaag komt Drakenelfen deel 1 uit!
Dus als ik vanavond weer thuis ben ligt hij op me te wachten op de deurmat :D
Peeves
De Hobbit

Berichtdoor Eric » do dec 01, 2011 21:02

Verschenen:

De gevallen koning
Auteur: Bernhard Hennen
Oorspronkelijke titel: Drachenelfen 1
Serie: Drakenelfen
Eerste deel
Uitgeverij Luitingh Fantasy
Vertaling: Gerard van Buuren
ISBN: 978 90 245 4467 7
Paperback / 480 blz.
Prijs: € 19,95
Verschenen: november 2011

Afbeelding

Elfen spreken tot de verbeelding. Dat wordt nog eens extra onderstreept door het fenomenale succes dat Bernard Hennen in Nederland wachtte, toen in 2008 het eerste boek van zijn elfencycli, De Elfen, in vertaling verscheen. Geïnspireerd door de grote legenden en volksverhalen die over elfen de ronde doen, werkte hij onvermoeibaar voort aan zijn 'verborgen geschiedenis' van het elfenvolk. Nu, in Drakenelfen, stapt Hennen duizend jaar terug in de geschiedenis van zijn elfenvolk.

In de verboden wereld Nangog is de sleutel te vinden die de drager alleenheerschappij geeft over Alfenmark. Als de demonische Devanthar proberen de sleutel in hun bezit te krijgen ontbrandt de strijd om het magische rijk. Het is een strijd die niet alleen bepalend is voor de toekomst van de elfen, maar voor die van de gehele wereld!

In deze donkere periode van beproeving in de geschiedenis van mens, dwerg en elf, zijn drie personen bepalend voor het strijdverloop. Zo manifesteert de eenvoudige boer Artax zich als een geweldige legeraanvoerder in de strijd tegen de Hemelslagen, de machtige vorsten van het Drakenvolk. ook is daar de goedgemutste dwerg Galar, de enige die in staat is het wapen te smeden dat is opgewassen tegen het geweld van de Drakenlegers. En dan is zij er nog, Nanadalee, een vrouwelijke jager met elfenbloed die in opdracht van de Hemelslangen als huurmoordenares op pad wordt gestuurd.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor arwen » do dec 01, 2011 23:29

HEBBEN!!!
arwen
De Gouden Nar

Berichtdoor Monatar » vr dec 02, 2011 13:31

Sssst. Ik ben aan het lezen. :)
Monatar
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Gea » vr dec 02, 2011 19:41

Hij is ook als ebook verschenen, dus ik kon het niet laten. Hij riep gewoon !!! Koop mij!! Koop mij!! :D
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor Peeves » za dec 03, 2011 12:47

Ik ben hem ook al aan het lezen, en ik zit gelijk weer midden in de spanning. Geweldige serie!
Peeves
De Hobbit

VorigeVolgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies